Olenko kauheen väärässä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MI-NÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MI-NÄ

Vieras
toimitaan tukiperheenä ja alku on ollut mitä on..olen joutunut pyytelemään lapsille kunnon ulkovaatteita,kun ei niillä kesähousuilla oikeen lämpöä saada puvun alle..poika on kakkaillut vaippoja täyteen minkä on ehtinyt ja kaikkein kuvottovinta on se,että itse heräät siihen kun se lurauttaa keskellä yötä kurapa**t housuun..ja kun sanot asiasta,että oliskohan kyseessä laktoosiongelma,kun maha on koko ajan sekaisin..niin ketään ei kiinnosta..tukiperhe vanhemmat ulvoo,että heitä ei tueta ja me ei auteta heitä jaksamaan..ym ym..

Ollaan vietetty lasten kanssa hauskoja hetkiä retkiä tehden..välillä ollaan oltu lähimetsässä ja välillä vähän kauempana..kesällä polskuteltiin tossa meidän lähellä olevalla uimarannalla..ja talvella ajeltiin moottorikelkoilla pelloilla..joka kerta leivotaan itse patonkeja tai pullaa ja pupelletaan kotiruokaa..

..mutta..jotenkin tuntuu,että tää ei toimi..

..meil ei vaan klikkaa tän perheen isän kanssa yhtään..olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta en vaan voi yksinkertaisesti sietää tollasta miestä..

..meillä lapsen paikka on olla kotona vanhempien lähellä..tai missä hyvänsä luurataan..vaikka pulkkamäessä..

..tälle isälle lasten tehtävänä on olla jossain hoidossa..jos ne ei oo päiväkodissa, niin niillä on hoitajia kotona..tai sit ne on meillä..

..jotenkin tuntuu,että arvomaailmat on liian kaukana toisistaan..ja tapa ajatella tästä maailmasta..

..lapset ei ole tavaroita,jotka laitetaan aina jonnekin..

..on meidän aika sanoa,että ei tää ei vaan nyt toimi..

..en toisaalta tiedä, muuttuuko tää yhtään sen toimivammaksi,jos vaihdetaan perhettä, mutta itsellä on sellanen fiilis,että jossain olisi joku äitihahmo,joka haluaisi juoda meillä kupin kahvia ja antaa lapsensa meille hoitoon..tehtäis sitä yhteistyöllä ja meiltä saisi kaiken tuen lapsen parhaaksi..

Minkälaiset odotukset Sinulla sitten oli tukiperheenä toimimisesta? Eihän tukiperhettä tarvitse normaali perhe, jossa vanhempien ja lasten välillä ei ole ongelmia, tai perhettä kohdannut suuri kriisi. Käsitykseni mukaan nämä vanhemmat eivät ole näitä pullakahvikyläilijöitä.

Tottakai olette viettäneet tukilasten kanssa hauskoja hetkiä, sehän kuuluu asiaan, jos tukiperheeksi olette ruvenneet. Ikävää on, jos herää yöllä kakkavahinkoon, mutta tuskin lapsi sitä tahallaan tekee. Tai vaippojen vaihtamisesta ... minkä ikäisestä lapsesta puhut?

On ihan oikein, että "..meillä lapsen paikka on olla kotona vanhempien lähellä..tai missä hyvänsä luurataan..vaikka pulkkamäessä.. ", mutta eikö jo jossain tukiperhevalmennuksessa tuotu esiin, että kaikissa perheissä niin ei ole? Ja juuri siksi nuo lapset käyvät teillä...

Sinulla tukiperhetoiminnasta. Näissä tukiperhettä tarvitsevissa perheissä on ongelmia, isolla O:lla. Tuskinpa tilanne muuttuu perhettä vaihtamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vääränlaiset odotukset:
Sinulla tukiperhetoiminnasta. Näissä tukiperhettä tarvitsevissa perheissä on ongelmia, isolla O:lla. Tuskinpa tilanne muuttuu perhettä vaihtamalla.
Tähän voisin sanoa että tukea tarvitsevia perheitäkin on moneksi. Voidaan esim tukea yh-äitiä jaksamaan arjessa, tai perheellä on taustalla äkillinen kriisi. Mutta yleensäottaen taitaa olla ongelmaperheitä. Jos nyt kukaan tajuaa mitä tarkoitan.

lähinnä mulla oli liian suuret odotukset perheen vanhempia kohtaan..ajattelin,että olkoon minkälainen vanhempi hyvänsä, niin kyllähän se osaa kuitenkin kommunikoida ja käydä normaalia keskustelua..

..jos mä olen yrittänyt kertoa viikonlopun tapahtumista, niin ei mitään vastakaikua..
..jos mä olen yrittänyt sanoa,että voiskos ens kerralla olla tytöllä sukkahousut mukana..ei vastakaikua..

..isä tietää,että meillä ei neiti juo limsoja ollenkaan..noh..joulun alla isä päätti sit ilmeisesti provosoida ja toi vanhempien lastensa kanssa meille limsapullon sisään ja häntä piti passata,jotta sai nuoremmalle pojalleen limsaa juotavaksi..poika vaippaikäinen kuten meidänkin neiti..

..joten vaan aattelin,että kun perhe on kohdannut ongelmia läpi elämänsä, niin nyt kun isä joutuu pyörittämään taloutta yksin, niin apua kelpaisi..

..annoin syksyllä mukaan mun ja lasten yhdessä tekemät hillot..oli kuulemma heittänyt viemäriin..

..että kun tällästä kiitosta saa..ja varsinkin tällästä kommunikointia, niin eihän tässä ole enää kyse lasten kasvattamisesta..

ja meillä PeLa:n yhteyshlö PITI tulla ekalla kerralla meille,kun perhe tulee tutustumaan..niineipä tulleet,kun ne oli kesälomalla..ja sit tää isä toi mukanaan äidin,jolla ei ole edes tapaamisoikeutta näihin lapsiin..on menettänyt sen..

..tälleen kirjottamalla on kauheen vaikea saada aikaiseksi oikeaa mielikuvaa tilanteesta..ja kun kaikkea ei voi kirjoittaa..

vie sinä lapsi lääkäriin tuon ongelmantakia. siis laktoosi. eihän se nyt kivaa ole lapsellekkaan olla jatkuvasti kuralla. ja tuottaa se väliin kipujakin kun mahassa kiertää. itsellä vajaa 2 vuotias laktoosiongelmainen.

osa vanhemmista on mitä on,mutta keskity siihen että lapsi voi teillä hyvin,pieni on sen ansainnut.

Tiedätkö, kaikki vanhemat ei vaan välitä. Ei kiinnosta lastensa tekemiset ymsJa vaikka tekisit mitä, niin asiat ei muutu. Se on turhauttavaa, kuin päätä hakkaisi seinään. Valitettavasti. :( Siihen on vain tukiperheen sopeuduttava.

ei kauheesti auta,kun lapsi on meillä vain yhden viikonlopun/kk..ja vanhempien pitää sitoutua maksamaan kyseinen lekurissa käynti..ja jos mä puuttuisin tollaseen, niin isä varmaan veis mut ladon taakse..vertauskuvainnollisesti..

..mä olen tarkka omasta lapsestani..ja vietän hänen kanssaan kaiken mahdollisen ajan..kaikki viikonloput tehdään kaikkea yhdessä..meillä ei oikeen ole edes vanhempien menoja,koska mihin me mennään, niin sinne tulee meidän neitikin..eli uimaan,hiihtämään,luistelemaan,kyläilemään..

..ja siksi on vaikeaa ymmärtää, miksi isää ei edes kiinnosta vaikka sanoin useampaan otteeseen,että poikasi maha on ihan kuralla koko ajan..kunnes..lopetin iltavellin antamisen meillä..eipähän enää sontinut housuunsa..mutta kun sunnuntai koitti ja lapsi haettiin meiltä, niin sama laulu jatkui edelleen..

tääkin isä sanoi,että kyllä te kuule saatte rahat näistä lapsista..öö.ihan kuin muutama hassu kymmenen euronen nyt jotain lohtua tois..ei tätä rahasta tehdä..

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
ei kauheesti auta,kun lapsi on meillä vain yhden viikonlopun/kk..ja vanhempien pitää sitoutua maksamaan kyseinen lekurissa käynti..ja jos mä puuttuisin tollaseen, niin isä varmaan veis mut ladon taakse..vertauskuvainnollisesti..

..mä olen tarkka omasta lapsestani..ja vietän hänen kanssaan kaiken mahdollisen ajan..kaikki viikonloput tehdään kaikkea yhdessä..meillä ei oikeen ole edes vanhempien menoja,koska mihin me mennään, niin sinne tulee meidän neitikin..eli uimaan,hiihtämään,luistelemaan,kyläilemään..

..ja siksi on vaikeaa ymmärtää, miksi isää ei edes kiinnosta vaikka sanoin useampaan otteeseen,että poikasi maha on ihan kuralla koko ajan..kunnes..lopetin iltavellin antamisen meillä..eipähän enää sontinut housuunsa..mutta kun sunnuntai koitti ja lapsi haettiin meiltä, niin sama laulu jatkui edelleen..

Onko sulla jonkinlainen asenneongelma?

Jospa keskittyisit tarjoamaan tukiperheen lapsille mahdollisimman hyvän perheenmallin. Et sinä aikuista ihmistä voi muuttaa, mutta normaali perhearki ja täysipäisten aikuisten seura voi olla tukiperheen lapsille se pelastava oljenkorsi.

Yhteistyössä