Olen viemässä kirpputorille lastenvaatteita ja kysyn nyt neuvoja hinnoitteluun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, olet ihan oikeilla jäljillä hinnoissa, älä masennu! Villahaalarin sopiva hinta on 10e ja fleecehaalarille kans vähemmän, mutta muuten maksaisin pyytämäsi hinnat. Koeta vauva-lehden kirppistä:saat hyvän hinnan eikä tartte laittaa huutiksee.

Suosittelen myös nuo Reimatecit ja Remut laittamaan huutikseen. Tai sitten ensin kirpparille sellaisilla hinnoilla joilla ei itseä harmita myydä ja jäljelle jääneet huutikseen. Saattaa kirpparillakin osa mennä mutta tosiaan yleensä kirpparilta haetaan tosi halpoja tuotteita. En tiedä sitten mistä johtuu että huutiksessa hinnat kohoaa korkeammiksi vakka useimmiten tulee vielä postarit päälle eikä haalaria pääse edes hypistelemään etukäteen. Itse laitoin kirpparille esim. 2 lapsella olleita Remun haalareita 5-10 eurolla ja ne kyllä vietiin käsistä.

Eli jos osaisitte antaa neuvoja mitä kannattaa laittaa hinnaksi seuraaville vaatteille. En kaipaa mitään provoiluja vaan rehellisesti se hinta, millä kannattaa myydä. Onhan se toki vähän vaikea sanoa näkemättä, mutta jotain hintahaarukkaa, noin hintaa pyydän avuksi hinnoitteluun. Eli millä ostaisit vaikka itsellesi. :)

- Reimatec toppahaalari, yksi talvi pidetty, lähes uudenveroinen
- Remu toppahaalari, puoli talvea pidetty, aavistus kulumaa polvissa
- Reimatec välikausihaalari, paljon pidetty, kulumaa takapuolessa ja vähän myös polvissa
- Uudenveroinen villahaalari, Ciraf, pari kertaa pidetty
- Reima fleecehaalari, pidetty mutta hyväkuntoinen ja ehjä
- Reima Mini Tec toppahanskat, uudenveroiset
- Reima Mini Tec toppahanskat, vähän kulumaa
- Lindexin Bamse sadeasu (takki ja housut), uudenveroiset
- äitiyspakkauksen toppahaalari 2000-luvun alusta x 2

Olenkohan muuten myöhässä näiden vaatteiden kanssa...? Ja ostaakohan kukaan syksyllä lasten mekkoja, t-paitoja tms. "kesävaatetta"? :)

Mekkoja toki käytetään ympäri vuoden ja t-paitojakin voi tarvita aluspaidoiksi, joten kyllä kesäsempiäkin vaatteita voi kirpparilla näin syksylläkin myydä.

Mutta... Itse en ainakaan maksa kirpparilla kovin kovia hintoja. Ja kun yritin itse myydä tyttöjeni vaatteita, niin huomasin, että vain todella edulliset meni kaupaksi.

Eli itse myin uudenveroisia vedenkestäviä haalareita hintaan 10e (ja pari meni kaupaksi, pari ei). Mekoista pyysin 2-4 euroa, paidoista 0,50 - 1e.

Laita toppahaalarit ehdottomasti huutikseen ellet halua myydä niitä ihan pilkkahintaan... Itse voisin maksaa kirpparilla:

25 eur - Reimatec toppahaalari, yksi talvi pidetty, lähes uudenveroinen
15 - Remu toppahaalari, puoli talvea pidetty, aavistus kulumaa polvissa
7 - Reimatec välikausihaalari, paljon pidetty, kulumaa takapuolessa ja vähän myös polvissa
7 - Uudenveroinen villahaalari, Ciraf, pari kertaa pidetty
6 - Reima fleecehaalari, pidetty mutta hyväkuntoinen ja ehjä
4 - Reima Mini Tec toppahanskat, uudenveroiset
2 - Reima Mini Tec toppahanskat, vähän kulumaa
10 - Lindexin Bamse sadeasu (takki ja housut), uudenveroiset

Itse en kirpparilla katsele niinkään vaatteen merkkiä kuin sitä missä kunnossa se on ja millä hinnalla "halvimmillaan" saisin toimivan ratkaisun kaupasta. Eli en maksaisi käytetystä ReimaTecistä 25 euroa, kun sillä hinnalla saa uuden "halpis" puvun. Kun se halpakin puku yleensä kuitenkin kestää sen yhden kauden minkä se mahtuu päälle

Ostaisin itse seuraavilla hinnoilla, edellyttäen että olisi ehjiä ja mieleisiä, merkkiä en käytetyssä vaatteessa arvosta yhtään, käytetty mikä käytetty.

