Olenko kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva äiti

Vieras
Tilanne on tämä: Odotellaan vauvaa, olen viimeisellä kuulla. Mies kävi n. kk sitten viihteellä, sanoi silloin että tämä onkin nyt sitten viimeinen kerta ennen vaavin tuloa. No, yllätys että tänään olisi ollut lähdössä viihteelle. Mainittakoon että mulla on ollut todella paljon supisteluja ja kävely on ollut vaikeaa ja hidasta, univaikeuksia (viime yön pohjat kaks tuntia) ja muutenkin masentunut olo. Niin tietysti sitten mainitsin asiasta miehelle, siis siitä että viimeksi oli sanonut että on viimeinen kerta, ja että mua oikeasti pelottaa jäädä yksin, koska JOS jotain sattuu, ei ole ketään kenelle soittaa ja sitten olisin ihan yksin. Huom vielä että sanoin myös että en ala mitään kieltämään, en ala aikuiselle ihmiselle sanella mitä pitää tehdä ja mitä ei ja että itse tekee valintansa. No nyt hän sitten päätti ettei lähde viihteelle ja lähti töihin mököttäen.

Teinkö väärin? Ja miksi minusta tuntuu että olisin hirviö kotitalousakka?

Mun mielestä et ole kohtuuton, jos kerran oikeasti pelottaa jäädä yksin... kehitä jotain pientä extra kivaa teille illaksi niin on molemmilla parempi mieli. =) Jos nyt tuosta omasta miehestä mietin, niin hyvästä ruuasta on hyvä aloittaa... :D

Et tehnyt väärin. Miehet ei välttämättä ymmärrä kuinka tärkeää odottavalle äidille on tuki ja turva varsinki viimeisillään raskaana ollessa.
Sitä paitsi, jos jotain sattuisikin, haluaisiko mies katua mahdollisesti lopun elämäänsä sitä että lähti viihteelle.....? Kysypä sitä.
Jos lupaa että oli viimeinen kerta niin pitäisi kyetä se lupaus pitämään, ellei sitten ole ongelmaa alkoholin suhteen.

et tehny mun mielestä väärin, mikäs sen kivampaa ku synnytys käynnistyis äkisti ja isäntä ois siellä sitten vaimoaan tukemassa viinalle haisten :x

sitä paitsi kyllä se vaan tekee isällekin hyvää opetella pikkuhiljaa se perhe ensin periaate..

Et ole, jos mies on luvannut, että edellinen kerta on ollut viimeinen.

Mutta muuten minä en kyllä ymmärrä sitä, että miks miehen pitää olla jatkuvassa valmiustilassa ja naisen "käytettävissä" raskauden loppuajalla :/

Eikö mies voisi lähteä 'viihteelle' ihan selvinkin päin? Kait sitä kavereiden kanssa voi iltaa istua limulasi kourassa. Olis sitten tavoitettavissa, jos hätä tulee.

Itse päästäisin miehen viihteelle vielä tässä vaiheessa sen vuoksi, että vauvan tulon jälkeen en TODELLAKAAN päästäisi pitkään aikaan :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:42 Soluttautuja kirjoitti:
Et ole, jos mies on luvannut, että edellinen kerta on ollut viimeinen.

Mutta muuten minä en kyllä ymmärrä sitä, että miks miehen pitää olla jatkuvassa valmiustilassa ja naisen "käytettävissä" raskauden loppuajalla :/

No mielestäni juuri sen vuoksi että yhdessä ollaan homma aloitettu niin yhdessä se viedään loppuun. Olisi kamalaa synnyttää yksin, kokea kaikki kivut ja odottaminen kun mies olisi dokaamassa. Ja kokea sen vauvan ensihetket yksin.

Yhteistyössä