olen vihainen äidilleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
ja siskolleni. olen todella väsynyt, en oo varmaan 8kk nukkunut kunnolla(kuin yhden yön),vauva heräilee usein. mieheni ei pysty olee yötä vauvan kanssa koska ei herää(lääkitys vaikuttaa). äitini ei ole edes töissä(eli joka päivä monen vuoden ajan ollut 6-8tuntia aikaa tehä mitä huvittaa kun lapset hoidossa/sittenmi koulussa ja äiti kotona). siskoni on töissä, mutta ei yhtään lasta hänellä.yksi huonosti nukuttu yö ei tuntuisi yhtään missään niillä/kenelläkään, mutta helpottaisi paljon mua. mutta ei välitetä auttaa. ei vaikka olen sanonut että en tuu kauaa jaksaa jos joku ei anna mun nukkua.

Että äitisi pitäsi siksi hoitaa lastasi?Hanki palkallinen hoitaja vaikka MLL kautta.
On se kumma kun aina heti luullaan että isovanhemmat on automaattisesti niitä ilmaisia lastenhoitajia,et varmasti ole ensimmäinen joka joutuu palkkaamaan hoitajan.

Kyllä siitä on lähdettävä, että sinun tehtäväsi on jaksaa se lapsesi hoitaa PISTE. Ihan turhaan olet muille vihainen jos olet väsynyt, ei se ole äitisi tai siskosi syy. Apua saat myös muualta kuin sukulaisilta. Mll tarjoaa lastenhoitopalvelua, seurakunnilla on perhekerhojen yhteydessä usein lapsiparkki jonne voi lapsen tunniksi pariksi jättää. Lapsen voi myös laittaa kunnalliseen hoitoon tai hanki vaikka au pair kotiisi, niin saat nukkua.

Älä surkuttele itseäsi ja syytä muita, vaan toimi!

Pystytkö nukkumaan edes lapsen päiväunien aikana? Kannattaisi hakea neuvolan kautta apua, esim. unikouluja järjestetään lapsille siten, että ovat esim. osastolla pari yötä.

sama tilanne taalla on ollut nyt 1,5 vuotta..yksin oon kkaiken ja joka yon hoitanut.....vielakin heraa joku 5 kertaa yossa ja on tosissaan 1,5 vuotias...oon kanssa ite pyytany apua..vihjaillu..mut ei o mikaa auttanut! PAKKO vaa jaksaa..sul on sentas mies siella..ma oon ollu IHAN yksin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
sama tilanne taalla on ollut nyt 1,5 vuotta..yksin oon kkaiken ja joka yon hoitanut.....vielakin heraa joku 5 kertaa yossa ja on tosissaan 1,5 vuotias...oon kanssa ite pyytany apua..vihjaillu..mut ei o mikaa auttanut! PAKKO vaa jaksaa..sul on sentas mies siella..ma oon ollu IHAN yksin!!!

Miksi ihmeesä ette hakeudu unikouluun?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kyllä siitä on lähdettävä, että sinun tehtäväsi on jaksaa se lapsesi hoitaa PISTE. Ihan turhaan olet muille vihainen jos olet väsynyt, ei se ole äitisi tai siskosi syy. Apua saat myös muualta kuin sukulaisilta. Mll tarjoaa lastenhoitopalvelua, seurakunnilla on perhekerhojen yhteydessä usein lapsiparkki jonne voi lapsen tunniksi pariksi jättää. Lapsen voi myös laittaa kunnalliseen hoitoon tai hanki vaikka au pair kotiisi, niin saat nukkua.

Älä surkuttele itseäsi ja syytä muita, vaan toimi!

Sinun muksu ei äitisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mä Vaan:
Että äitisi pitäsi siksi hoitaa lastasi?Hanki palkallinen hoitaja vaikka MLL kautta.
On se kumma kun aina heti luullaan että isovanhemmat on automaattisesti niitä ilmaisia lastenhoitajia,et varmasti ole ensimmäinen joka joutuu palkkaamaan hoitajan.

No mä olen siinä onnellisessa asemassa et mun äiti haluaa hoitaa mun lapsia ja vaikea olis kuvitella, et itse en joskus sit HALUAISI hoitaa lasteni lapsia.. Mut moneen junaan riittää menijöitä...

no jotenkin sitä ehkä olettaa että om aäiti joka muistaa pikkuvauva ajan voisi auttaa.. mie pidän ainakin normaalina sitä että perhe auttaa toisiaan.. ja sitä että isovanhemmat osallistuvat lastenlastensa elämään vaikka sitten yökyläreisuilla ym

No HUHHUH mitä vastauksia! Kyllä kait sitä olettaa että oma äiti tai sisko tarjoaisi apua jos näkee että sitä tarvitaan! Jumalauta, yksi yö vuodessa ei tee kenestäkään ilmaista lastenhoitajaa!

Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:

no jotenkin sitä ehkä olettaa että om aäiti joka muistaa pikkuvauva ajan voisi auttaa.. mie pidän ainakin normaalina sitä että perhe auttaa toisiaan.. ja sitä että isovanhemmat osallistuvat lastenlastensa elämään vaikka sitten yökyläreisuilla ym

Näin sen homman pitäisi toimia.

Hullulta tuntuu, ettei kukaan omainen älyä auttaa. Puhu ap rohkeasti tilanteestasi, jospa se apu tulisi vihdoinkin. Meillä poika nukkui ekan yön heräämättä 11kk vanhana, kun oli ihanilla naapureilla hoidossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:

Näin sen homman pitäisi toimia.

Joo, tässä ap:tä nyt mollataan ihan turhaan. Kyllä sen jokainen, joka on todella ollut väsynyt, tietää tuon tunteen ja odottaa apuja. Se helpotus kun voi tulla jo muutaman tunnin avustamisella/yksi yö. Mutta, olethan muistanut pyytää apua? Itsellä on ollut ongelma, että kiukuttelen itsekseni, ja "odoton", että joku vaan ilmottautuisi jeesaamaan..

Minäkin olen onnellisessa asemassa, oma anoppini on auttanut meitä hädässä. Omaa äitiäni kiinnostaa vaan omat menonsa.

Kysy suoraa että voisivatko auttaa. Oma äitini ainakin sanoi suoraa, ettei jaksa ottaa yöksi muuta ku kesällä, kun mahdollista pitää pitempi loma (hoitaa työkseen lapsia). Päivisin kyllä ottaa useinkin, ja voihan sitä silloin nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HMP:
Niin ja onko ap esim. itse pienenä ollut isovanhemmillaan hoidossa??

Miten se tähän liittyy?

Useimmat meistä varmaan ovat yöpyneet mummolassa, kuka mistäkin syystä!

No ihan siihen, että tämä nykyinen mummokin on saanut kenties latenhoitoapua??? Mutta nyt ei itse auta..

Tottakai se tuntuu kurjalta, jos jollakulla on mahdollisuus auttaa, mutta ei silti sitä tee! Ja vielä sellainen ihminen, jonka olettaisi välittävän. Kyllä siitä tietysti tulee hylätty ja surullinen olo. Ihme vastauksia teillä..
Ap.nä puhuisin vielä tilanteesta mahdollisimman selvästi (rauhallisesti ja ystävällisesti tietty) ja varmistaisin, että ovat oikeasti ymmärtäneet, missä mennään. Jos ei auta, hankkisin ulkopuolista apua.
Ja mitä te ajattelette, eikö se tunnu luontevalta ajatukselta, että itse auttaisitte aikuistakin lastanne tai siskoanne hankalassa elämäntilanteessa, mahdollisuuksien mukaan? Ei velvollisuudesta vaan rakkaudesta? Ettekö usko, että lastanne surettaisi, jos hänestä tuntuisi, ettet välitäkään?

Uskomattomia vastauksia täällä. Juuri tätä suomalaista " pärjää vaan yksinään siellä kun lapsesi olet tehnyt" Ei minun mielestäni ole mitenkään paha asia olettaa että oma äiti ja sisko varmaan auttaa pahan paikan tullen. Mikään pakko heidän ei ole auttaa ja niin kai tässäkin tapauksessa on käynyt ja nähdään nyt nähdään tulos.
On tää vaan surullista että täällä avunpyytäjä teilataan kamalana ihmisenä, jos neuvoja kysyy tai ajatuksiaan jakaa.
Toivottavasti ap. äitisi tai siskosi vielä pystyisi jonkun yön auttamaan. Toivon tietysti että olet sitä suoraan heiltä pyytänyt etkä vaan jättänyt vihjailujen varaan.
Kaikkea hyvää! :)

Juuri tätä mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja ljighiugiu:
Uskomattomia vastauksia täällä. Juuri tätä suomalaista " pärjää vaan yksinään siellä kun lapsesi olet tehnyt" Ei minun mielestäni ole mitenkään paha asia olettaa että oma äiti ja sisko varmaan auttaa pahan paikan tullen. Mikään pakko heidän ei ole auttaa ja niin kai tässäkin tapauksessa on käynyt ja nähdään nyt nähdään tulos.
On tää vaan surullista että täällä avunpyytäjä teilataan kamalana ihmisenä, jos neuvoja kysyy tai ajatuksiaan jakaa.
Toivottavasti ap. äitisi tai siskosi vielä pystyisi jonkun yön auttamaan. Toivon tietysti että olet sitä suoraan heiltä pyytänyt etkä vaan jättänyt vihjailujen varaan.
Kaikkea hyvää! :)

Yhteistyössä