- Reimatec toppahaalari, yksi talvi pidetty, lähes uudenveroinen 10e
- Remu toppahaalari, puoli talvea pidetty, aavistus kulumaa polvissa 5-8e
- Reimatec välikausihaalari, paljon pidetty, kulumaa takapuolessa ja vähän myös polvissa 3-5e
- Uudenveroinen villahaalari, Ciraf, pari kertaa pidetty 3-5e
- Reima fleecehaalari, pidetty mutta hyväkuntoinen ja ehjä 2e
- Reima Mini Tec toppahanskat, uudenveroiset 1-3e
- Reima Mini Tec toppahanskat, vähän kulumaa 1-3e
- Lindexin Bamse sadeasu (takki ja housut), uudenveroiset 5-10e
- äitiyspakkauksen toppahaalari 2000-luvun alusta x 2 1-5e, riippuu mallista

mä en tosiaan arvosta sitä reimatecin (tai muitakaan) merkkiä kirppisvaatteissa. Vaate on käytetty, ja ostan kirppikseltä sen takia, että saan vaatteen tosi edullisesti. Sen sijaan joskus maksan jostain vaatteesta jopa "ylihintaa" periaatteisiini nähden, jos vaate on TOSI ihana, esim bamsen sadevaatteista voisin maksaa mutisematta 10e, vaikka tavallisesta sadeasusta en maksais.

Eilen kirppiksellä taas huvitti, kun katselin esim just Reimatecin haalareita, kuluneita ja jopa pinttyneitä liasta, hinnat 25-45e. :) Itse mieluummin ostan halpismerkin haalrin (vaikkapa Lassien) tuolla 45-50 eurolla, kuin maksan vanhasta haalarista sen verran.

Kun ostaa kaupasta kalliilla merkkivaatteita lapselleen, siinä varmasti ajattelee lapsen parasta, kun haluaa laadukasta vaatetta, joka todennäköisesti kestääkin paremmin kovaakin kulutusta kuin halvemmat.

Mutta sen sijaan sitä jälleenmyyntiarvoa ei paljon kannata ajatella ja laskeskella, eikä kirppikselle hinnoitellessa kannata pohtia juurikaan sitä, paljonko on uutena maksanut. uusi vaate on aina uusi vaate, ja kun kaupasta ostat, voit valita mieleisesi, koko täsmää tarkalleen jne. Mutta käytetty vaate on aina käytetty, ja monet ostavat kirppikseltä kun halvalla saa hyvää käyttötavaraa (joka ei ehkä täydellinen olekaan kuosiltaan ja saattaa olla koon isompikin kuin kuuluisi tms), ei niinkään saadakseen halvemmalla jonkun käyttämiä huippumerkkivaatteita. Niin se vain on. Kirppikselle voi hinnoitella korkeat hinnat, mutta varaudu kantamaan tavarat takaisin kotiin. vaatteiden jälleenmyyntiarvo ei juurikaan säily, kun on kulutustavaraa. Ole iloinen, että saat tuotteet kaupaksi ja tilaa kaappeihin, ja joku toinen saa sitten halvalla taas kierrättää teiltä jäänyttä tavaraa!

Niin...se on vähän kaksipiippuinen juttu.

En mäkään 100€ lähes uudenveroista pukua haluaisi 15 eurolla myydä...joten siksi mä en osta niitä 100e pukuja. Reimatecciä me on tosiaan joka vuosi hommattu -50% alesta, eli olen maksanut puvuista noin 50€. Siitä jo raaskii luopua 15 eurolla, varsinkin kun meillä on puvulle kaksi käyttäjää (tytöt 1v1kk ikäerolla).

Ykköspuvut ostamme uusina, mutta kakkospuvut kirppiksiltä. Kun maksan 15€ hyväkuntoisesta Reimatecistä, joka on meillä käytössä kahdella lapsella ja josta saan vielä muutaman euron takaisin kun siitä luovun, on fiilis todella hyvä.

