Olenko kieroutunut, vai mistä on kyse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "reija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"reija"

Vieras
Tapasin reilu kuukausi sitten kiinnostavan miehen, jota olen salaisesti ihaillut jo pidemmän aikaa. Olen kuitenkin suhteessa, joka on kestäny 2 ja puoli vuotta. Vakavissamme olemme ja kahdenkympin kieppeillä liikutaan iällisesti. Tämä kiinnostava mies, sanotaan nimeksi Elmeri, hän on muutaman vuoden minua vanhempi.

Suhde missä olen on hyvä. Minun ei tarvitse tuntea minkäänlaista pelkoa väkivallasta (fyysisestä tai henkisestä), huumeiden tai alkoholin liikakäytöstä, minun ei tarvitse pelätä edes pettämistä. Olen rakentanut elämäni tämän kiltin, hauskan ja luotettavan miehen kanssa, joka alunperin oli paras ystäväni. Miehen kanssa, jonka kanssa olen käynyt läpi elämäni vaikeimpia hetkiä ja hän on pysynyt rinnallani niiden läpi. Ja mikä tärkeintä, hän on myös auttanut minua, nostanut maasta ja "pelastanut" minut siltä ihmiseltä mikä olin ennen kuin tapasimme.

Olen muuttunut todella paljon suhteemme aikana. Ennen kuin seurustelimme käytin todella paljon alkoholia ja välillä myös lääkkeitä siinä samalla. En välittänyt itsestäni, en mistään tai kenestäkään. Olin kuin turta. Olin myös nuori silloin, joten voi olla että tuo kaikki kuului vaan nuoruuteen.

Reilu vuosi sitten petin miestäni, suutelin toisen kanssa. Mieheni antoi anteeksi, mutta yhä edelleen kokee olonsa vaikeaksi, jos olen viikonloppuna liikkeellä humalassa.

Nyt olen tavannut Elmerin ja hän nostaa "vanhan minäni" esiin. Osa minusta nauttii tilanteesta, osa haluaisi vain unohtaa koko ihmisen ja keskittyä tähän turvalliseen ja varmaan suhteeseen jossa olen. Viime viikonloppuna kuitenkin vanha minä sai otteen ja annoin Elmerin suudella minua. Järkevä osa minua tietää, että kaikki asiat mitä Elmeri minulle on sanonut johtuivat siitä että hän yritti vain saada minut yhdeksi yöksi. Vähemmän järkevä osa elättelee toiveita mahdollisesta suhteesta.

Olenko kieroutunut, koska haluan jättää turvallisen ja ihanan, rakastavan miehen koska tapasin tämän itseään narsistiksi ja itsekkääksi kutsuvan miehen, joka ei lupaile mitään turhia tai odota elämältä tai suhteelta mitään? Vai mistä on kyse? Onko tämä vain väliaikainen kriisi, joka iskee minuun kun olen ollut suhteessa näin pitkään. En ole aikaisemmin seurustellut näin pitkään ja vakavasti. Onko kenelläkään kokemuksia tai ehdotuksia mitä minun kannattaisi tehdä? Selvennän vielä että en mieti eroa sen takia että tapasin kiinnostavan miehen, vaan koska minua pelottaa että jatkan tätä peliä mieheni selän takana ja satutan häntä. Tunnen huonoa omatuntoa, tunnen surua, mutta en tunne tehneeni väärin. Enkä usko että se on normaalia käytöstä.

[QUOTE="reija";22459840]Mutta miksi haluaisin lähteä hyvästä, lähes täydellisestä suhteesta, ilman mitään syytä?[/QUOTE]

Nykyisessä suhteessasi ei ole haastetta. Mäkin aina ennen rakastuin "mahdottomiin" tapauksiin. Mitä vaikeampi, sitä enemmän minua kiinnosti. Ja tätä samaa olen kuullut monilta ystäviltäni...

Nykyisessä suhteessasi ei ole haastetta. Mäkin aina ennen rakastuin "mahdottomiin" tapauksiin. Mitä vaikeampi, sitä enemmän minua kiinnosti. Ja tätä samaa olen kuullut monilta ystäviltäni...

