Olenko kaamea mutsi, jos en osta lintsirannekkeita luokkaretkeläisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mee töihin jos rahat nuon tiukilla on!

Näin pitää tehdä. Arvaavain kuinka paljon on vituttanut äippäloman jälkeen tämä tilanne. Työpaikkaa mulla ei ole, joten sitä täytyy hakea. Tosin kesäksi en pysty ottamaan kuin korkeintaan viikonloppuhommia, kun muuten palkkani menisi lapsenlikalle. Mutta syksyksi on pakko saada jotain.

Aika tyhmää lähteä Lintsille vain kolmeksi tunniksi, eihän tuossa ajassa ehdi käydä kuin muutamassa laitteessa kun jonoja on kuitenkin.

Ei oikein hinta-laatusuhde ole retkellä kohdallaan mutta kai se on silti pakko ranneke ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja rb:
3 tuntia on kyllä tosi lyhyt aika lintsillä kun miettii mitkä jonotkin siell on aina kaikkiin laittesiin. Ja vaikka meillä on rahaa, miettisin silti tuon koko jutun järkevyyttä. onko mahdollista ostaa juuri joku muutama irto lippu pojille ja käyttää rannekkeet sitten yhdessä perheen kanssa. Tai jättää koko retki väliin. En laittaisi tuollaista summaa kolmen tunnin takia jos rahat ovat tiukalla. mutta koita hoitaa juttu niin ettei pojille rtule kovin paha mieli.. jos vaan mahdollista.. vaikea tilanne, ymmärrän kyllä.

Sitä mäkin just, että maksaa se 64e muutamasta tunnista. Kyllä sielä lintsillä on muutakin tekemistä, toki maksullista nekin, mutta vähempikin taskuraha riittäisi niihin, jos vain kaikki muutkaan kaverit eivät niitä rannekkeita ostaisi.

3 tuntia on todella pitkä aika Lintsillä jos kaikilla muilla on rannekkeet. Tai edes valtaosalla. Ja Lintsireissu ilman yhtäkään laitekäyntiä on lapselle kyllä aika kurja. Ja lapset osaa olla julmia tollasissa asioissa, jos muutamalla ei oo lippuja.

Voisko pojat saada vaikka isovanhemmilta, kummeilta tms. ennakkoon synttärilahjana tms. ne liput?

Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
Miten ois se sellanen kimppalippu?? Joskus siellä ainakin oli sellanen. Sitä voi käyttää vaikka joku ryhmä, mutta yksi kerrallaan..?

Tota voisi kysäistä, jos siihen olisi useampikin innokas maksamaan. Tosin 3h on aika pieni aika, mutta halvemmaksi tulisi jokatapauksessa kuin, että jokainen ostaisi pari irtolippua.

Jos ne on vaan siellä kolme tuntia niin minusta ihan rahan tuhlausta maksaa rannekkeita. En tajua miksi ylipäätään menevät lintsillejos ei kauempaa ehdi olla. Eikö siellä lintsillä oo mitään muuta tekemistä? (olen käynyt viimeksi kun olin itse lapsi, nyt käymme aina särkässäjossa on kyllä muutakin puuhaa)

Alkuperäinen kirjoittaja una:
kaikinpuolin paska tilanne... entä jos pojat ei osallistuisi ollenkaan luokkaretkeen? must ois kamalaa kattoo ku kaverit huvittelee eikä ite pääsis-

samaa aattelin.

kuin myös

Mä lainaisin vaikka naapurin rouvalta rahat, tai vaikka pomolta jos
tilanne ois toi et lapset ei muuten pääsis lintsille!
Yritä nyt järkeillä, ei retkestä ilman lintsiä ole mitään iloa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja quatro:
Siis nyt meni ylihilseen!!! Teillä on varaa laittaa telkkari, ruohonleikkuri yms. mutta pojat ei saa rahaa luokkaretken????

