olenko huono äiti kun en imettänyt kuin kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisukasmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sisukasmami

Aktiivinen jäsen
17.01.2007
6 917
0
36
maitoa tulee,mutta vauva ei ota kiinni rinnasta,nänninpää on niin pieni että ei onnistu :'(
rintakumilla jotenkin onnistuu,mutta on takkua ja vauva huutaa ja tuskastuu kun asettelen kumin ja sit huitoo käsillään niin että kumi lentää pois..... :whistle:
ja vko:n verran oli täys imetyksellä ja paino ei noussut, vauva on pieni eikä jaksa imeä ruokaansa rinnasta.....
nyt olen kk takunnu yrittäny itkeny murehtinut ja tyrkyttäny rintaa vauvalle,mutta ei lypsän nyt pulloon omaa maitoa ja annan sieltä mutta on työlästä sekin ja kun kesäloma reissu koittaa, uskon että lypsyt jää vähiin,en viitti rehata lypsykonetta eläinpuistoon ja lypsää siellä ja sitten pullosta antaa.... :whistle:
itkin kun annoin korviketta....
sitten sellaiset kommentit kun mulle sanotaan että miksi et imetä, niin sattuu, se ei oo kaikilla niin yksin kertaista että kikki suuhun...minä oisin halunnut imettää pitkään, mutta ei onnistu :'( :'(
oli pakko purkaa tuntemuksia teille edes.......

Alkuperäinen kirjoittaja Todellakin:
Olet huono äiti! Voisit ehkä yrittää vähän ahkerammin,ei se kenellekään helppoa ole!

kyllä se sitten on helppoa kun se on helppoa, ainakin mä oon tätä mieltä. lapset kasvaa pullomaidollakin ja ihan terveitäkin ovat, ehkä eivät saa tyttöystävää isona tms haittavaikutuksia voi olla, sitä en vielä tiedä

Minulla vasta kolmannen kanssa imetys on sujunut. Joka kerta aluksi olen käyttänyt rintakumia. Ja siinä sitten on rinnanpää venynyt niin, että nyt jo sujuu ilman rintakumiakin. Muista pitää itsestäsi huolta ja mennä omien voimavarojesi mukaan. Jos tuntuu raskaalta pumppailut, niin lopetat sen ja siirryt sitten vaan korvikkeisiin, ja nautit vauvastasi!!
(Minä kun jouduin käyttämään kumia, niin asettelin rintakumin jo hetkeä ennen imetystä rintsikoiden sisälle. Ennen kumin laittoa kastelin sen vedellä, niin pysyi paljon paremmin kiinni rinnassa)

Minä imetin 3 viikkoa ja väsyneenä maitoa ei tullut vaikka sitkeästi yritin. Nyt poika 10 vuotta, täysin terve ja vahva, ei allergioita.
Uusi vauva massussa, ja tiedän ettei tuota kannata stressata. Asioita voi tehdä eri tavoin ja kaikki ovat yhtä hyviä tapoja. Jokaisella omansa.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Minulla vasta kolmannen kanssa imetys on sujunut. Joka kerta aluksi olen käyttänyt rintakumia. Ja siinä sitten on rinnanpää venynyt niin, että nyt jo sujuu ilman rintakumiakin. Muista pitää itsestäsi huolta ja mennä omien voimavarojesi mukaan. Jos tuntuu raskaalta pumppailut, niin lopetat sen ja siirryt sitten vaan korvikkeisiin, ja nautit vauvastasi!!
(Minä kun jouduin käyttämään kumia, niin asettelin rintakumin jo hetkeä ennen imetystä rintsikoiden sisälle. Ennen kumin laittoa kastelin sen vedellä, niin pysyi paljon paremmin kiinni rinnassa)

kiitos vinkistä, kokeilen tuota jos pysyis paikalla ja vauva ottais rinnasta kiinni, nyt vauva heräileekin, nyt yrittämään.
kiitos kaikille ihanille vastauksille =)

Et todellakaan ole huono äiti, itekään en ole imettänyt nuorimmaistani kuin sen kuukauden kun multa loppui maito (oli paha kriisi menossa lapsen isän kanssa just sillo) ja sitten neuvolassa sanoivat ettei pidä huudattaa tyttöä vaan antaa lisäruokaa pullosta. Korvikkeeseen siirryttiin saman tien ja tyttö muuttui hyvin tyytyväiseksi vauvaksi. Älä ota stressiä tuon asian takia. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Et todellakaan ole huono äiti, itekään en ole imettänyt nuorimmaistani kuin sen kuukauden kun multa loppui maito (oli paha kriisi menossa lapsen isän kanssa just sillo) ja sitten neuvolassa sanoivat ettei pidä huudattaa tyttöä vaan antaa lisäruokaa pullosta. Korvikkeeseen siirryttiin saman tien ja tyttö muuttui hyvin tyytyväiseksi vauvaksi. Älä ota stressiä tuon asian takia. :hug:

kiitos tossuliini =)
nyt imetin äsken vauvaani mutta vain vasemmasta rinnasta otti otteen,en tiedä sitten saiko mitään suuhunsa, kun annoin korviketta 60 päälle, tavallisesti juo 100 ja tänään annoin jo 120 kun jäi nälkäiseksi....joten kyllä kai jotain sai. tälla jaksaa taas eteenpäin ja lisää yritystä kehiin =)
oikeasta rinnasta ei kerta kaikkiaan ota kiinni :'( rintakumillakaan enää :'( hylkii kumia.....periski en vielä anna....

Imetys ei ole äitiyden mitta! Itsellä eka imetys meni ihan mönkään ja vauva oli jo ihan sairaalasta asti pullolla. Toka imetys onnistui hirveän alkutappelun jälkeen. Pointti on se, että vaikka imetin kakkosta, ei tehnyt minua paremmaksi äidiksi. Jos ei onnistu, niin sitten ei onnistu. Pulolla kasvaa ihan yhtä onnellisa, terveitä ja tasapainoisia lapsia, kuin täysimetetyistäkin.
Itse neuvoksi voisin antaa, että otat yhteyttä imetystukihenkilöön (minä otin ja se pelasti koko imetyksen!). Vauva oli ekat 2viikkoa synnytyksestä melkeinpä vaan pullolla ja sitten alotin imettämään ton henkilön neuvojen mukaisesti ja siitä se sit lähti käyntiin. Ilman sitä oisin heittänyt hanskat tiskiin.

:hug:
Tiedän ettet oikeesti itekkää luule olevas huono äiti. Tärkeintä on, että lapsi kasvaa ja voi hyvin. Ja te KAIKKI ootte onnellisia ettekä hermoromahduksen partaalla syömisen takia. Saahan vauva kuitenki läheisyyttä pullostakin syödessään kun on jokatapauksessa sylissä.
Ja nythän isäkin pystyy enemmän osallistumaan hoitoon kun voi ruokkiakin vauvaa. :heart:

:hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
:hug:
Tiedän ettet oikeesti itekkää luule olevas huono äiti. Tärkeintä on, että lapsi kasvaa ja voi hyvin. Ja te KAIKKI ootte onnellisia ettekä hermoromahduksen partaalla syömisen takia. Saahan vauva kuitenki läheisyyttä pullostakin syödessään kun on jokatapauksessa sylissä.
Ja nythän isäkin pystyy enemmän osallistumaan hoitoon kun voi ruokkiakin vauvaa. :heart:

:hug: :hug: :hug:

kiitos noista sanoista =) tyssy sinä tiedät että meidän isukki ei syöttele vauvaa..... :| töitä on niin paljon ja mulla on aikaa :whistle:

Yhteistyössä