olenko alipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja entiedäitsekkään:
Olen yli 165 cm ja painan 45 kg , ja syön tosi paljon ,enkä näytä mielestäni laihalta ,
vaikka kaikki niin väittävätkin. olen kavereitani laihempi mutta en laiha..?

Ootko sä aina painanut noin vähän? meinaan, olisiko sulla joku erilainen elämäntilanne menossa?

Mulla eka synnytys laiihdutti mut aika surkeeseen kuntoon ja vaikka kyllä söin, ei paino meinannut nousta. Nykyisessä olotilassani mun pitäs mennä nälkälakkoon, että painaisin taas sen 39 kiloa.

Sulla jo vaikka 5 kiloa vois tahdä ihan hyvää. ei mustakaan tuntunut sillon laihalta, mutta olen nähnyt valokuvia...

Olen yli 165 cm ja painan 45 kg , ja syön tosi paljon ,enkä näytä mielestäni laihalta ,

Jos syöt tosi paljon etkä imetä ja eikä paino nouse, niin sinuna menisin lääkäriin. Jos imetät se on ihan ymmärrettävää, mullakin paino vain laski ja alkoi nousta vähitellen vasta kun imetys loppui.

Mä olin 19-vuotiaana 166/48 ja terveydenhoitaja vähän kyseli, että olenko aina ollut laiha ja väitin olevani eikä kysellyt sitten sen enempää. Mielestäni näytin kyllä myös laihalta... 45kg:n painoa olisi kyllä ollut vaikea kuvitella... (Nyt olen 55kg.)

Vähän kyllä kuulostaa siltä, että näet itsesi eri tavalla kuin mitä muut näkevät...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olen saman pituinen ja painoin noin 40 kg kun olin imettänyt esikoisen. Pieniluinen ja siro rakenne. en pitänyt itseäni alipainoisena.

ja mä painoin 38 kiloa kun olin imettänyt esikoisen ja olen 152 pitkä, pieniluinen ja todella olin silloin huonossa kunnossa ja liian laiha.

Mun kaveri on n.163 pitkä ja muutama vuosi sitten hän laihtui, söi todella huonosti. Hän ihmetteli, että miksi pyörryttää. No hän meni vaa'alle ja painoi muistaakseni jotakin 47kg, silloin hän "heräsi" ja alkoi syödä paremmin. Oli siis liian vähän tuo paino tuonkin pituiselle.

oon 163 ja painan 48 normaalisti, nyt on tippunu 45... silti ihan ok mulle. En näytä anorektiselta. Ihan turha kattella sitä lukemaa, jos on muuten terve!
Painoindeksi on täyttä paskaa. Mun mies on sen mukaan ylipainoinen, mun mielestä taas sais painaa enemmänkin... on aika hoikka siis...

Ennen lastani painoin 46kg, pituutta minulla on 164cm. Olin ollut samoissa mitoissa teini-iästä lähtien. Yläasteella luokanvalvoja kyttäsi syömisiäni ja jouduin käymään terveydenhoitajalla punnituksessa kerran viikossa. Kävin myös ravitsemusterapeutilla, joka kehotti ainoastaan VÄHENTÄMÄÄN rasvan käyttöä ruokavaliossani. Eli ruokavalioni oli ok, olin siis ihan oikeasti luonnostani laiha! Koin tosi paljon paineita saada paino nousemaan, mutta se ei kertakaikkiaan onnistunut. Itselläni ei olisi koskaan tullut mieleenikään arvostella kenenkään painoa/ulkonäköä, mutta alipainoista saa ihan vapaasti haukkua anorektikoksi ja käskeä lihomaan...

Painoindeksillä saa minun puolestani pyyhkiä vaikka peppunsa. Painoindeksi ei ole mikään jumalan asettama laki, vaan sitä pitäisi käsitellä ainoastaan suuntaa antavana apuvälineenä. Se, että joku on ali- tai ylipainoinen, ei vielä kerro sitä että kyseinen henkilö ei olisi terve. Mikäli ihminen kokee olonsa huonoksi tai suorastaan sairaaksi ja on esim. alipainoinen, sitten asiaa pitää tietysti tutkia ja siihen yrittää vaikuttaa.

