Olen varmasti kiittämätön ämmä, kun tästä valitan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän äiti ostelee usein ulkomailta vaatteita ja yleensä ne on liian pieniä. Esim. kreikkalaiset lasten vaatteet, jotka on 7v tarkoitettuja on kamalan pieniä. meillä 7v on 131cm pitkä, joten lahkeet on polvissa :D onneksi on muita käyttäjiä. olen sanonut, että jos haluaa tuoda, niin uto sitten selllaisia 10v tarkoitettuja vaatteita esikoiselle. ne voi mennä.

Miun anoppi ostaa aina liian isoja, tyttö käytti kokoa 68 kun anoppi osti niin isoja bodyja ja potkuhousuja kun kaupasta vaan löytyi. Nyt vaatteet mitä ostaa kuopukselle (1v) ois esikoiselle (3,5v) sopivia. Sanoo vaan ett otti vähän reilumpia kun nopeesti ne lapset kasvaa. Ja aina kyllä kysyy mitä kokoa pitäs olla ja mitä vaatteita tarvii.

Mä laitoin pari viikkoa sitten kaikille, jotka muksulle vaatteita ostelee, tekstiviestin: xxx:n tämän kesän vaatekoko on 104cm ja sukkien koko 27. xxx:llä on paljon sopivia t-paitoja, joten ei niitä kiitos. Kovasti tuli kiitosviestejä takaisin, että hyvä, täällä onkin jo alet alkaneet.
Ja tulos on tämä:
mun äitini lähetti 116cm paita-hame+housut setti. Kivat on, mutta menee varmaan hetki ennen kuin on päällä. Lisäksi tuli 92cm kesämekko ja 104cm maalitarhaisia ja reikäisiä t-paitoja, 6kpl.
Anoppi lähetti 110cm kesämekkoja 3kpl ja sandaalit (laadukkaat, nahkaiset ja kivan näköiset) kokoa 34. Ja aina paasaa siitä, kuinka pitää kengät aina sovittaa hyvin ja lasta juoksuttaa ympäri kauppaa jotta näkee onko kengät sopivat...
Isosiskoni on kuulemma laittanut nyt paketin postiin, jännä nähdä mitä sieltä tulee.

En tiedä itkeä vai nauraa, muksulta tuli itku, kun ei ollutkaan mitään hänelle ja mies tais ottaa paketit ihan v*ttuiluna.

No aikamoista, mutta nuo 110 mekot ymmärrän, itsekin ostaisin 104 cm käyttävälle esim. lindexiltä 110 kun ne on niin pientä kokoa ja mekoissa ei niin haittaa vaikka olis vähän reilummin pituuttakin.

Mun anoppi se tekee ihan itse pikku kätösillään lapsenlapselleen vaatteita.
Ei sit tosin vaivaudu mitään kaavoja tai mittoja käyttämään. Kokee varmaan olevansa luonnonlahjakkuus ompelusten saralla.
Mekot on niin leveitä, että menee kolme vuotiaan päälle, mutta hihat ei sitten sovi 4kuukautiselle vauvalle ja pituuskin on mitä millonkin. En oikein tiedä mihin niitä tunkis, kun joka viikko tulee yksi mekko lisää. Kankaat on usein vanhoja verhoja.:)
Hyvää varmaan tarkottaa, mutta ei tässä enään pula-ajalla eletä.

Mun anoppi ei kysy koskaan kokoa. Miehen vanhemmat lapset ovat saaneet aina jättivaatteita tyyliin 120-senttiselle kokoa 150, mutta meidän yhteisille puolestaan tulee aina liian pieniä. Se hyvä puoli siinä on, että molemmat ovat tyttöjä, niin ne isommalle tarkoitetut sopivat kaksi vuotta nuoremmalle, mutta hänelle tarkoitetut ovat aivan liian pieniä. Mies on monta kertaa pyytänyt, ettei ostaisi vaatteita, mutta aina vaan ostaa. Ja mä olen yrittänyt muun jutustelun lomassa ujuttaa niitä oikeita kokoja. Uskoisin, että anoppi aina alennusmyynnistä ostaa kaikenlaista varastoon, ja sitten sieltä kaivaa jotain sopi tai ei. (Tätä teoriaa tukee se, että näin kerran kaapissa pussissa vaatteita, joista roikkuivat vielä ale-laput, mutta tiesin, että kyseisiä vaatteita oli ollut myynnissä jo kauan sitten.)