Lisään vielä, että ihastumiset parisuhteessa (onnellisessakin) ollessa ovat ihan normaalia. Se on sitten sinun oma asiasi haluatko lähteä epätoivoisesti havittelemaan jotain, mikä antaa hetkellisen onnen, mutta tuskinpa pysyvää eli jatkat sitä sitten loputtomiin vai jäätkö perusonnelliseen parisuhteeseen ja kenties yrität tehdä töitä sen eteen, että siitä tulisi entistä onnellisempi?

Kuulostaa siltä, että et ole vielä ihan kypsä jättämään teinisekoiluja taaksesi. Varmaan sun täytyy sitten mennä vielä kerran tai pari "kokeilemaan" sitä uutta ja jännittävää ja yritää vakiintumista myöhemmin.

[QUOTE="jaajaa";22459883]Kuulostaa siltä, että et ole vielä ihan kypsä jättämään teinisekoiluja taaksesi. Varmaan sun täytyy sitten mennä vielä kerran tai pari "kokeilemaan" sitä uutta ja jännittävää ja yritää vakiintumista myöhemmin.[/QUOTE]

Juuri näin. Kyllä niitä "haasteellisia" miehiä on tarjolla. :D
Siinäkin on haastetta, kun pettää nyksää ja jää kiinni ja sitten tietty tajuaa, että se nyksäeksä olikin elämän rakkaus ja yrittää saada hänet takaisin. Voi jee. :D
Jokaisen on itse lyötävä päänsä mäntyyn. Ihansama mitä neuvoja sulle antaa, sä haluat koko sotkun ja taatusti saat sen. :)

Hmmm.
Samoja olen ajatellut itsekseni, että ehkä en nuorempana sekoillut tarpeeksi, ja nyt sitten tuli ihminen joka herätti ne tunteet että haluaisi olla vapaa. Vaikka hullua tässä on se, että minä tiedän sen ihan varmasti etten tulisi olemaan onnellisempi Elmerin kanssa.

Nyt olen suhteessa, jolta odotan loppuelämän kestävyyttä. Haluan olla tämän ihmisen kanssa niin pitkään kuin mahdollista. Siksi tämä tilanne on ahdistava. Jos en kokisi tarvetta elää nykyisen mieheni kanssa loppuelämääni, varmasti vain jättäisin hänet ja tekisin sitten mitä ikinä tekisinkään.

Sotkun haluan, sotkun ehkä saankin.

Nyt kysytään sitä sitoutumista ja aikuisuutta, osaatko toimia kypsästi ja jättää tuon Elmerin sikseen ja keskittyä nykyiseen suhteeseesi vai oletko lapsellinen ja itsekäs ja lähden Elemrin matkaan.

En koe sitä lapsellisena tekona jos lähtisin Elmerin matkaan. Itsekäs teko se olisi, todella itsekäs. Olen huono seurustelukumppani, koska tapanani on ajatella ensin itseäni ja sitten muita. Yksineläjänä se olisi ihan hyvä piirre, mutta näin suurissa määrin ja suhteessa se ei ole hyvästä.

Huono tapani on myös ajatella että mitä jos Elemerillä olisikin jotain tarjottavaa?
Mitä jos tämän kuuluu mennä näin?
Vaikka todellisuudessa, en usko että hänellä on yhtään sen enempää tarjottavaa kuin nykyisellä miehelläni. Enkä myöskään usko että tämän kuuluu mennä näin.

Mä toivon, että pääset Elmeristä ja siitä menneen elämän kaipuusta yli ihan miettimällä asioita ja ehkä puhumalla jonkun kanssa. Eikä niin, että sun pitää vielä kerran kokeilla. Koska sitten saatat tehdä elämäsi pahimman virheen ja menettää hyvän miehen.

Toivon ihan samaa. Ja nyt kun en häntä näe, on helppo sanoa että kaikki järjestyy ja tämä oli tässä. Mutta tiedän että kun tapaamme jälleen, jos tapaamme, niin siihen on vaikea uskoa.

Tiedän että saatan menettää minulle täydellisen miehen. Enkä halua sitä.

Yhteistyössä