olenko ainoa? (jouluaihe)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulu on kiva mutta ei jaksa polttaa itseään loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulu on kiva mutta ei jaksa polttaa itseään loppu

Vieras
jolla ei ainoaakaan lahjaa hankittuna, joka ei tiedä vielä mitä hankkii, joka ei ole mitään tehnyt joulua varten ja tekeekin aika vähän.

vaikka vietämme kotona joulun. kinkku ostetaan kuusi koristellaan ja ja jouluruokaa syödään ja lapsest saavat muutamat lahjatkin. siinä se. ollaan yhdessä, syödään suklaata.

Alkuperäinen kirjoittaja joulu on kiva mutta ei jaksa polttaa itseään loppuun:
jolla ei ainoaakaan lahjaa hankittuna, joka ei tiedä vielä mitä hankkii, joka ei ole mitään tehnyt joulua varten ja tekeekin aika vähän.

vaikka vietämme kotona joulun. kinkku ostetaan kuusi koristellaan ja ja jouluruokaa syödään ja lapsest saavat muutamat lahjatkin. siinä se. ollaan yhdessä, syödään suklaata.

Minusta tuo kuulostaa varsin mukavalle :)

Alkuperäinen kirjoittaja joulu on kiva mutta ei jaksa polttaa itseään loppuun:

Minä en ole tosiaan tehnyt tai suunnitellut vielä mitään, enkä aio olla joulua kotona, joten en loppujen lopuksi edes tee juuri mitään. Lahjat lapsille ja sukulaislapsille, that´s it.

Heleppoa kuin heinänteko.

lahjan lahjaa en oo ostanu... jos valita sais niin en ostas ainuttakaan enkä myöskään sais... nyt mun perheen kanssa jos ollaan aatto niin tarvii yks kirja per pää ostaa ja ne arvotaan... ruuat ostetaan muuten valmiina mutta kinkku paistetaan ite... pyhinä kun mennään ukon kotiin niin sinne on pakko ostaa lahjoja... mulla on ukkelille yks lahjatoive... rakkaudentunnustus kaiverrettuna kultaan... mutta ei kai sekään niin tärkee oo jos ei oo viä henkisesti valmis kihlaamaan mua... tärkeempää on se yhdessä oleminen, lautapelit, syöminen... ei niinkään ne lahjat... sit kun lapsia saadaan niin toki lapsille ostetaan jokunen lahja mut ei aikuiset tarvii... paljon kivempi joulukuu kun ei vietä sitä juoksemalla kaupoissa... ruuatkin tilataan aina yhdestä leipomosta niin ei tarvii kun jotain vähän hakee kaupasta... elämä saa olla helppoa...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
lahjan lahjaa en oo ostanu... jos valita sais niin en ostas ainuttakaan enkä myöskään sais... nyt mun perheen kanssa jos ollaan aatto niin tarvii yks kirja per pää ostaa ja ne arvotaan... ruuat ostetaan muuten valmiina mutta kinkku paistetaan ite... pyhinä kun mennään ukon kotiin niin sinne on pakko ostaa lahjoja... mulla on ukkelille yks lahjatoive... rakkaudentunnustus kaiverrettuna kultaan... mutta ei kai sekään niin tärkee oo jos ei oo viä henkisesti valmis kihlaamaan mua... tärkeempää on se yhdessä oleminen, lautapelit, syöminen... ei niinkään ne lahjat... sit kun lapsia saadaan niin toki lapsille ostetaan jokunen lahja mut ei aikuiset tarvii... paljon kivempi joulukuu kun ei vietä sitä juoksemalla kaupoissa... ruuatkin tilataan aina yhdestä leipomosta niin ei tarvii kun jotain vähän hakee kaupasta... elämä saa olla helppoa...

no ei se mitäää helppoa silti ole. lasten hoitoa kotitöitä, palkkatöitä. ei vaan ole jaksamista enää leipoa 10 sorttia.

no oon mä yhen lahjan jo ostanu. ja noin teoriassa alottanu joulukorttien väännön..

ja joo, joulun vietän vissiin ihan yksin leikkaamattoman kissani kanssa, kun en sitä mihinkään hoitoon saa ja äiteen perhe aikoo viettää joulun 400 km päässä mihin en kisua mukaan voi ottaa..

niin ja mietin miten tolla eksällä menee ja varmaan sitä ettei me vietettykään joulua yhdessä ja ja ja..

mä rakastan joulua, mutta vittu, en varmaan laita mitään siihen viittaavaa esille tänä vuonna.. menis nyt äkkiä ja hiljaa ohi :(

En ole moneen vuoteen häsännyt enkä laittanut kun vähän jouluruokaa,lapset on ollee isällään kaikki joulut eron jälkeen yhtä lukuunottamatta.
Tänä vuonna ovat mulla,en häsää siltikään.
Joulu tulee ilman helvetillistä stressiäkin.

Mä ilmottaudun joukkoon. :wave: Elellään miehen kanssa vielä ihan kaksistaan, senkään takia joulu ei vielä ole niin iso juttu. Miehelle ehdin ostamaan lahjan joulukuussa ja ne vähäiset jouluvalmistelut, mitä teemme, ehtii tehdä myös myöhemmin. :)

Yhteistyössä