Tuli tästä aiheesta mieleen eilinen kaupassa tapahtunut episodi (kai se jotenkin tähän aiheeseen liittyy).

Iäkkäämpi rouva tuskailee kassalla, kun ei löytänyt 7-koon vaippoja hyllystä. Useampaan kertaan siinä ääneen tuumailee, että kelpaavatkohan nyt nämä 6-koon vaipat, kun pitäisi vissiin olla niitä 7-koon vaippoja ja aina ennenkin hän on niitä vienyt, on se nyt kerrassaan harmillista, kun ei ole sitä oikeaa kokoa. Vaippahylly on ihan kassan vieressä, joten minä reippana tyttönä sieltä kävin nappaamassa sen 7-koon vaippapaketin. Rouva alkaa päivittelemään, että mitenkäs ne nyt sitten olivat siellä hyllyssä, vaikkei hänen silmäänsä sattuneet.

Noh, jotenkin ajattelisi, että rouva olisi tyytyväinen siihen 7-koon vaippapakettiin ja kiittäisi kauniisti ja tilanne ratkeaisi näin parhain päin, mutta... Sitten alkaa uusi tuumailu, onkohan nuo 7-koon vaipat vähän turhan isoja, kun se lapsi on niin kapeapyllyinen. Katselee sitä vaippapakettia (ikään kuin se vaipan koko nyt edes näkyisi siitä pakkauksen läpi) ja sanoo, että en minä kuitenkaan uskalla ostaa tuota isompaa kokoa. "Otan nyt kuitenkin tämän 6-koon paketin, saavat sitten käydä vaikka vaihtamassa jossain" :O

Meidän äiti ostelee usein ulkomailta vaatteita ja yleensä ne on liian pieniä. Esim. kreikkalaiset lasten vaatteet, jotka on 7v tarkoitettuja on kamalan pieniä. meillä 7v on 131cm pitkä, joten lahkeet on polvissa :D onneksi on muita käyttäjiä. olen sanonut, että jos haluaa tuoda, niin uto sitten selllaisia 10v tarkoitettuja vaatteita esikoiselle. ne voi mennä.
Mä annoin mun vanhemmille mitat oikeankokoisista t-paidoista, huppareista, jne kun he lomailivat Thaimaassa :)

Poika taisi olla 3 v, kun thaimaalainen vaatekoko oli jo jotain 8-9 v lasten luokkaa :D. Onneksi mun äiti (isästä en tiiä...äitiin luotan :D) osaa hyvin arvioida lasten vaatekoon ihan silmämääräisestikin.

Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin mun mielestä on aika lailla "haista paska"-meininkiä ekana kysyä että mitä vaatekokoa lapsi käyttää, ja sitten tuoda ihan liian pientä : /

meillä taas anoppi roudaa kirppiksiltä jatkuvasti likalle vaatetta. (siis ei siinä mitään, ja musta on tosi mukavaa kun tuo vaatteita) mut se ei osaa tarkistaa niitä kunnolla! oon saanu heittä ison muovikassillisen pois housuja (joissa on polvet kulunu semmoseks, et on pelkkä ohut harso jäljellä) paitoja (missä on reikiä ties missä, ja saumat ratkeillu, kenkiä, (mitkä menee jalkaan ehkä kahden vuoden päästä, enkä muutenka oikein välitä laittaa ihan pienelle lapselle käytettyjä kenkiä jalkaan.. onneks ei varmaan ees muista mitä kaikkee on tuonu ku ei oo mitään sanonu ku ei oo likan päällä näkyny. turvakaukalookin se oli meille tuputtamassa, mut mitä ihmettä me jollain turvakaukalolla tehdään, kun on tytölle hankinnassa turvaISTUIN (ei kaukaloon enää mene) ja tosiaan toiselle vauvalle jää tämä likan vanha kaukalo.

[QUOTE="vieras";26519660]No aikamoista, mutta nuo 110 mekot ymmärrän, itsekin ostaisin 104 cm käyttävälle esim. lindexiltä 110 kun ne on niin pientä kokoa ja mekoissa ei niin haittaa vaikka olis vähän reilummin pituuttakin.[/QUOTE]

No ei ollut mekot mitenkäänpäin sopivia. Muksu on mallia kukkakeppi ja meinasi sukeltaa suoriltaan mekkojen kaula-aukosta läpi...

Systerillä on tapana ostaa kaikkea kummallista, viimeksi tuli läpinäkyviä spagettiolkaintoppeja, mustaa pitsiä. En edes näyttänyt tenavalle niitä.

Yhteistyössä