Nykyään olen 54kg ja se on mielestäni ok. Olen edelleen omasta mielestäni hoikka, kuitenkin lisäkilot ovat pehmentäneet mukavasti vartaloani. Vatsani pömpöttää pahasti johtuen huonoista ja raskauden aikana venyneistä vatsalihaksista, siihen auttaa liikunta ja vatsalihasliikkeet (toivottavasti..). Paino on pelkkä numero, omat tuntemukset ratkaisevat sen onko painolukema ongelma vai ei.

Olin esikoisen syntymän jälkeen laihimmillani 44kg ja olen 168cm pitkä. Sain tehdä tosissani töitä, että sain painoa lisää. Näytän noihin aikoihin otetuissa valokuvissa ihan luurangolta ja ihmiset lähelläni olivat jo huolissaan voinnistani. Oli kauheata istua saunan lauteellakin kun ei ollu takapuolta luiden päällä. Ennen kolmannen lapsen odotusta sain painon pysymään 47kg:ssa ja voin paljon mukavemmin vaikka painoa oli vain 3kg enemmän kuin kurjimmillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ppätkä:
oon 159 ja painan 39kiloa, kaverini haukkuvat anorektikoksi, yms-- mutta lääkärin mielestä olen normaalipainon rajalla. Mitä mieltä te olette?

Et sä oikeen normaalipainon rajalla ole. Olet kyllä humpsahtanut sen alle reilusti.

Mun ystävät ja vanhemmat väittää aina et mä olen liian laiha,vaikka omasta mielestä vois hyvin ainakin kolme kiloo lähtee pois vielä...
Nyt 162 pitkä ja painoa 58...

Vuosi sitten olin 162 pitkä ja painoo oli 85...lieneekö se vaikuttaa siihen et nyt muka liian laihalta näytän

Olet todellakin !
Itse olen saman pituinen mutta painoa on vaihtelevasti 47-48kg.
Palelen koko ajan ja usein ulkona käsivarret ja jalat ovat ihan violetit.
Olen koko ajan väsynyt, enkä jaksa tehdä oikein mitään. Olen 13 vuotias.
Kaikista näistä oireista huolimatta haluaisin laihtua 45-46.6 kiloon.
Sairasta mutta minkäs teet kun tunnet itses lihavaks; (

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23459527:
Mun ystävät ja vanhemmat väittää aina et mä olen liian laiha,vaikka omasta mielestä vois hyvin ainakin kolme kiloo lähtee pois vielä...
Nyt 162 pitkä ja painoa 58...

Vuosi sitten olin 162 pitkä ja painoo oli 85...lieneekö se vaikuttaa siihen et nyt muka liian laihalta näytän

Ap tuskin on enää linjoilla lukemassa 3vuotta vanhaa aloitusta.

Röppö, sun ympärillä olevat ihmiset voi just ton laihtumisen takia pitää sua liian laihana nyt. Eivät vaan ole tottuneet. Mä olen sua 1cm pidempi ja 4kg kevyempi. Tässäkin on mielestäni 3kg liikaa. 51kiloisena olen mielestäni just sopiva, muodot löytyy vielä mutta mahassa ei ole enää ylimääräistä.
Kyllä ne sukulaiset yms minullekkin sanoi joskus kun laihdutin 20kg että oletpas hoikka yms, mutta nyt ovat jo tottuneet.

Itse ole 165 cm ja paino heittelee 42 - 44 kg välillä. Ja olen kyllä todella hoikka, mutta en mitenkään sairaalloisen laiha. Syön terveellisesti ja olen aina painananyt tämän verran. Eli siis pituuskasvun loputtua painoa ei ole vain tullut lisää. Olen tullut siihen tulokseen, että tämän verran minun kuuluukin painaa.

Eli jos itsekin syöt normaalisti ja olet terve, etkä ole väkisin laihduttanut tuohon painoon niin kaikki on ok.

[QUOTE="joku";28109317]olet sä mä painan 44kiloa ja olen 161 olin just lääkärissä ja siel sanottiin et oon alipainonen. pitäis ruvet syömää.[/QUOTE]

Oot just sopiva. Älä usko niitä läskejä.