Suutuinko mielestänne turhaan äidilleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
Suutuinko mielestänne turhaan äidilleni?

Olen raskaana ja äidilläni on ollut kauhea halu kertoa se kaikille jo aikaisessa vaiheessa ja olenkin sanonut, ettei kerrota vielä kun korkeintaan veljen perheelle. Hän oli sen kuitenkin kertonut henkilölle, jolla on yhteyksiä minun työpaikalle ja tämän henkilön kautta sen tietää nyt töissä kaikki ja esimieheni oli vähän näreissään siitä, että kuulee raskaudestani muualta, kuin minulta. Olisin mieluummin kertonutkin sen itse, mutta minkäs teet, kun äiti on hölösuu. No, vähän annatin siitä äidille ja kerroin, että nyt sen tietää kaikki täällä ja esimieskin oli näreissään, kun ei kuullut asiaa minulta. Ainoa mitä äitini sanoi, oli että olin muka antanut luvan kertoa, johon mä vastasin, että mulla on vielä tekstari tallella, jossa pyysin odottamaan vielä vähän aikaa. Nyt se ei vastaa enää tekstariin ja on niin loukkaantunut tapansa mukaan.... Mä en ainakaan meinaa ottaa ensin yhteyttä, pyytäis edes anteeksi. Olenko kohtuuton??

Tuossahan olisi voinut käydä jopa niin huonosti, että olisit saanut lopputilin. Periaatteessahan se olisi ollut laillista, koska eihän työnantajallasi ollut virallisesti tietoa raskaudestasi....

Mun isä kertoi mun raskaudesta mun esimiehelle muka ihan vahingossa. Kyllä ärsytti, koska meneillään oli just kova vääntö mun palkasta. Onneksi se ei tunne mun nykyistä esimiestä, joten tästä raskaudesta sain tiedottaa ihan itse työpaikalla.

Saa tuosta suuttua, mutta kannattaa nyt kuitenkin sopia riita, sillä eihän tuo nyt niin vakavaa ole, ajattelemattomuutta vain.
Ensi kerralla et sitten kerro äidillesi ennen kuin saa kertoa koko maailmalle.

Yhteistyössä