Olenko minä ainoa, joka syö ennen juhlia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Tuli mieleen vain kesästä ja monesta tarjottava-ketjusta että olenko ainoa, joka tankkaa ennen juhlia? Ihan siltä varalta, jos tarjoilu ei miellytäkään :ashamed: tai on niukkaa?

kyllä meillä ainakin jotain syödään, varsinkin lapsille teen kunnon ruokaa, kun niillä tuppaa syömiset jäämään juhlissa väliin, ei siks ettei tykkäis vaan eivät aina malta syödä.

mä yleensä kyllä odotan pääseväni muiden ruokapatojen ääreen kun kerrankin saa nauttia siitä ettei itse tarvitse tehdä, ja melkein kaikki kuitenkin kelpaa.

kyllä mekin syödään ennen juhlia ettei ole ihan hirveä sokerihumala ja huono olo illalla.. ja mun on pakkokin diabeteksen takia hieman syödä ettei sokerit tosiaan pompi pilviin... :)

Riippuu juhlista. Jos on jotkut ylppärit tai rippijuhlat tiedossa joiden tarjoamiset ovat siis lähinnä paakkelsia ja jotain pientä suolaista, niin syön ennen. Koska tyhjään mahaan täytekakun vetäminen saa aikaan vain huonon olon. Jos on taas tiedossa vaikka häät, tai muut juhlat, joissa yleensä on tarjolla myös lämmintä ruokaa, niin sitten en syö.

mä syön kaikkea. tai ainakaan tähän astisessa elämässä ei oo mitään sellasta ruokaa sattunu eteen josta en ois tykännyt. Enkä oo onnenks millekään allerginenkaan. että en syö mitään ennen juhlia paitsi päivän normi ruuat.

Syön ennen juhlia ihan normi ruuat ja samoin lapset .
Suurin osa mun sukulaisista kyllä panttaa pari päivää ennen juhlia :( kun kerran saa ja ilmatteeksi niin pitää jaksaa syödä kunnolla.

Riippuu juhlista. Itselläni on erityisruokavalio mutta aina ruokapidoissa on syötävää löytynyt. Yleensähän ruokavaliot kysytään etukäteen mutta aina tieto ei ole mennyt perille. Koskaan ei ole kuitenkaan nälkä jäänyt. Mutta en kyllä panttaakaan jotta pääsen juhliin kunnolla mättämään!

Minä syön myös, vaikka sitten leipää huoltoasemalla jos varsinaiseen ruokaan ei mahdollisuutta. Harvoin juhlissa aikataulut pitävät paikkansa ja aina ei ole laktoositonta syötävääkään.

Tuli mieleen vain kesästä ja monesta tarjottava-ketjusta että olenko ainoa, joka tankkaa ennen juhlia? Ihan siltä varalta, jos tarjoilu ei miellytäkään :ashamed: tai on niukkaa?

Onneksi olen niin kaikkiruokainen että tällaista tilannetta tuskin pääsee syntymään ettei pöydästä minun lautaselleni jotain ruokaa löytyisi :P
Olen kai niin mukavuudenhaluinen että sitten totuttelisin usiin ruokiin ja makuihin jotta ei itse tarvitsisi tehdä heti kotiin päästyään ruokaa :laugh:

Itse en syö jos tiedän juhlissa olevan ruokatarjoilun. Syön jos tiedän siellä olevan vain esim. kahvitus. Söisin varmaan myös siinä tapauksessa jos olisin valikoiva ruuan suhteen, ite voin syödä oikeastaan kaikkea.

[QUOTE="Vieras";26454782]Minä syön myös, vaikka sitten leipää huoltoasemalla jos varsinaiseen ruokaan ei mahdollisuutta. Harvoin juhlissa aikataulut pitävät paikkansa ja aina ei ole laktoositonta syötävääkään.[/QUOTE]

Itse taas ollut juhlissa jossa harvoin olisi muuta kuin laktoositonta ;)
(pitpalvelut ym tekee aina pyytämättäkin juuri laktoosittomiksi)
Ja sitten on nuo tabletit jos nyt ei laktoositonta satu olemaan.

[QUOTE="mä";26454081]Syön ennen juhlia ihan normi ruuat ja samoin lapset .
Suurin osa mun sukulaisista kyllä panttaa pari päivää ennen juhlia :( kun kerran saa ja ilmatteeksi niin pitää jaksaa syödä kunnolla.[/QUOTE]

Ihan järkeviä sukulaisia sinulla , vai mikä tässä sinusta oli ongelma?

No jos juhlat ovat lähinnä iltapäivän kahvittelutilaisuus, silloin syömme lounaan normaalisti ennen juhlia.
Muuten emme.
Tuntisin oloni epämukavaksi juhlavaatteissani vatsa liian täynnä.

Emme kuole nälkään, vaikkei juhlien ruokatarjonta miellyttäisikään. Tosin tähän mennessä sellaisia juhlia ei ole osunut vastaan vielä yksiäkään, joissa MIKÄÄN ruoka ei olisi maistunut. Lastenkin on hyvä vähintään maistaa uusiakin makuja ja ruokia :)

[QUOTE="vieras";26454852]En syö ennen juhlia, tietenkään, mutta olenkin hoikka ;)[/QUOTE]

Niin on ketjun aloittajakin :stick:

Mä en syö ennen juhlia, koska olen lähestulkoon kaikkiruokainen. Jos juhlissa on tarjolla pelkkiä simpukoita ja lipeäkalaa, niin sitten mun on vaan oltava nälissäni siihen asti, että voin kotimatkalla piipahtaa mäkkärissä tai ABC:llä.

Kestän myös näläntunnetta melkoisen hyvin, eli jos tarjoilu on jotenkin niukkaa, niin ratkaisu sama kuin edellä mainitussa tapauksessa.

Ei, yleensä ollaan aika vähällä ruualla ennen juhliin menoa :p Itse jostain syystä ajattelen niin että kivempaa jos vieraat syövät, kuin että närpittäisiin vain pikkuisen jotain. Paras tilanne on se jos kaikki tarjottavat menevät :)

Ja niin meillä on yleensä mennytkin ja vieraat syöneet hyvin.

Enkä ole kyllä varmaan koskaan ollut juhlissa joissa tarjottavia olisi ollut tosi nihkeästi. Ja kaikki maistuu :p

meillä riippuu matkasta juhliin (lähellä vai kaukana) ja onko tarjolla minkä tyyppistä (yleensä tietää vähän etukäteen). niin ja juhlien alkamisajankohdasta... eli ei tiettyä toimintamallia. pyrin kuitenkin jättämään tilaa makuelämyksille! :)

Syön kotona kevyemmin ennen juhlia eli esim. vaan jonkun pikku salaatin ja palasen leipää. Ihan vain siksi etten halua mennä nälkäisenä, koska olen usein kärttyinen kun on nälkä, ja mukavampihan se juhlissa on olla kun maha ei ihan koko ajan murise ruokaa.

Lapsen syötän aina kotona kun on vielä niin pieni, eikä oikein juhlissa jaksa rauhoittua syömään. Niin ja siis muksu on vielä mössöruokailija joten eipä ne juhlatarjottavat kävisikään, paitsi no joku leivän pala nakerreltavaksi mutta muuten ei sitten voikaan antaa.

Yhteistyössä