Olen väsynyt äitini touhuun :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eräs Vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eräs Vakkari

Vieras
Äitini on 42v. Lapsenlapsia hänellä on 4, vanhin 9 ja nuorin 2,5. Hän ei ole hoitanut ketään lapsista koskaan, ei päivääkään. Kysytty on noin kerran vuodessa voisko hoitaa että sais edes kerran vuodessa käydä miehen kanssa kahdestaan jossain...no vastaus on että ei käy nyt kun on jo omia suunnitelmia.
Asumme tosi lähekkäin mutta käymme ehkä kerran kaksi kuukaudessa vanhempieni luona "kylässä", koska äitini tyyli on tämä sinne tultaessa;
Ei kenenkään tervehtimistä, olohuoneeseen hiljaa istumaan nenä kiinni tv:seen taikka samantien koiran kanssa lenkille ku me ajetaan pihaan. Voisiko enää selvemmin näyttää että seura ei kiinnosta :`(.
Nämä meidän välit alkoi tänä vuonna mennä näin tylyiksi, en tajua miksi.
Enää ei soitella, ei edes puhuta nähdessä, itseni vielä pidän kasassa mutta lapsien takia surettaa koska he pyytävät usein mummun luo mutta miksi mä sinne menisin istumaan hiljaa yksikseni ja juoksemaan kuopuksen perässä, sitä mä saan tehdä tarpeeksi kotonakin. Ainut miksi enää vanhempieni luona käyn on kotona asuvat sisarukset ja isäni. Isältä olen kysellyt että tietääkö hän mikä äiteelläni on mutta ei isäni mukaan mikään, mahtaa olla sokea isäni.
Äitini käy usein pihassamme lenkillä käydessään mutta ikinä ei tule sisälle tai soita ovikelloa vaan käy vaan katsomassa ilmeisesti minkälainen kaaos meidän pihalla sillä hetkellä taas on, eilen hän oli taas käynyt tässä ja vienyt poikani kolmipyörän mennessään koska se on kuulemma hänen vanha,laittoi illalla vaan sellaisen teksiviestin.
Nyt olen todella vakaasti päättänyt että en muista äitiäni mitenkään sunnuntaina, kohdistan kaikki muistamiset rakkaalle mummolleni josta on tullut nyt sitten kuin se äiti minulle, nuori hänkin vielä...

Sydän murskana tämän kirjoitin, tässä on vain pieni osa kaikesta mun ja äidin välillä, mutta näin...Kiitos että sain purkaa tämän tänne :`(

Kurja juttu sinulla. Vähimmällähän pääset, kun annat olla ja mököttää, mutta ei sekään tietty kivutonta itselle ole. Pidä tauko kontakteissa ja kokoile itsesi. Jos joskus tekee mieli, laita kirje, jossa joko vain kerrot, miltä tuntuu, tai kysyt samalla mikä on. Ihan vaan siksi, että itse jaksaisit paremmin.

Voih, eipä kuulosta kivalta. Äidilläsi taitaa tosiaankin olla joku, kysy siltä suoraan ja sano että hänen käytöskensä loukkaa sua ja harmittaa etenkin lapsien puolesta. Miksi kiukuttelee lapsille viemällä pyörän pois..höh. En voi oikeen mitenkään neuvoa koska mulla on äitini kanssa aina ollut hyvät välit, mutta pahastuisin todenteolla jos käyttäytyis noin ja en varmastikaan muistais äitienpäivänä. Saahan vähän sitten miettiä ja jos tajuis katsoa peiliin. Toivotaan että välinne lämpenee ainakin jotenkin parempaan päin. Voimia!!!:)

Ei minunkaan äitini "ikinä" hoida lapsenlapsiaan, 2kpl. En nykyään edes viitsi pyytää apua. Viimeksi kysyin kun meillä oli muutto menossa, poika oli silloin 5kk. Eipä tuo voinut tulla :/

Alkuperäinen kirjoittaja jestas sua:
Etpä sinäkään kovin aikuinen ole, ellet keskustele asiasta suoraan äitisi kanssa. Ei tämmösiä täällä selvitetä vaan naamatusten!

