Olenko ahdasmielinen nipottaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heidi"

Vieras
Vai onko minulla oikeus vaatia itselleni mieleistäni elämää?

Olen seurustellut nyt pari kuukautta ihanan huomaavaisen miehen kanssa, kaikenlaista kinaa on kyllä ollut jo näinkin lyhyen suhteen aikana, mutta ei siitä sen enempää.

Nyt minua on kuitenkin todella alkanut mietityttää suhteen tulevaisuus. Suhteen alussa sain miehestä sellaisen käsityksen että hän on jo kyllästynyt ainaiseen bilettämiseen ja haluaisi nyt elämäänsä jotain muuta seurustelusuhteen myötä.

Itse en pidä ryyppäämisestä, korkeintaan itse ottaisin juhlapäivinä, mutta mies on nytkin menossa joka viikonloppu kaikenlaisiin bileisiin ja kavereiden kanssa pitäisi vaan mennä. Sanoo minulle että saan tulla mukaan jos haluan mutta jos en lähde niin hän menee yksin. Viikonloput ovat ainoita hetkiä jolloin meillä olisi yhteistä aikaa ja en haluaisi niitä käyttää ryyppäämiseen ja krapuloimiseen vaan haluaisin tehdä oikeasti jotain mukavaa yhdessä.

Minun ongelmani ei ole siis se että miehellä on omaakin elämää, niin pitääkin olla, vaan se että se oma elämä on sitten näköjään ryyppäämistä.

Pitäisikö minun nyt vaan tajuta jättää koko äijä sikseen?

Teillä taitaa olla aika erilaiset tottumukset ajankäytöstä, tai sitten olette tosiaan elämässänne aika erilaisessa vaiheessa. Tuo voi aiheuttaa pidemmän päälle aika paljon ristiriitoja, jos ette sovi yhteisiä pelisääntöjä jotka molemmille sopii.

Teillä taitaa olla aika erilaiset tottumukset ajankäytöstä, tai sitten olette tosiaan elämässänne aika erilaisessa vaiheessa. Tuo voi aiheuttaa pidemmän päälle aika paljon ristiriitoja, jos ette sovi yhteisiä pelisääntöjä jotka molemmille sopii.

Sehän tässä onkin jännä kun minä olen tavallaan oikeastaan enemmän ollut se jarruttelija suhteen etenemisen suhteen ja luulisi että mulla olisi enemmän se bailausvaihe, edellisestä suhteesta kun ei ehtinyt kulua kaukaakaan kun tämä uusi alkoi. Miehellä taas pitkä sinkkukausi takana ja sanoi tosiaan haluavansa jotain muuta, sanoi ettei ennen mua ollut elämää hänellä. En ymmärrä. Yritin keskustella asiasta mutta ei päästy puusta pitkälle.

i feel u sis.. itse samassa tilanteessa lähestulkoon.
Ei siinä auta kun ymmärtää, että miehet tarvitsee enemmän vapautta ja he on kuin kuminauhoja :) He tarvii omaa aikaa ja nollausta mutta he palaa sitten takaisin valitsemansa naisen luokse. En sinuna jättäis hyvää miestä tuon takia.

miehet tarvitsee enemmän vapautta ja he on kuin kuminauhoja :) He tarvii omaa aikaa ja nollausta mutta he palaa sitten takaisin valitsemansa naisen luokse.

Ei kaikki miehet oo tuollaasia ja hyvä niin. Kyllä miehenki pitää tajuta olevansa parisuhtees ja huomioida se toinen, jos ei huomioi niin ei taida olla järkiä jatkaa suhdetta. Ei parisuhtees vain voi mennä miten sattuu vaan pitää ajatella muutaki ku itteään. Jos mies haluaa koko ajan mennä, niin sitte saa jatkaa sitä menemistään ilman suhdetta.

Ei kaikki miehet oo tuollaasia ja hyvä niin. Kyllä miehenki pitää tajuta olevansa parisuhtees ja huomioida se toinen, jos ei huomioi niin ei taida olla järkiä jatkaa suhdetta. Ei parisuhtees vain voi mennä miten sattuu vaan pitää ajatella muutaki ku itteään. Jos mies haluaa koko ajan mennä, niin sitte saa jatkaa sitä menemistään ilman suhdetta.

Mutta 2 kuukauden suhde on vielä niin tuore, ettei kannata alkaa pistää pelinsääntöjä tai on vaara, että menettää miehen. Ja todellakin miehet tarvitsee enemmän itsenäisyyttä joka tarkoittaa sit kellekin eri asioita, nuoremmille hyvin usein juhlintaa.

Jep, tänään sanoinkin miehelle että se taitas olla kompromissien paikka näissä asioissa vähintään. Myhäili vaan takas. Sanoi että oon tärkeempi sille kuin viina, mut saa nähdä mikä on todellisuus.

i feel u sis.. itse samassa tilanteessa lähestulkoon.
Ei siinä auta kun ymmärtää, että miehet tarvitsee enemmän vapautta ja he on kuin kuminauhoja :) He tarvii omaa aikaa ja nollausta mutta he palaa sitten takaisin valitsemansa naisen luokse. En sinuna jättäis hyvää miestä tuon takia.

"Miehet tarvii enemmän vapautta.." Kuka sulle tuota paskaa syöttää?

Ja ap, jatkamalla suhdetta teet päätöksen, että sinulle tuo on ok. Muuten tilaat vain hankaluuksia ja asiasta natkuttaminen jatkossa on turhaa. Etsi seuraa joka on enempi samalla sivulla kanssasi tai sitten muutat itseäsi niin, ettei toisen meneminen jatkossa häiritse. Toista et voi muuttaa vasten tämän tahtoa.

Mutta 2 kuukauden suhde on vielä niin tuore, ettei kannata alkaa pistää pelinsääntöjä tai on vaara, että menettää miehen. Ja todellakin miehet tarvitsee enemmän itsenäisyyttä joka tarkoittaa sit kellekin eri asioita, nuoremmille hyvin usein juhlintaa.

En mä näkisi sitä minään vaarana menettää miestä joka juo. On olemassa paljon sellaisiakin jotka ei esimerkiksi juo ;) Ja ei se ole mikään parisuhde jos se on pelkkää vapautta, mekään kun ei edes arkena ehditä viettää aikaa niin mites sitten jos viikonloputkin menee erillään?

No kyllä mun mielestä pitääs kahdenki kuukauden seurustelun jälkeen jo kattoa vähä muutaki ku vain omaa napaa. Jos toinen vain menee omia menojaan viikonloppuusin ja jos silloon lähinnä on vain aikaa parisuhteelle, niin ei hyvältä vaikuta. Luulis siinä suhteen alkuhuumas haluavan olla toisen kans mahdollisimman paljo. Vaikuttaa aika hälläväliä touhulta tuollaanen ja vissiin aiva sama kuka se nainen siinä on.

Ja mistä tulee tuo käsitys, että kaikki miehet kaipaa enemmän itsenäisyyttä ja vapautta? Eihän täskää asias voi yleistää.

Ja ap, jatkamalla suhdetta teet päätöksen, että sinulle tuo on ok. Muuten tilaat vain hankaluuksia ja asiasta natkuttaminen jatkossa on turhaa. Etsi seuraa joka on enempi samalla sivulla kanssasi tai sitten muutat itseäsi niin, ettei toisen meneminen jatkossa häiritse. Toista et voi muuttaa vasten tämän tahtoa.

Sitä mä tässä vähän niinkun haenkin.. että oisko mun syytä muuttua, oonko liian nipo, vai saanko oikeasti olla asiasta sitä mieltä kuin olen? Olen todennut että mulla on oikeus "vaatia" itselleni sitä mitä mä haluan ja jos mä en halua katsoa sunnuntaina koko päivää sängyssä röhnöävää krapulaista kuorsaajaa vaan haluaisin mennä vaikka mieluummin yhdessä lenkille, niin ehkä mulla pitäisi olla sellaiseen elämään mahdollisuus ja oikeus?

No kuule kun niin se vaan on. Miehet on marssista ja naiset venuksesta ja niin ees päin, sen kun myöntää ja muistaa niin elämä helpotttuu! Mutta ei ole multa pois jos te naikkoset tahdotte muuta uskotella ;)

No kuule kun niin se vaan on. Miehet on marssista ja naiset venuksesta ja niin ees päin, sen kun myöntää ja muistaa niin elämä helpotttuu! Mutta ei ole multa pois jos te naikkoset tahdotte muuta uskotella ;)

Niin kuinkas paljo sulla olikaa kokemusta miehistä ja parisuhteista? Sori ny vain, mutta ikäs puolesta sä oot aika noviisi näis asioos. Puhumattakaa sun kirjootuksista tänne...

