olenko hankala ihminen kun vaadin mieheltäni kunnioittavampaa käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Mielestäni vanhempien tulisi näyttää lapsille esimerkkiä käytöksessä, eivät nämä muuten opi itsekään kauniita käytöstapoja.

Pahoitan mieleni miehelleni lähes päivittäin asiasta, kun tuntuu ettei hänellä juuri koskaan ole aikaa kuunnella minua. Tänä aamuna sanoin miehelleni jotain lapsen päivän ohjelmaan liittyvää, jolloin hän tiuskaisi että en ehdi nyt! Oli netissä. Myöhemmin koitin taas puhua hänelle asiasta, jolloin hän huusi vessasta että "anna mun paskoa rauhassa!". Kolmannella kerralla lapsi alkoi puhua samaan aikaan ja mieheni kuunteli häntä. Päivittäin on tällaista, tunnen itseni arvottomaksi. Tunteeni mieheeni kärsivät tämän takia. olen itse luonteeltani kiltti ja ystävällinen, ja arvostan kauniita käytöstapoja. Kun sanon miehelleni että hänen käytöksensä tuntuu pahalta ja loukkaa, hän syyttää minua ja kääntää asian minun viakseni, sanoo että olen hankala ihminen ja hänellä on minussa kestämistä. Kyyneleet on silmissä. :-(

sietävätkä kaikki muut mieheltään tiuskimista? Minä vaan jotenkin haluaisin että mies jota rakastan, kohtelisi minua kauniisti. Vaadinko liikaa?

Meillä on mies samanlainen ja vaikka en siitä ota liikaa itseeni kalvaa toisen huono käytös parisuhteessa. Olen tästä miehelle puhunut, että jokaikinen turha ja ruma tiuskaisu on samaa kuin rappaisi lisää laastia ja tiiltä meidän välille kasvavaan muuriin. Kyllä se tuota konkreettista esimerkkiä miettiä ja jotakin pientä tajusi, koska on ollut enemmän kuulolla kun totean herran taas ylittävän valtuutensa meidän kodissa.

Pidä puolesi, älä anna periksi. Kiltteys parisuhteessa on hyvä asia, mutta jos toinen ei sitä tajua kannattaa opetella tiukka strategia toista kohtaan. Et ole mikään itsestäänselvyys!

Meillä on mies samanlainen ja vaikka en siitä ota liikaa itseeni kalvaa toisen huono käytös parisuhteessa. Olen tästä miehelle puhunut, että jokaikinen turha ja ruma tiuskaisu on samaa kuin rappaisi lisää laastia ja tiiltä meidän välille kasvavaan muuriin. Kyllä se tuota konkreettista esimerkkiä miettiä ja jotakin pientä tajusi, koska on ollut enemmän kuulolla kun totean herran taas ylittävän valtuutensa meidän kodissa.

Pidä puolesi, älä anna periksi. Kiltteys parisuhteessa on hyvä asia, mutta jos toinen ei sitä tajua kannattaa opetella tiukka strategia toista kohtaan. Et ole mikään itsestäänselvyys!

Minä niin haluaisin että mieheni olisi myöskin kiltti ihminen, mutta enpä ole sellaista miestä koskaan löytänyt, tai ei ainakaan minun kohdalleni ole sattunut.

Puoleni pidän, ja juttelen miehen kanssa avoimesti. Mikään ei kuitenkaan ole muuttunut koskaan, ainakaan pitkäksi aikaa, ehkä mies ei vaan voi luonteelleen mitään. Käytöstapojen lisäksi pöytätavoissa on parantamisen varaa, se toki on pienempi paha muttei siinäkään minua kuuntele/usko, kun nätisti pyydän vähän skarppaamaan, ihan sen esimerkinkin takia.

Joidenkin asoiden kuunteleminen on hyvin raskasta miehelle. Kuten keskustelu siitä laitetaanko lapselle siniset vai punaiset kurakintaat kun tämä mahdollisesti menee ulos päivällä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="mmies";29266809]Joidenkin asoiden kuunteleminen on hyvin raskasta miehelle. Kuten keskustelu siitä laitetaanko lapselle siniset vai punaiset kurakintaat kun tämä mahdollisesti menee ulos päivällä.[/QUOTE]

No ei ole ollut tuollaisesta kyse. Ja vaikka olisikin, voi käyttäytyä toista kunnioittavasti, esim. että mulla menee hetki tässä, jutellaan parin minuutin päästä yms. Itse olet varmaankin samanlainen tiuskija kuin mieheni...

Niin ja kun kohta joku kuitenkin sanoo että miksi otit tollaisen miehen, niin hän ei ollut tuollainen ennen lapsen syntymää. En olisi muuten lasta hänen kanssaan tehnyt.

Osaatko kuitenkin tehdä itse päätöksiä? Ihan pienistä jutuista ei kannata hernettä vetää nenään eikä joka asiasta mieheltä vaatia mielipidettä ja panosta, hermot vaikuttavat olevan kireellä. Mutta tiuskimista ei tarvii keneltäkään jaksaa kuunnellla.
Mä sanoisin miehelle että helvettiäkö mulle kitiset.

[QUOTE="nainen";29267198]Osaatko kuitenkin tehdä itse päätöksiä? Ihan pienistä jutuista ei kannata hernettä vetää nenään eikä joka asiasta mieheltä vaatia mielipidettä ja panosta, hermot vaikuttavat olevan kireellä. Mutta tiuskimista ei tarvii keneltäkään jaksaa kuunnellla.
Mä sanoisin miehelle että helvettiäkö mulle kitiset.[/QUOTE]

Joo no ilman muuta osaan tehdä päätöksiä, ei tässä ole siitä kyse todellakaan. :-D Ja kyllä aina kerron jos en pidä hänen käytöksestään, mutta joskus kaipaisin enemmän rauhaa ja harmoniaa, eikä sitä että harva se päivä saa pahoittaa mielensä miehen kitinöistä.

Yhteistyössä