Olenko kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
:/ Dilemma. Esikoinen (ens viikolla 6v ) kuumeessa, ja kamalassa yskässä. Täällä ei ole viikonloppuna lääkäripäivystystä, eli 90km päähän sairaalaan on mentävä, jos tilanne niin vaatii, tytöllä on infektioastma- tyyppistä hengenahdistusta flunssien yhteydessä.
Mies on huomenna lähdössä bilettämään, tiedetty tämä jo kauan.
MUTTA onko mulla oikeutta vaatia miestä jättää nyt rilluttelua väliin, kun tytön kunto on, mikä on, ja jos päivystykseen pitää lähtee niin vauva (5kk ) olis kyllä suotavaa jättää kotiin.
Mies käy äärimmäisen harvoin missään, viimeksi ollu helmikuussa vastaavanlaisella reissulla. En haluais pyytä jättää väliin menoaan, mutta jos esikoisen tilanne menee huonoksi, niin ei mulla ole ketään, jolle vauvaa jättää, jos mies on kauheessa kankusessa / ei ajokunnossa.. :/

Hmm... Tietysti lapsen terveys menee kaikessa etusijalle, ja jos on syytä olettaa että jotain voi tapahtua ja tulee sairaalareissu, se on saatava järjestetyksi. Toisaalta sääliksi käy myös miestä, jos tätä tulevaa viikonloppua on odotettu pitkään... Etkö saisi sovittua, että jonkun ystävän/sukulaisen voisi kutsua hätiin jos huonosti käy?

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
No eikös sinun kannattasi kysyä asiaa mieheltäsi eikä palstalta :headwall:
Mekö päätetään miehesi puolesta?

totta kai miehen kans vielä puhutaan asiast, mutta miten muissa perheissä menis tämmönen tilanne?

Keskustelette miehen kanssa asiasta. Katsotte sen lapsen kunnon ennen lähtöä. Ja onko sen miehen pakko juoda paljoa, ettei pysty sitten tulemaan hoitamaan vauvaa, jos lähtö tulee.

No mä uskon että meillä isä tajuis ite olla lähtemättä, tai käy sitte vaan mutta ei ota mitään, et pysyy ajokuntosena! Meillä ainaski lapset yhteisiä ja huoli niiden terveydestä on yhteinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

totta kai miehen kans vielä puhutaan asiast, mutta miten muissa perheissä menis tämmönen tilanne?

Meillä varmaan itse mies toteaisi (ja on näin tehnytkin), että hän ei menee mihinkään, jos sellainen tilanne olisi päällä. Tuntisi kotona olemisen tarpeellisempana, eikä pystyisi irrottelemaan, kun huoli lapsesta olisi kova kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
itse varmaan ottasin vauvan mukaan päivystysreisulle, mutta en kokis ongelmaks kyllä pyytää miestäkään jäämään hoitelle jos kokisen sen paremmaks vaihtoehdoksi.

JOS lähtö päivystykseen tulee, niin vauva ei joka tapauksessa lähde sinne. Yliopistollisen sairaalan yhteisäivystys, ja se on semmonen tautipesäke, että siellä viimeistään sairastuu.

Itse antaisin miehen päättää itse! En kuitenkaan mainitsisi mitään että toivoisin hänen olevan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän molempia:
Hmm... Tietysti lapsen terveys menee kaikessa etusijalle, ja jos on syytä olettaa että jotain voi tapahtua ja tulee sairaalareissu, se on saatava järjestetyksi. Toisaalta sääliksi käy myös miestä, jos tätä tulevaa viikonloppua on odotettu pitkään... Etkö saisi sovittua, että jonkun ystävän/sukulaisen voisi kutsua hätiin jos huonosti käy?

Kaikki kaverit täää on perheellisiä, ja sukulaiset on sen verran kaukana, etteivät pysty tulee hätiin...