Eli kannattaa jatkossa pohtia mistä ja millä hintaa itse sen puvun ostaa :)

Mulla oli 3 viikkoa kirppispöytä ja vaatteiden hinnat pyörivät 0,20€-3€ hintaluokassa. Suurin osa vaatteista oli 1-2,50€, mutta oli siellä muutama poikkeus. Ulkohaalarit myin 5€/kpl hinnalla. Myin pois myös muutaman isomman lastentarvikkeen, mutta niist tullut tuotto meni pöytävuokran kuluihin. Pöytävuokran ja provikan jälkeen sain käteen 560€, joten kyllä niillä 1-2€ vaatteillakin saa kulut katettu ja ropoja myös kotiin :)

Meillä ei käytetä kuin yhtä pukua eli ei ole ykkös- ja kakkospukuja. Siksi ostan uutena ja valitettavasti en löydä alesta ikinä sopivia. :( Haluan kuitenkin Reimateciä, koska se on ainoa jonka olen huomannut hinta-laatusuhteelta parhaaksi. Muut laadukkaat on vielä kalliimpia...

Mä ajattelin ottaa kirppispöydän vain viikoksi (tai max. kahdeksi). Ja tavara on sen verran, että niistä voisi saada 1-3e kappalehinnalla (perusvaatteita kuten paitaa, housua ja mekkoa) vain jotain 150-200 euroa. Lisäksi muutama ulkovaate max. 50 euroa. Tästä miinustetaan 30-60 euron pöytävuokra, joten eipä kannata kirppis tuolla tuotolla, jos ajatellaan mitä olen niistä maksanut (yhteensä ehkä reilut 500e). :/ Ehkäpä laitan sittenkin huuto.nettiin myyntiin. En vaan jaksaisi sitä silitys-, ilmoituksen naputtelu- ja postitusrumbaa.

Mä olen ostanut pojalle tosi paljon vaatteita kirppikseltä, mutta minulla on kaksi ehtoa
1) Vaatteen pitää olla ehjä ja hyväkuntoinen
2) Vaatteen pitää olla edullinen

Eli hyväkuntoisesta haalarista 10-15e, kuluneesta haalarista 5-8e, villapuvusta 3-6e jne.
Itse olen ostanut uudenveroisia bodyja 20 centillä ja ostin juuri aivan käyttämättömän näköisen välikausitakin 1 eurolla.

Itse olen ostanut monet reimatecin haalarit kirppikseltä 20€ ja ovat olleet todella siistejä. Paljon myös näkee niitä 40€ hintaisia siellä, mutta eivät mene niin hyvin kaupaksi. Jotkut ovat roikkuneet siellä parikin viikkoa ja sitten myyjä tyhjentää ne takaisin laatikkoonsa. Käyn todella usein kirppiksillä. Jossain muualla saat varmaan paremman hinnan. Mutta itse olen max. maksanut tuon 20€ jos hyvässä kunnossa.

Mä en ymmärrä tota periaatetta että käytetyillä vaatteilla pitäis tehdä bisnestä. Itse ostan vaatteet ensisijaisesti käyttöön, niiden tulee olla tarkoituksenmukaisia ja kunnollisia. Mielellään saisi kestää kummallakin lapsella ja sopia näin ollen kuosiltaan sekä tytölle että pojalle.

Lisäksi haalarit tulee tosiaan käyttöön, niillä siis saa leikkiä, olla ja mennä. Ei tarvitse varoa hiekkiksellä ettei vaan mene likaiseksi että jälleenmyyntiarvo säilyy. Toki mukava jos niistä jää sitten myytäväksikin, mutta pakko ei ole. En mä osta sitä jälleenmyyntiarvon vuoksi.

Kirpparilla maksaisin hyväkuntoisesta kosteussuojatusta haalarista max 20€. Kuluneista en juuri mitään, ehkä jotain 5€. Minitec hanskat eivät ole uutenakaan niin hyviä että käytetyistä maksaisi kymmentä euroa. Äp:n puvut taas ovat 2000 luvun alussa olleet kuosiltaan tosi rumia, ihan maksimissaan jotain pari euroa maksaisin.

Jos kerta uudenveroisesta Reimatecin talvihaalarista saisi kirpparilta vain 15e ja huuto.netissä saattaa saada jopa 40e... :o

maksaa ne jostain syystä. en sitte tiedä onko huutista käyttävät ihmiset eri ihmisiä kuin kirppari-ihmiset. itse en ikinä maksais jotain 40e käytetystä reimatecista, enkä oo ikinä myyny niin törkyhinnalla kellekään omien lasten käytettyjä. Mutta jos rikastua haluat niin laita huutikseen, ei kirpparille :D huutiksesta löytyy hulluja jotka maksaa käytetystä hulluja summia :D

[QUOTE="jaa";21932813]mistä saat -50 % reimatecin 50 eurolla kun ainakin itse olen niistä uutena maksanut noin 150 euroa.[/QUOTE]

Raision Myllyn Mukelomestasta viimeksi ostin ja taisin maksaa siitä 54,50€, ellen ihan väärin muista. Alkuperäinen hinta ei siis suinkaan ollut 150€, vaan 109€.

