H
Huono äiti?
Vieras
Meillä on melkein 7 kk vauva. Tuntuu että nyt vasta alan kunnolla tuntea häntä, tietää milloin toista väsyttää jne. Vauva on hyväntuulinen, tosi vähän mitään itkeskelee, usein miten naama on hymyssä. Minulla on vain usein kovin syyllinen olo miksi olen näin tyhmä
Silloin kun lapsemme oli ihan pieni vauva en osannut pukea tarpeeksi päälle sisällä, pelkäsin vain ettei ole liian kuuma. Tämän tajuttuani aloin pelätä jatkuvasti että lapsella on liian kylmä ja ylipuin häntä. Kerrankin olimme ostoskeskuksessa ja vauvamme nukkui, mutta heräsi vähän väliä itkemään. Maito ei maistunut. Nyt jälkeenpäin vasta tajusin että kuumahan tuolla oli, oli päälivaatteiden alla vielä sukkahousut ja viltti ja vaunussa nukkui pehmeässä kantokopassa
Lapsi on myös alusta asti saanut korviketta, kun maito ei kunnolla noussut ja lisämaitoa annettiin jo sairaalassa. En jaksanut väsyneenä sitten muuta kuin antaa maidon pullosta, jolloin vauva pysyi tyytyväisenä. Koskaan ei vauvan olekaan tarvinnut nälkäänsä itkeä, vaan 3 tunnin välein olen maitoa antanut. Jostain luin että vauvan ei kuulukaan nälkäänsä itkeä, mutta onko näin? Tuo meidän vauva kun on aika pullukka ikätovereihinsa nähden, neuvolassa ei kyllä ole asiasta mitään sanottu muuta kuin että hyvin kasvaa. Taidan olla todella huono äiti, syyllisyys painaa vähän väliä. Kuuluuko tämä normaaliin äitiyteen? Rakasta lastani enemmän kuin mitään, enkä todellakaan haluaisi hänelle mitään pahaa! Siksi varmaan tunnenkin niin suurta syyllisyyttä