Olenko julma jos näin teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Mies on saanut meidät totaalliseen taloudelliseen ahdinkoon. Tilanne masentaa minua paljon onnellisuudesta ei ole tietoakaan. Olen nyt antanut miehelle kuukauden hoitaa asiat kuntoon ja tiedän että se aika riittää. Sen jälkeen heitän ukon pihalle niin kuin olen hänelle sanonut. Rakastan miestäni mutta stressi ja masennus syö suhdetta ja haluan ajatella myös lastamme. Teenkö väärin?

Tilanne on kärjistynyt siihen että miestä ei näytä kiinnostavan minun ahdinkoni. Tukeni olen antanut asiassa mutta mitään ei saa aikaiseksi. Sählää vain lisää. Vaikka rahaa ei olisi silti miehen pitäisin mutta tämä saamattomuus minua ärsyttää kun asiat pystyisi hoitamaan.

Ollaan puhuttu. Tosi on että hän ei vaan saa niitä tehtyä vaikka autan. Esim. yksi asia muiden joukossa. Hän lainasi kaverilleen todella paljon rahaa(otti lainan sitä varten) nyt makselemme tätä lainaa kun mies ei osaa pyytää rahoja takaisin.

Voih,meillä ihan samanlaista. En missään nimessä haluaisi erota, mutta jatkuva huoli esim. vuokrista painaa todella paljon. On mielessä nukkumaan mennessä,aamulla herätessä ja usein muulloinkin.
Ajan kuluminen on vain tietoa siitä, että tulee taas yksi maksamaton vuokra lisää. En tiedä,kauanko jaksan.

Olen nyt hoitovapaalla kun lasta en vielä suostu viedä hoitoon. Olen kysynyt mieheltä että tekisikö vaikka lisätöitä että selvittäisiin tai sitten hän jäisi kotiin ja minä menisin korjamaan tilannetta tekemällä paljon töitä. Ainakaan jälkimmäinen miestä ei miellytä ja ei saa vaan hankittua itselleen lisää töitä.

Sossu kuullostaisi hyvältä idealta mutta taidan tietää mitä siellä sanovat. Myykää auto. Siinä ongelma numero kaksi. Nyt en jaksa selittää koko juttua mutta autosta ei saa rahaa ennen kuin auto on kunnossa ja auto ei tule kuntoon ilman rahaa. Tähän autojuttuunkin liittyy niin paljon murheita että.

Jättämistä mietinkin. Saa myös lähteä jos ei nyt hoida asioita. Mietin vain sitä että olenko julma vai pitäisikö minun tehdä vielä vähän enemmän ja jaksaa vähän kauemmin.

Mulle jäi vähän hämäräksi: Miten se mies on saattanut teidät totaaliseen taloudelliseen ahdinkoon jos meinaat että kuukaudessa saisi tilanteen korjattua? Ei se varmaan montaa tonnia voi olla velkaa?

Hyvä sinänsä että oot jämpti. Kuitennii eikö olis parempi uhkaus se että jos ei tossa ajassa saa asioita kuntoon ni sinä meet töihin tai ilmottaudut kortistoon.

Auto n. kymppitonnin arvoinen. Se kolaroitiin ja mies päätti vakuutusrahoilla tuttavan tuttavan kautta laittaa vähän parempaa osaa kiinni kuin että olisi vienyt suoraan kunnon korjaamoon teettämään vain ne mitkä oli vialla. Tyyppi ei sitten tehnytkään hommaa ja auto lojui melkein vuoden siellä korjaamolla. Lopusi myi firman ja nosti kuitenkin vakuutusrahat muka tehdystä työstä. Nyt auto kunnon korjaamolla mutta vakuutusyhtiö antoi rahat rahoitusyhtiölle että lyhentävät laskustamme kun eivät niin isoa summaa suostunut maksamaan enää korjauksesta. Rahoitusyhtiö päätti että pienenntään vain kuukausimaksuja. Laskua enää jäljellä alle tonni. Viime vuonna sähläsi kunnolla ja aiheutti luottomerkinnät molemmille kun ei maksanut vuokria mistä tiesin sitten vasta liian myöhään joten lainat ei tule kysymykseen.
Itselläni on oma vanha auto käytössä. Miehen pitäsi nyt tehdä edes joku näistä. Saada lainarahat kaverilta että saisimme toisen auton kuntoon ja loppuvelan maksettua autosta sekä lainasta. Myydä auto sellaisenaan mitä nyt on että saisimme edes hiukan karsittua laskuvuorta. Olen antanut takarajoja jo monta kertaa mutta tämä on viimeinen. Sekin riittäisi että edes yrittäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollaan puhuttu. Tosi on että hän ei vaan saa niitä tehtyä vaikka autan. Esim. yksi asia muiden joukossa. Hän lainasi kaverilleen todella paljon rahaa(otti lainan sitä varten) nyt makselemme tätä lainaa kun mies ei osaa pyytää rahoja takaisin.

Epähieno kommentti, mutta ei kyllä normaali puhoituksella varustettu ihminen ota lainaa kaverin puolesta...
Mä miettisin, jaksanko olla mieheni "holhooja" tulevaisuudessa, enkä vain tätä hetkeä, koska kun tämä taloudellinen ahdinko selviää, jostain löytyy uusi hyväksikäyttäjä, joka otattaa lainansa miehesi nimellä tai jotain muuta vastaavaa.
Periaatteessa raha on vaan rahaa ja itsekukin tässä on jatkuvassa taloudellisessa ahdingossa, siihen tottuu ja se lakkaa jopa hetkittäin v**ttamasta, mutta tuo kuulostaa jo henkilöltä, joka vois tarvita raha-asioilleen uskotun miehen. Niitä on ulospäin ihan normaaleilla ihmisillä, itse tiedän kaksi sellaista, heiltä puuttuu kyky tajuta rahan arvo tai kyky hahmottaa se, kuinka kauan jonkun tietyn rahamäärän pitää riittää.

Yhteistyössä