Pakosti aloin miettimään asiaa niin päin että äitin juhlinta varmaan peruuntus enempi automaattisesti jos lapset kipeitä. Mutta tuo ihan hyvä kompromissi ettei mies juo paljoa.
Tai että joku muu varuilta päivystää että voi tulla vauvaa hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Meillä varmaan itse mies toteaisi (ja on näin tehnytkin), että hän ei menee mihinkään, jos sellainen tilanne olisi päällä. Tuntisi kotona olemisen tarpeellisempana, eikä pystyisi irrottelemaan, kun huoli lapsesta olisi kova kuitenkin.

Toisaalta, tiedän, miten kauan mies on odottanu saunailtaa, ja en haluais, et joutu nyt perumaan menonsa...No, pitää puhua vielä, kunhan kotiutuu.

Kaikki kaverit täää on perheellisiä, ja sukulaiset on sen verran kaukana, etteivät pysty tulee hätiin...

mutta eikö vauvaa voi viedä jollekin perheelliselle kaverille hoitoon käynnin ajaksi ?

mutta eikö vauvaa voi viedä jollekin perheelliselle kaverille hoitoon käynnin ajaksi ?

:/ Se on viimeinen vaihtoehto. JOS mies lähtee ja JOS lähtö sillä aikaa tulee, niin mulla ei varmaan ole vaihtoehtoja.

:/ Se on viimeinen vaihtoehto. JOS mies lähtee ja JOS lähtö sillä aikaa tulee, niin mulla ei varmaan ole vaihtoehtoja.

tässä on kuitenkin aika monta JOSsia että itse varmaan sopisin varuiks jonkun kaverin kanssa että voisin lapsen viedä hänelle jos tarvis.
ja kaikki olisivat tyytyväisiä
:)

Minä en pyytäisi miestä perumaan menojaan. Jos noin harvoin käy, niin tarpeeseen varmaan tulee pieni rentoutuminen. Tänään on vasta torstai, käytä lapsi huomenna lääkärissä, jos tilanne niin vaatii. Tai jos pattitilanne tulisi, niin vauva mukaan ensiapuun, kai sitä äiti voi sen verran joustaa.

Itsellä mies paljon reissutöissä, joten ei tulisi mieleenikään, että vauvaa ei voi mukaan ottaa. Eri asia olisi, jos sinulla ei olisi ajokorttia ja joutuisit taksilla tai julkisilla menemään sairaalaan.

Niin ja lisään vielä, että tiedän mikä infektioastma on, meilläkin nuoremmalla sellainen ja sairaalassa ollaan vierailtu ja paljon ja tullaan varmasti vierailemaan edelleenkin...

tässä on kuitenkin aika monta JOSsia että itse varmaan sopisin varuiks jonkun kaverin kanssa että voisin lapsen viedä hänelle jos tarvis.
ja kaikki olisivat tyytyväisiä
:)

Niin onkin, mutta siinä vaiheessa, kun se hengenahdistus tulee, eikä kotona olevat lääkkeet enää auta, ja soitetaan lanssia paikalle, niin toivosin, et joku oikeesti olis vauvan luona, / paikka,mihin viedä hänet useammaksi tunniksi (siellä päivystyksessä kestää AINA ).

No meillä kyllä kuumekouristaja-lapsen kanssa mies automaattisesti peruisi menonsa. Kumpikin olemme yhtä huolissamme lapsesta. Onko näitä saunailtoja mahdollista järjestää vain niin harvoin, eikö voi mennä viikon parin päästä?

Minusta vauva on parasta jättää kotiin myös siksi, että jos esikoinen on pahassa kunnossa niin kyllä hän tarvitsee vanhemman jatkuvaa seuraa ja huolenpitoa siellä päivystyksessä. Siinä ei yhtään auta tilannetta vauva, jota on pakko hoitaa.

miten muissa perheissä menis tämmönen tilanne?

Mä en osaa ajatella tuollaista tilannetta, kun meillä on 4 kilsaa yliopistolliseen sairaalaan ja tukiverkostokin lähellä.

Mä tekisin varmaan niin, että sopisin jonkun kaverin kanssa siitä, että ottavat vauvan hoitoon jos sinun pitää lähteä isomman kanssa sairaalaan juuri silloin kun mies on viihteellä. Ja mies ottaisi sen verran, että kykenee hoitamaan vauvaa krapulapäivänäänkin...

Yhteistyössä