En ikinä koskaan maksaisi käytetystä Reimatecista 50 e tai 40 e. Yksi Reimatec meillä on ollut uutena, maksoin siitä 65 e ja oli alesta (koko 92). Ostin koska oli ainoa, joka miellytti silmää. Nyt on esim. viime talvena olleet rumia Reiman puvut, joten olen ostanut Lasssieteciä. Niiden laatuun ja hintaan olen ollut tyytyväinen, ovat kestäneet saman kuin Reimatec. Ja koska Lassieta saa alesta 30 e, on järjenköyhää ostaa käytettyä kalliilla..vain merkin takia. Mun mielestä uudenveroisesta käytetystä voi pyytää max 30 % ovh:sta ja jos on kulumaa tms. vähänkään, hinta putoaa aika nopsaan. Eli jos olisit noilla hinnoilla myymässä, en ostaisi ainakaan haalareita. Usein myöskin myyjän mielestä hyväkuntoinen on kaikkea muuta eli omat silmät ei kaikkia pikkuvikoja ja kulumaa näe.

Ensin mun täytyy sanoa, että mun mielestä alle 86 cm vaatteista voisi pyytää vähemmän kuin esim. yli 86 cm haalareista yms. Toki vaatteen kunto ja ulkonäkö sen määrää miten hinta määräytyy. Eli jos toppahaalari on uudenveroinen Reimatec ja vielä suosittu kuosi niin olen maksanut 28 eur moisesta, hieman käytönjälkiä omaavasta reimatecista olen pulittanut yleensä noin 13 eur.
- 23 eurReimatec toppahaalari, yksi talvi pidetty, lähes uudenveroinen
- 12 eur Remu toppahaalari, puoli talvea pidetty, aavistus kulumaa polvissa
- 8 eur Reimatec välikausihaalari, paljon pidetty, kulumaa takapuolessa ja vähän myös polvissa
- 4-7 eur riippuu koosta Uudenveroinen villahaalari, Ciraf, pari kertaa pidetty
- 2 eur Reima fleecehaalari, pidetty mutta hyväkuntoinen ja ehjä
- 4 Reima Mini Tec toppahanskat, uudenveroiset
- 2Reima Mini Tec toppahanskat, vähän kulumaa
- 6-8 Lindexin Bamse sadeasu (takki ja housut), uudenveroiset
- jos ovat noin vanhoja niin 1-2 eur äitiyspakkauksen toppahaalari 2000-luvun alusta x 2

Ymmärrän kyllä, että harmittaa myydä kalliit puvut pois aika olemattomaan hintaan. Valitettavasti kirppareilta vaan eivät kalliit tuotteet mene kaupaksi. Itsekin kävin taas kiertämässä kirpparitarjontaa ja välillä jaksaa ihmetyttää se, että esim. selvästi käytetynnäköisestä H&M bodystä pyydetään 4e, kun ovh uutena on ollut ad 6e...

Talvipuvut ovat arvokkaita ja uskon, että esim. Reimatec on erittäin laadukasta. Vielä ei omalla lapsella ole ollut kyseisiä asusteita, joten kokemuksia ei tosin ole. Olen aiempien kirjoittajien kanssa samaa mieltä hintatasosta. Alesta kuitenkin puvun voi löytää hintaan -50% aivan uutena (eli ellei joku todella "haluttu" kuosi, niin tuolloin ei arvo ole enää käytettynä järin suuri) ja käsittääkseni ulkoasujen vesisuojaus jne kärsivät pesuissa - ja käytetty pukuhan on tod näk pesty ainakin kerran ja itsekin vielä pesen puvut kertaalleen ne ostettuani. Eli puku ei ole aivan uudenveroinen ominaisuuksiltaan, vaikka ulkonäöllisesti olisikin moitteeton.

Huuto.netissä voisi vaatteista saada parempaa hintaa. En tiedä, miksi noin on, mutta mututuntumalla siltä vaikuttaa.

Yhteistyössä