Olenko mä jotenkin nipo ja tiukkapipo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palstailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palstailija

Vieras
uusi tuttuni ehdotti että istuttaisiin ensi lauantaina iltaa meillä, hän ottaa ekaluokkalaisen tyttönsä mukaan ja meillä on sitten mun taaperoni 2,5v ja tokaluokkalainen tyttö.
Hän sanoi että pidetään oikein hauska ilta ja alotellaan jo siinä neljän ?! aikaan muutamalla siiderillä ja lauletaan kotikaraokea ja grillaillaan.
Molempien miehet on työreissussa (sama työpaikka)
Kaikki kuulostikin oikein kivalta kunnes ymmärsin että hän tarkoittaa että oikein humalahakuisesti siinä juotais ja lasten aikana?
Itse otan kyllä juomaa mutta en niin että lapset paikalla, siideriäkin voin ottaa pari jos lapset nukkuu ja enemmän jos muualla hoidossa.
En vois kuvitella että pikku taaperoni siinä juoksentelee ja mä nappailisin huoletta sidua.. enhän pystyisi rentoutumaan ollenkaan.
Pitääkö se uusi kaverini mua nyt ihan nipona jos sanon etten juo lasten aikana? Tämän kaverin mielestä se oli ilman muuta luonnollista että siinä otetaan siideriä.
Hän muutenkin tuntuu käyttävän alkoa aika lailla, ollaan soiteltu arkena niin olen huomannut että on ottanut silloinkin ja sen sanookin.
Reilu kolmikymppisiä ollaan molemmat että emme ole teinejä jos taas ikää kysytään..

onkohan hänellä alko-ongelma ? :/

no mut varsinaiseen kysymykseen, niin jos miettisin itse vastaavaa tilannetta jonkun kaverin kans, ni hyvinkin me voitas ottaa pari siinä alkuiltapäivästä lasten kera ollessa.

Joo en mäkää ottais lasten nähden. Meillä tokaluokkalainen tyttö ja viisvuotias ja yhden saunasiiderin voisin ottaa, en enempää.
Siinähän on tietty eroa et jos on ekaluokkalainen japarivuotias, että se ekaluokkalinen leikkiin jatouhuu ja sä voit sen muutaman ottaa, mutta parivuotias koko ajan on siinä silmien alla ja ei voi rentoutua ollenkaan.
Eli et oo nipo, mun mielestä.

henk.koht. en kyllä joisi lasten aikana. ja siinä asiassa mua ei vois vähempää kiinnostaa, jos joku pitäisi mua nipona. meille ei myöskään kukaan ole tervetullut ryyppäämään lasten aikana,vaikka itse en ottaisikaan.

jos pitää lähtee samana iltana vaikka terkkariin viemään lasta ja siellä tehdään aina lastensuojeluilmoitus, mikäli ei ole yhtään selvää aikuista lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä ja kaveri otettaisiin siideri tai kaksi, samalla kun grillataan ja syödään, lapset paikalla tietty.

Kännäämistä en hyväksyisi.

Niin itsekin, ei enempää kuin kaksi missään nimessä!Kavweri vois ottaa, mä vaan joisin hitaasti omaa juomaani.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä ja kaveri otettaisiin siideri tai kaksi, samalla kun grillataan ja syödään, lapset paikalla tietty.

Niin itsekin, ei enempää kuin kaksi missään nimessä!Kavweri vois ottaa, mä vaan joisin hitaasti omaa juomaani.

Mä en antaisi edes kaverin kännätä meillä lasteni nähden.

Samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Et ole nipo, sun ystävällä on ongelma. Kerro vaan rehellisesti ystävällesi, ettet ota siideriä lasten aikana. Ystävän ongelma, jos ottaa tuosta pultit.

Ihan samoilla linjoilla. 1-2 siideriä tuskin haittaa, esim. grillatessa, mutta kaverisi tosiaan kun ei tainnut ihan sitä tarkoittaa. :(

Peesaan Kowalskia molemmissa kohdissa. 1-2 siideriä on OK, känniin ei medän lasten nähden juo itseään kukaan, en minä eikä vieraat.

jos pitää lähtee samana iltana vaikka terkkariin viemään lasta ja siellä tehdään aina lastensuojeluilmoitus, mikäli ei ole yhtään selvää aikuista lasten kanssa.

Fiksu päätös jost et ala kännäämään kun on lapset kotona. Niin kuin yllä että jos joutisitte vaikka terkkariin viemään lapsianne niin ketä vie? vastuun tuntoista se olisi jos kännäisit! Pari siideriä toki saa ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti myös:

Fiksu päätös jost et ala kännäämään kun on lapset kotona. Niin kuin yllä että jos joutisitte vaikka terkkariin viemään lapsianne niin ketä vie? vastuun tuntoista se olisi jos kännäisit! Pari siideriä toki saa ottaa.

siis vastuutonta*

Yhteistyössä