Asiat tärkeysjärjestykseen... kumpi on tärkeämpi ruohonleikkuri vai lintsi? Ja telkkarikin voi odottaa ostamistaan, mutta toisaalta voinhan mä lapsilta kysyä, että kumpi heidän mielestään on tärkeämpi. Mä pärjään itse kyllä ilman telkkaria ja mulle riittää tämä vanha konekin. Mutta se ruohonleikkuri on ihan pakko-ostos.

Lopeta nyt toi urpoilu! Kyse ei nyt ole siitä mikä on sun mielipide vaan siitä että
REISSU TEHDÄÄN HALUSIT TAI ET, OLI JÄRKEVÄÄ TAI EI!
Jos et anna rahaa niin sitten et mutta todella typerästi silloin teet. Kai sitä nyt ihminen
ilman noita koneita hetken kestää, luokkaretket on vaan KERRAN VUODESSA!

Alkuperäinen kirjoittaja quatro:
Siis nyt meni ylihilseen!!! Teillä on varaa laittaa telkkari, ruohonleikkuri yms. mutta pojat ei saa rahaa luokkaretken????

Asiat tärkeysjärjestykseen... kumpi on tärkeämpi ruohonleikkuri vai lintsi? Ja telkkarikin voi odottaa ostamistaan, mutta toisaalta voinhan mä lapsilta kysyä, että kumpi heidän mielestään on tärkeämpi. Mä pärjään itse kyllä ilman telkkaria ja mulle riittää tämä vanha konekin. Mutta se ruohonleikkuri on ihan pakko-ostos.

Vanhoja saa halvalla ja sellaset lykättävät ilman moottoria on alle satasen.

Pyytäkää rahaa vaikka lasten isovanhemmilta, kummeilta tai sisaruksiltanne? En lähettäisi lapsia ollenkaan luokkaretkelle, jos ei olisi lippuihin varaa.

Kuka valopää on muuten keksinyt tuollaisen reissun, josta osta on järkyttävän hintainen omakustanneosuudeltaan? Käsittääkseni luokkaretkelle kerätään yhdessä/ etukäteen rahat KAIKKIIN aktiviteetteihin, niin että huonotuloisempien lapsille ei käy juuri näin...

Joo, vanha kone ja näyttö oli vielä nurkassa pölyyttymässä, boksin ostin jo uuden. Nämä riittävät onneksi palstailuun ja vastaavaan, joten onneksi ei heti tarvitse uutta ostella, mutta jossainvaiheessa sekin pitäisi kyllä.

Eli nettiin on pakko päästä, ei voi odottaa edes kuukautta, mutta nolaat mielummin omat lapsesi luokkakaverien edessä, kun heillä ei ole ranneketta?
Ikävä kyllä lapset ja teinit ovat raakoja, monesti erilaisuus heti leimataan. Voin kuvitella, miten noloja lapsesi olisivat luokkaretkellä, kun he katsovat muiden menemistä laitteisiin ja he eivät itse pääse.

Mieti vähän prioriteettejasi?

No tuo retki on vain kerran elämässä? Lainaisin rahat retkeen tai pyytäisin isovanhempia apuun. Ruohonleikkuri on tärkeä, mutta lapsetkin on vain kerran lapsia joi noi retkethän on just niille tärkeitä. Tiedän, että pitäisi opettaa, että kaikkia ei voi saada, mutta tuomoisiin pitäisi aina varautua siitä kuitenkin aika ajoissa ilmoitetaan ja kysytään luvat yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Pyytäkää rahaa vaikka lasten isovanhemmilta, kummeilta tai sisaruksiltanne? En lähettäisi lapsia ollenkaan luokkaretkelle, jos ei olisi lippuihin varaa.

Kuka valopää on muuten keksinyt tuollaisen reissun, josta osta on järkyttävän hintainen omakustanneosuudeltaan? Käsittääkseni luokkaretkelle kerätään yhdessä/ etukäteen rahat KAIKKIIN aktiviteetteihin, niin että huonotuloisempien lapsille ei käy juuri näin...