[QUOTE="Scarlett harmaana";29972404]Niin kuinkas paljo sulla olikaa kokemusta miehistä ja parisuhteista? Sori ny vain, mutta ikäs puolesta sä oot aika noviisi näis asioos. Puhumattakaa sun kirjootuksista tänne...[/QUOTE]

Taas tämä sama ikäkortti:) Keksi jo parempia. Kuten sanottu; mulle on ihan yks hailee mitä te ajattelette naisten ja miesten eroavaisuuksista. En ala väittelee.

Taas tämä sama ikäkortti:) Keksi jo parempia. Kuten sanottu; mulle on ihan yks hailee mitä te ajattelette naisten ja miesten eroavaisuuksista. En ala väittelee.

No se ny vain on tosiasia, että iän puolesta sulla ei oo paljoa kokemusta parisuhde-elämästä. Enkä mä oon sun iästä kyllä pahemmin aiemmin maininnu.

Mä en vain tajua tuota yleistämistä, että miehet tarvittee enemmän vapautta jne. Ku ei se oo niin, usko pois. Ehkä tajuat tämän joskus vanhempana. Joo, siinä se ikäasia taas tuli, mutta minkäs tosiasioolle voi...

[QUOTE="Heidi";29972392]En mä näkisi sitä minään vaarana menettää miestä joka juo. On olemassa paljon sellaisiakin jotka ei esimerkiksi juo ;) Ja ei se ole mikään parisuhde jos se on pelkkää vapautta, mekään kun ei edes arkena ehditä viettää aikaa niin mites sitten jos viikonloputkin menee erillään?[/QUOTE]

Ai, noinko sä vastaat kun sua autetaan? No jätä se jos et voi ymmärtää ja sietää alkoholin käyttöä.

[QUOTE="Heidi";29972401]Sitä mä tässä vähän niinkun haenkin.. että oisko mun syytä muuttua, oonko liian nipo, vai saanko oikeasti olla asiasta sitä mieltä kuin olen? Olen todennut että mulla on oikeus "vaatia" itselleni sitä mitä mä haluan ja jos mä en halua katsoa sunnuntaina koko päivää sängyssä röhnöävää krapulaista kuorsaajaa vaan haluaisin mennä vaikka mieluummin yhdessä lenkille, niin ehkä mulla pitäisi olla sellaiseen elämään mahdollisuus ja oikeus?[/QUOTE]

Ei tarvitse muuttua jos et näe aihetta muutokselle. Ja tietenkin saat vaatia suhteeltasi niitä asioita joita siinä arvostat. Mutta se taitaa tarkoittaa sitä, että nykyinen viritys on siihen väärä vastakappale.

Ja mulla on itselläni sen verran parisuhdekokemusta että kaksi n. Vuoden kestänyttä suhdetta ja yksi kymmenen vuoden suhde ennen tätä ja ei tommosta bilettäjää ole ennen ollut.

Ja sitten on se teidän rotu, joka tulee sieltä Anuksesta.

Sun kaltaisten pikkutyttöjen kanssa kasvaa näitä pikkupoikia, joille te opetatte, että kyllä miehet saa mennä ja juhlii ja olla ja kaikkee kun ne on hei miehiiiiii. Jotkut niistä pikkupojista ei sitten ikinä kasva vastuuntuntoisiksi miehiksi ja seurauksia luetaan tältäkin palstalta otsikoista "Mies ei hoida lapsiaan ja en voi harrastaa" "Mies lähtee isälomallaan poikien kanssa laivalle, mitä teen" "Mies on taas äitienpäivänä dokaamassa, kiva hei".

Meidän parisuhteessa mä olen se, joka kaipaa enemmän vapautta ja omia menoja... Ja olen nainen. Tiedän myös muita pareja, joissa asia menee näin päin. Eli eipä kannata yleistää. Ja aiheeseen sanon sen verran, että jos noin alussa tuntuu huonolle, niin parempi miettiä eroa.

Yhteistyössä