Ehkä niin, toisaalta mun puolelta kaikki on ok, en ole mielestäni tehnyt pahaa äidilleni joten eikö hänen pitäisi tulla sanomaan minulle mikä häntä mahdollisesti vaivaa. Tuossa oli todella pieni osa kaikesta mitä äiti on mulle tehnyt tai sanonut koko 25vuotisen elämäni aikana.
Tuskin kenenkään äiti on sanonut lapselleen tämän saatua keskenmenon että jumalan kiitos, olishan hänenkin mielipidettä uudelle raskaudelle pitänyt kysyä jne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muista nyt silti, äläkä ole lapsellinen. puhu niinkuin aikuiset äläkä loukkaa toista

Oikeasti haluaisin muistaa, mutta siksi juuri en tänä äitienpäivänä kuitenkaan haluakkaan että jos se mahdollisesti edes vähän näpäyttäisi äitiäni ja hän alkaisi mahdollisesti miettiä syitä miksi en muistanut mitenkään häntä, epäilen tosin että häntä liikuttaisi asia mitenkään :(

Oletko ikinä kysynyt äidiltäsi miksi hän käyttäytyy noin? Minä olisin kyllä yrittänyt selvittää asiat. Oma äitini on välillä sellainen,että "suuttuu" jos en vastaa viestiin saman pvän aikana ja sit se alkaa ns.nälviin,et oletpas sinä kiireinen jne. Vaikka ei häntäkään aina saa heti kiinni. Jonkin sortin oman pahan olonsa purkamista ja kukapa muu kuin minä,esikoinen olen hyvä jolle purkaa koska sanon mielipiteeni aika suoraan. Olen selittänyt,että jos kysymys on"kuinka pojat voi"..ja jos meillä kaikki on ok,niin en vastaa heti kun ei ole ns.kiireinen ja saattaa unohtua. Itselläni 3 lasta 1v,3v ja pian 5v ja olen touhukasta sorttia muutenkin niin en asustele sen puhelimen ääressä 24/7.

Sinuna kysyisin suoraan äidiltäsi miksi hän käyttäytyy niin kun lapsetkin haluaisivat nähä mummua enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Vei poikasi kolmipyörän pihasta?!!?!? Siis kuulostaa muutenkin kurjalta mutta tuo nyt on suorastaan älytöntä.

Älä muuta sano, oli kuulemma hänen vanha. Ihmettelen kyllä mitä hän sillä enää tekee, no laittaa muistoksi kai, mutta silti tuntui että hän vei sen vain ilkeyksissään, en tiedä, en alkanut kyselemaan sen perään :(

Minua on muutenkin kohdeltu koko elämäni aina erilailla kuin sisaruksiani, olen esikoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
Oletko ikinä kysynyt äidiltäsi miksi hän käyttäytyy noin? Minä olisin kyllä yrittänyt selvittää asiat. Oma äitini on välillä sellainen,että "suuttuu" jos en vastaa viestiin saman pvän aikana ja sit se alkaa ns.nälviin,et oletpas sinä kiireinen jne. Vaikka ei häntäkään aina saa heti kiinni. Jonkin sortin oman pahan olonsa purkamista ja kukapa muu kuin minä,esikoinen olen hyvä jolle purkaa koska sanon mielipiteeni aika suoraan. Olen selittänyt,että jos kysymys on"kuinka pojat voi"..ja jos meillä kaikki on ok,niin en vastaa heti kun ei ole ns.kiireinen ja saattaa unohtua. Itselläni 3 lasta 1v,3v ja pian 5v ja olen touhukasta sorttia muutenkin niin en asustele sen puhelimen ääressä 24/7.

Sinuna kysyisin suoraan äidiltäsi miksi hän käyttäytyy niin kun lapsetkin haluaisivat nähä mummua enemmän.

En ole kysynyt häneltä, isältäni ja siskoltani olen kysellyt mutta heistä äiti on normaali. Tämä alkoi tänä vuonna, vielä jouluna vanhempani ja sisarukseni olivat meillä ja kaikilla oli tosi mukavaa, äiti oli aivan erilainen.
Ainut mikä tässä alkuvuodessa on ollut erilaista on se että olen alkanut käydä iltakoulua jota äiti itse suositteli tammikuussa ja ilomielin hain ja pääsis kyseiseen kouluun, siitä alkoi välien kummallisiksi meneminen, mutta en jaksa uskoa että syy olisi kouluni...

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Inhottavaa puhetta keskenmenosta. Saako kysyä, oliko äitisi nuori kun synnyit?

Äiti oli 17 ja minä sain esikoisen 16v, se ei ollut kuitenkaan äidille shokki tai ongelma, hän oli innoissaan ensimmäisestäni mutta kun tulin uudestaan raskaaksi hän laittoi välit poikki ja kun sain kerrottua hänelle keskenmenostani hän sanoi minulle tuon jumalan kiitos siitä ...

