Olenko ihan pöljä, jos nyt kieltäydyn töistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh huh

Vieras
Olen opiskelija ja töiden saaminen kesäksi näytti tuossa keväällä ihan toivottomalta. Jollain pitää kesälläkin elää, joten otin sitten kesäopintoja sen verran, että saan opintotukea. Nyt sitten mol:n sivuilta hoksasin yhden kesäloman sijaisuuden ja soitin paikasta. Puhelimessa nainen kuulosti oikein mukavalta ja melkeinpä lupaili paikkaa, aikoi vain vielä varmistaa esimieheltään ja soittaa minulle ensi viikolla.

Olin ensin tietysti ihan innoissani mahdollisesta töihin pääsystä.. mutta sitten alkoi mieli muuttua... ensinnäkin: lapsen hoitoa ei ole varattu koko kesäksi, varasin vain yhdeksi kuukaudeksi, että saan opinnot urakoitua ja lomailen loppukesän. Eli miten lapsen hoito onnistuu?? Ottavatko hoitoon kesäksi, kun ei olla ilmoitettu tarvitsevamme??

Ja toinen juttu... nyt tuli opintotukipäätös kesäksi ja siihen näköjään kuuluu lainaosuuskin, jonka saa nostaa jo 1.6.. eli sillä ja opintorahalla kyllä kesä pärjättäis (siis miehen tulot siihen päälle tietty). Eli alkoi tuntua siltä, että mieluummin vietän kesän kotona lapsen kanssa ja nostan sen lainan kuin menen koko kesäksi töihin ja lapsi raukka ei saa yhtään lomaa...

Tietty työstä sais arvokasta työkokemusta ja eihän lisätienesti ois pahitteeksi syksyä ajatellen jne...

Eihän se nyt ole edes kirkossa kuulutettua, että saan edes sen paikan... mutta olenko ihan pöljä jos kieltäydyn siitä, jos satunkin saamaan?? Vai yritänkö vaan toivoa, etten saa sitä...?? Eniten siis painaa tässä lapsi, haluaisin olla hänen kanssaan kotona. Ja tietty toisena katson omaa napaa, haluaisin itsekin lomailla rankan kouluvuoden jälkeen. Ja kolmanneksi: miten ihmeessä ehdin urakoida ne kesäopinnot, jos olen aina töissä?

huh huh... osaa olla vaikeeta, vaikka pitäis kai olla vaan iloinen jos töitä saa... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras: