Olenko ainoa, joka komentaa kotonaan myös vieraiden lapsia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirttihirmu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pirttihirmu?

Vieras
Tuli tuosta "oudoin vieras" ketjusta mieleen, että eikö muut komenna kotonaan vieraiden lapsia? Olenko minä se kamala pirttihirmu, kun huutia saa sekä omat että vieraat muksut, mikäli kahvipöytään kajotaan, herkkuja rohmutaan tai riehutaan ja tavaroita rikotaan. En jää odottamaan, että omat vanhemmat kieltäisi, sillä minun kotonani on minun säännöt. Kunniansa saa kuulla myös samoin toimivat aikuiset vieraat...

Ps. Niin ja kylässä ollessa sanon lapsille, että "tiina" on sitten tämän talon äiti ja häntä tulee sitten totella, etc.

mä komennan jos on tarvis. puutun herkästi tilanteeseen, jos se sisältää jonkinlaisen vaaran. esim. jos strampoliinille menee enemmän kuin kaksi kerrallaan. joskus on joku äiti vetänyt melonit nokkaansa tästä asiasta, kun hänen mielestään se oli pelkkää ilkeyttä minulta komentaa porukka pois hyppimästä

Komennan, jos toiminta ylittää mun sietokyvyn. Saatan jopa karjasta, jos ei mene perille. Keuhkosin ulkonakin suomalaispojille, jotka kulki maahanmuuttajalapsen perässä matkien tätä. Perse, että meni hermot. =)

Kyllä minä komennan. Esim. mun systerin lapsia, kun ei systeri sano mitään, vaikka lapset tulevat kahvipöytään ennenku on pyydetty, sit rohmuavat kaksin käsin, ja pullan kanssa kuljetaan olohuoneessa ja jopa meidän makkarissa.. Ja tää tapahtuu joka kerta.. :( Ne vierailut on ihan kauheita.. Monesti sisko sanoo vasta sitten, kun mä olen jo ehtinyt sanoa.. Ei kivaa..

Keskisen tivolissa oli vähällä, että en komentanut vieraita poikia, mutta toinen täti ehti ensin, mun ei tarvinnut. Oli kaksi poikaa äitinsä tai mummonsa kanssa jonossa ja pojat alkoi heitellä hiekkaa tämän huoltajansa päälle. Sitten sitä hiekkaa alkoi tulla myös muiden päälle. Tätönen henosti vain ojensi poikiaan, ja yritti nipistää niskavilloista. Pojat nauroivat räkäisesti ja jatkoivat vain.
Jonosta taaempaa tuli naisihminen ja otti poikia käsivarresta kiinni ja piti puhuttelun, siihen loppui hiekan heittely.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Keskisen tivolissa oli vähällä, että en komentanut vieraita poikia, mutta toinen täti ehti ensin, mun ei tarvinnut. Oli kaksi poikaa äitinsä tai mummonsa kanssa jonossa ja pojat alkoi heitellä hiekkaa tämän huoltajansa päälle. Sitten sitä hiekkaa alkoi tulla myös muiden päälle. Tätönen hennosti vain ojensi poikiaan, ja yritti nipistää niskavilloista. Pojat nauroivat räkäisesti ja jatkoivat vain.
Jonosta taaempaa tuli naisihminen ja otti poikia käsivarresta kiinni ja piti puhuttelun, siihen loppui hiekan heittely.

Juu mäkin komennan tai ehkä pikemmiten ohjaan. Eihän lapsi välttämättä voi ymmärtää kaikkia, eikä välttämättä vieraan tule mieleenkään kaikkia asioita. Esim. meidän papukaija voipi purra sormet poikki ja kyllä mää ohjaan vieraat lapset pois siitä, jos liian uteliaana pyrkii linnun häkkiin menemään.

Toivon myös, että mun lasta "ohjattaisiin" vierailla :)

Yhteistyössä