olenko mä jotenkin takakiree ämmä vai olisitko hermostunut tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saunaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saunaton

Vieras
meillä saunaremontti ollut kesken jo VUODEN kun mies ryhtyi yrittäjäksi ja päivät venyy ympäripyöreiksi eikä ole sitä ehtinyt tekemään (ja ulkopuolista työvoimaahan ei palkata kun hän itse sen tekee... argh...)
ollaan aina oltu himosaunojia ja sauna lämminnyt ennen tätä remppaa lähestulkoon joka ilta.

nyt olen ollut kovassa flunssassa ja sairaslomalla kotona, olo on niin nuhruinen ja tunkkainen ja tuskainen, palelee ja on likainen olo. totesin miehelle alkuillasta että nyt antaisin vasemman jalkani jos pääsisin kotisaunaan.. mies siihen totes, että olishan se kyllä aika kova juttu, et pakko koittaa rykästä jouluks sauna kuntoon jos mitenkään pystyy...

meni varmaan vartti kun miehen puhelin soi, mies meni kodinhoitohuoneeseen puhelin korvalla ja kuulostelin et mitä hittoo se samalla touhuaa.. no, pakkas saunakamoja kun kaveri soitti sen saunaan.....!

sit se mulle vaan ilmotti et se on moro, mä lähen löylyihin (siis aidon iloisesti) ja mä pulttasin täysin että et voi olla noin epäreilu ja inhottava!! mies siihen et ei hän sille mitään voi jos pyydetään! mulle tuli tosi paha mieli ja riitahan siitä synty ja mies lähti ovet paukkuen ja mä jäin peiton alle paleleen läppäri sylissä.... harmittaa, vituttaa ja ON NIIN EPISTÄ! joojoo, onhan silläkin oikeutensa viettää iltansa muualla kun mun kanssa, mut jotenkin tässä tilassa ottaa nyt tosi koville..

olisitko suuttunut vai toivottanut hauskaa saunailtaa...?

No mä olisin ainaki suuttunu! Mut mä oonki tunnetusti aika kärttynen akka :D En osaa aina iloita toisen puolesta varsinki jos ittee vituttaa. Ja tossa jos just oot sanonu, että tekis mieli saunaan jne... Mun miehen ois ainaki tollasessa tilanteessa pitäny kauniisti kysyä multa, että sopiiko jos hän lähtee saunomaan, sit se ois ollu OK, mut inhoon muutenkin tollasta, että vaan ilmotetaan asioita. Tosin meillä on lapsia ja miehellä pari bonusta, joten pakkoki kysyä mun mielipidettä ;)

[QUOTE="vieras";22575816]Etkö sä voi lähteä jollekin likkakaverille saunaan? Tai mene huomenna uimahalliin?[/QUOTE]

lapset nukkuu, en mä täältä mihinkään pääse ja jotenkin en osaa "tunkee" muille saunaan.. kutsuttaessa kyllä menisin.. eikä mistään uimahallin saunasta mitään saa :D paitsi jonku kupan :D no vitsivitsi. ei vaan hotsita ajaa 30km uimahalliin, maksaa saunasta, kuivatella, pukee, hirvee jälkihiki, kylmä auto ja 30km kotiin.. rentouttavaa.. not :D

oon vaan jotenkin niin kade tässä äärimmäisessä saunankaipuussani tolle miehiselle saunomiskulttuurille mikä ainakin meilläpäin tuntuu vallitsevan..

Meillä on yhteinen yritys ja isompiin remppoihin on aina palkattu ulkopuoliset tekijät, ihan just siks et aikaa tai voimia ei ole sit enää remppaamiseen joka vapaahetki ja mä en kovin kauaa halunnu olla esim ilman keittiöö.
Suosittelen lämpimästi samaa myös muille.