Alkuperäinen kirjoittaja Eräs Vakkari:

Äiti oli 17 ja minä sain esikoisen 16v, se ei ollut kuitenkaan äidille shokki tai ongelma, hän oli innoissaan ensimmäisestäni mutta kun tulin uudestaan raskaaksi hän laittoi välit poikki ja kun sain kerrottua hänelle keskenmenostani hän sanoi minulle tuon jumalan kiitos siitä ...

No ei tuossakaan sitten mitään outoa pitäisi olla... Ajattelin vaan, että jos äitisi olisi ainoa nuorena lapsen saanut, ehkä häntä kitkeröittäisi se, että sinun elämäsi kulkee eri uomaa. Viitaten siihenkin, että sanoi saavasi esikoisena eri kohtelua muutenkin.

Entäpä sitten, ettei sulla mene jotenkin näennäisesti paremmin kuin muilla tjsp..? Mulla oli toinen mummo niitä tyyppejä, joiden mielestä sopi pudottaa pallilta kaiki, joilla näkyi olevan asiat hyvin, ettei vaan pääse ylpistymään. Se vaan kun oli vaikea toisen nähdä, mikä se juttu justiinsa oli, mikä olikin mummolle punainen vaate.

Mitäs jos nostaisit kissan pöydälle ja suoraan kysyisit äidiltäsi miksi on muuttunat käytöstään sinua kohtaan? Ei tuollainen käytös ole kyllä lainkaan normaalia... jospa hänellä on jotain mielenrveysongelmia

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuulostaa hieman mielenterveys ongelmaisen jutuilta......
Onko äitis ollut masentunut?

Saattaahan se ollakkin, on se töistänsä valittanut silloin tällöin että tökkii ja just ottivat ison talolainan, muuten sillä tuntus menevän ihan kivasti kun pääsee viihteelle joka viikonloppu, saa käydä matkoilla joka toinen kuukausi , on rahaa ostaa mitä tarvitsee/haluaa, muusta en tiedä...

No ei tuossakaan sitten mitään outoa pitäisi olla... Ajattelin vaan, että jos äitisi olisi ainoa nuorena lapsen saanut, ehkä häntä kitkeröittäisi se, että sinun elämäsi kulkee eri uomaa. Viitaten siihenkin, että sanoi saavasi esikoisena eri kohtelua muutenkin.

Entäpä sitten, ettei sulla mene jotenkin näennäisesti paremmin kuin muilla tjsp..? Mulla oli toinen mummo niitä tyyppejä, joiden mielestä sopi pudottaa pallilta kaiki, joilla näkyi olevan asiat hyvin, ettei vaan pääse ylpistymään. Se vaan kun oli vaikea toisen nähdä, mikä se juttu justiinsa oli, mikä olikin mummolle punainen vaate.

No yksi juttu alkoi nyt mietityttää... äitini on puhunut monta vuotta jo "pilaillen" iltatähdestä ja äitiyslomalle jäämisestä, mutta kun sitä ei kiinnosta tippaakaan lapsenlapset niin tuskin se kadehtii minun lapsilukuani.
Muuten meillä ei mielestäni ole sen kummemmin mieheni kanssa asiat kuin heilläkään koskaan olisi ollut, ainut vaan se että minulla ei ole penniäkään asuntovelkaa vielä koska en ole varma haluanko asua täällä loppuelämääni ja näin ollen on rako muuttaa milloin siltä tuntuu...

Saattaahan se ollakkin, on se töistänsä valittanut silloin tällöin että tökkii ja just ottivat ison talolainan, muuten sillä tuntus menevän ihan kivasti kun pääsee viihteelle joka viikonloppu, saa käydä matkoilla joka toinen kuukausi , on rahaa ostaa mitä tarvitsee/haluaa, muusta en tiedä...

Juoko hän alkoholia paljon? Mahdollisesti piilojuomista, alkoholiongelmaa??
Mieti haluatko että lapsesi joutuu kärsimään mummun käytöksestä ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juoko hän alkoholia paljon? Mahdollisesti piilojuomista, alkoholiongelmaa??
Mieti haluatko että lapsesi joutuu kärsimään mummun käytöksestä ?

No jua hän joka ikinen viikonloppu nykyään, ei arkisin muutamaa siideriä enempää koska käy joka päivä töissä.
Siksi olen ottanutkin etäisyyttä äitiini koska vanhin lapsistani sanoi viimeksi käydessämme että mummu ei tykkää siitä enää koska mummun koiran tassu jäi pojaltani vahingossa oven väliin ja äitini ilmeestä ja olemuksesta ihan huokui syvä vitutus ja raivo meitä kohtaan. Ajoin salaa itkien kotiin tuolloin...

Yhteistyössä