Noin tehtiin mun ollessa kouluikäinen. Pidettiin myyjäisiä ja tehtiin talkoohommia,myytiin keksejä ja vessapaperia.. :D ja pointtina se,että jos yksi ei lähde,ei lähde muutkaan. Jos siis rahasta ois jääny kiinni.

niin mites ne isovanhemmat?
tai jos selitätte pojille tilanteen ja saavat nyt rannekkeet, mutta säästetään poikien viikkorahoista kesän aikana?

kyllä nimittäin harmittaa lasta jos ei pääsekään, kaikki koulussa puhuvat mitä aikovat tehdä ja mihin mennä. pojatkin varmaan jo suunnitelleet, vai oletteko kertoneet tilanteen?

itse kun olin lapsi ja tultiin kesälomareissulta takaisin päin ja oli ollut puhetta että mennään särkänniemeen matkalla, JOS on hyvä ilma, niin muistan vieläkin sen pettymyksen kun vettä satoikin kaatamalla eikä siis menty. vaikka ymmärsin kyllä ettei mitään järkeä ole mennä, niin kyllä tuntui pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:

Noin tehtiin mun ollessa kouluikäinen. Pidettiin myyjäisiä ja tehtiin talkoohommia,myytiin keksejä ja vessapaperia.. :D ja pointtina se,että jos yksi ei lähde,ei lähde muutkaan. Jos siis rahasta ois jääny kiinni.

Sama juttu oli minunkin lapsuudessani.

Voisiko pojat kysellä muilta kavereiltaan että ostavatko kaikki rannekkeet? Kysymyksen voi muotoilla niin ettei siitä paista mikään läpi.... vaikka, että äiti mietti että ehtiikö siinä kolmessa tunnissa mitään tehdä kun on kauheat jonot..... ja siellä on paljon muutakin kuin ne laitteet.
Tai tunnetteko poikien kavereiden vanhempia?

Jos kaikki saavat rahat lippuihin niin varmaan yrittäisin jostain ne rahat saada kasaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onpas täällä rikkaita ihmisiä kun ihmettelevät köyhyyttä ja pitävät sitä häpeänä..

Olen kotona hotihoidontuella. Silti yritän aina ajatella mä ehdin sitten ku meen takas töihin ostaa vaikka kuun taivaalta. Tahdon, että lapset voi elää suht normaalia lapsuutta ja päästä retkille yms. vaikka raha onkin tiukilla. Ne on lapsia vain kerran ja niillekin täytyy järjestää sellaisia asioita mitkä on lapsen ajatusmaailmassa tärkeitä:)

No entäs jos jätätte sen kokoperheen Lintsireissun ensi kesälle ja käytätte siihen varatut rahat nyt näihin lippuihin? Voitte sitten perheen kanssa keksiä jotain muuta.

Kyllä kolmessa tunnissa ehtii vaikka mitä. Joku yksi laiteajo kestää muutaman minuutin, eikä koko aikaa ole pakko jonottaa suosituimpiin laitteisiin. Sitä paitsi jos ei ole rahaa niin mitä muuta siellä oikein tekee sen kolme tuntia? Katselee ihmisiä? Kaikki syömiset, juomiset, pelaamiset, kaupat jne vaatii rahaa. Enemmän mun muksuilta rahaa menis jos ne ei juoksentelis laitteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onpas täällä rikkaita ihmisiä kun ihmettelevät köyhyyttä ja pitävät sitä häpeänä..

en mä ihmettele, enkä pidä häpeänä. mutta olisin kyllä tälläistä tilannetta varten säästänyt tai pyytäisin tosiaan vaikka mun vanhemmilta jeesiä.
kyllä tässä itsekin ollaan köyhiä eikä edes tilillä tällä hetkellä olisi tuota summaa, mutta nostaisin vaikka visalta jos siitä olisi kiinni. on nää retket sen verran tärkeitä lapsille.

Yhteistyössä