olenko ainoa jolla ei ole mikroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lai-ne

Aktiivinen jäsen
07.07.2009
3 170
0
36
tuli vaan mieleen, kun minua katsottiin kummasti, kun muistutin poikaani lieden sammuttamisesta ruoan lämmityksen jälkeen ja kysyttiin, että eikö sulla ole mikroa.

no ei ole eikä tule. mikron lämmitysmenetelmä tuhoaa ruoan ravintoarvot, toisaalta jos niitä valmiita mikroruokia siellä lämmittää niin eipä niissä niitä lähtökohtaisesti paljon olekaan.

mutta siis onko muita jotka eivät omista mikroa?

Toi että tuhoaa ravintoarvot on hölynpölyä!
Mikro on kätevä kun saa ruuat hetkessä lämpimäksi.
Enkä tarkoita eineksiä vaan esim edellispäivästä jääneen annoksen saa kätevästi lämmitettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Enkä tarkoita eineksiä vaan esim edellispäivästä jääneen annoksen saa kätevästi lämmitettyä.

ymmärrän kyllä, että mikro on kätevä, helppo ja nopea. ravintoarvot se kuitenkin ihan tutkitusti tuhoaa ja muuttaa. lämmitysmenetelmä perustuu vesimolekyylien värähtelyyn mistä aiheutuu proteiinien ym pilkkoutuminen eli aika tyhjää energiaa siinä lautasella sen mikrotuksen jälkeen on.

mutta en siis ole ainoa mikroton, oli muitakin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:

ymmärrän kyllä, että mikro on kätevä, helppo ja nopea. ravintoarvot se kuitenkin ihan tutkitusti tuhoaa ja muuttaa. lämmitysmenetelmä perustuu vesimolekyylien värähtelyyn mistä aiheutuu proteiinien ym pilkkoutuminen eli aika tyhjää energiaa siinä lautasella sen mikrotuksen jälkeen on.

Missähän löytyy linkki tähän tutkimukseen että miko tuhoaa ravintoarvot?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Missähän löytyy linkki tähän tutkimukseen että miko tuhoaa ravintoarvot?

olen lukenut aiheesta aikoinaan erilaisista tiedejulkaisuista, aina kun osui silmiin. ihan samansuuntaisesti kaikki lukemani kertoi mikrolämmityksen muuttavan ruoan koostumuksen ja ravintoarvojen häviävän. äitini näistä silloin joskus puhui ja tahdoin ottaa itse selvää, kun tapana ei ole suoraan uskoa kaikkea. eiköhän aiheesta löydy googlaamalla?

mutta tämä mun avaus oli lähinnä vaan se kysymys, että olenko ainoa jolla mikroa ei ole, kun sitä tosiaan on kummasteltu. haittaakohan muita, jos meillä ruoan lämmitykseen menee muutama minuutti kauemmin :)

Se on muuten tosiaan jännä, kuinka mikrottomuus kummastuttaa muita. Mutta kun ihminen voi tottua kaikkeen. Sitä mitä ei ole, ei välttämättä osaa kaivata. Jos on ruokaa lämmittänyt hellalla tai uunissa sen kymmenen vuotta, ei sitä mieti, että kylläpä tässä kestää kauan...

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Se on muuten tosiaan jännä, kuinka mikrottomuus kummastuttaa muita. Mutta kun ihminen voi tottua kaikkeen. Sitä mitä ei ole, ei välttämättä osaa kaivata. Jos on ruokaa lämmittänyt hellalla tai uunissa sen kymmenen vuotta, ei sitä mieti, että kylläpä tässä kestää kauan...

joo kaikkeen tottuu, tai siis meilläkään ei ole mikroa ollut koskaan niin en edes tajua, mitä sillä tekisin kun oikein hyvin tämä elämä sujuu.

eiköhän kyse ole taas tästa samasta vanhasta, että kaikkea omista toimista poikkeavaa tietynlainen ihmistyyppi kummastelee ja oudoksuu. siinähän voi vaikka omat valinnat kyseenalaistua jos joku muu tekee erilailla :p

tuli vaan mieleen, kun minua katsottiin kummasti, kun muistutin poikaani lieden sammuttamisesta ruoan lämmityksen jälkeen ja kysyttiin, että eikö sulla ole mikroa.

no ei ole eikä tule. mikron lämmitysmenetelmä tuhoaa ruoan ravintoarvot, toisaalta jos niitä valmiita mikroruokia siellä lämmittää niin eipä niissä niitä lähtökohtaisesti paljon olekaan.

meillä ei ole. Minun ylioppilaslahjaksi saama mikro hajosi tuossa joku vuosi sitten ja en ole tarvinnut mikroa.

kerran viikossa tehdään kyllä eineshamppikset, itse asiassa lauantaisin, mutta ne voi lämmittää ihan uunissa, ei mene kuin pari minsaa siinä ylhäällä ritilällä

Alkuperäinen kirjoittaja et ole ainoa:

meillä ei ole. Minun ylioppilaslahjaksi saama mikro hajosi tuossa joku vuosi sitten ja en ole tarvinnut mikroa.

kerran viikossa tehdään kyllä eineshamppikset, itse asiassa lauantaisin, mutta ne voi lämmittää ihan uunissa, ei mene kuin pari minsaa siinä ylhäällä ritilällä

juuri mietin, että mihin sitä mikroa muka tuli käytettyä.

Yhteistyössä