Meillä on yhteinen yritys ja isompiin remppoihin on aina palkattu ulkopuoliset tekijät, ihan just siks et aikaa tai voimia ei ole sit enää remppaamiseen joka vapaahetki ja mä en kovin kauaa halunnu olla esim ilman keittiöö.
Suosittelen lämpimästi samaa myös muille.

mut ei toi armas mieheni suostu.
ton piti olla ihan max.2kuukauden projekti mut kappas kun venyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...

mie oisin kyllä saanut sellasen raivarin ettei tosikaan. sitten olisin varmaankin kehottanut pakkaamaan vähän enempi tavaroita matkaansa kun kotio ei ole asiaa ennenkuin sauna on valmis..

Vois muakin ottaa päähän jos olisi itsellä oikein inhottava olo ja mies lähtisi pitämään hauskaa, mutta loppujenlopuksi ärsytys menisi pian ohi ja olisin tyytyväinen että edes toinen voi nauttia olostaan, jaksaa ainakin sitten tullessaan tai seuraavana päivänä antaa mulle enemmän huomiota ja passata :D

Ja ymmärrän tosi hyvin jos vituttaa että remppaa ei saa koskaan loppuun, me ollaan oltu ilman keittiötä ties miten kauan ja joka paikka remonttikamaa täynnä. kovasti lupas että on hyvissä ajoin (kuukausia) valmis ennen kuin saadaan vauva mutta laskettuun aikaan on enää pari viikkoa ja edelleen pitää käyttää seinän takana asuvan anopin keittiötä. V*ttu.

En jaksa suuttua ;)
Meillä on vastaavanlaisesta kokemusta, keittiöremppa.
Soitin eräänä päivänä ukot paikalle ja keittiö saatiin kuntoon, no hetken ukko marisi mutta kovin tyytyväisenä tuokin sitä käyttää ;)
Rehellisesti jos mies tekee ympäripyöreitä päiviä niin millä ihmeellä kukaan kuvittelee saavansa remontin kuntoon.
Ja muista, kotitalousvähennys kelpoinenkin on ;)

[QUOTE="Neith";22575856]mie oisin kyllä saanut sellasen raivarin ettei tosikaan. sitten olisin varmaankin kehottanut pakkaamaan vähän enempi tavaroita matkaansa kun kotio ei ole asiaa ennenkuin sauna on valmis..[/QUOTE]

mun lapsellinen puoli joutu pureen kieltään ettei olis sanonu noin.... läheltä liippas siinä ärsytyksen tilassa.

Kai se mieskin jo tajuaa ettei valmista tuu? Tai jos ei tajuu muuten niin ota ratakisko käyttöön, siitä kun vääntää mallin niin luulis menevän jakeluun

kun ei mee.
jopa miehen isä on käynyt täällä pyörittelemässä päätään poikansa nähden ja voivotellu et ei hyvin mee :D
tekis mieli palkata miehen selän takana joku työmies tekeen toi homma, mutta en kyllä "uskalla"..

Palkkaa saunaremontin tekijä miehelle joululahjaksi, aikeena ilahduttaa häntä jotta hän pääsisi jatkossa saunomaan kotona eikä tarviisi mennä kavereiden luo rankan työn lisäksi, niin eihän mies voi sellasesta suuttua! :D

[QUOTE="minä";22575946]Palkkaa saunaremontin tekijä miehelle joululahjaksi, aikeena ilahduttaa häntä jotta hän pääsisi jatkossa saunomaan kotona eikä tarviisi mennä kavereiden luo rankan työn lisäksi, niin eihän mies voi sellasesta suuttua! :D[/QUOTE]

vois tulla aika kallis lovi yhteiseen budjettiin...?
mulla ei siis oikeesti ole hajuakaan, mut jos sen joku ammattilainen tulis tekeen niin se on varmaan 30e/tunti plus tarvikkeet.. :/
mun puolesta voisin maksaa vaikka miljoonan oikeesti, mut en selän takana viitti tollasta summaa käyttää.. :/

nyhveröt kärsii! opettele nauttimaan elämästä ja ota tilaa. lähde lasten kans viikonlopuksi kylpylään jos ei uimahalli miellytä. jne. jos olet epävarma, toinen jyrää. niin se vaan on.

Meillä ei todellakaan odoteltaisi saunan valmistumista vuotta!!! Olisin järkännyt sinne jo parin viikon jälkeen miehet hommiin. Mitä järkeä tuossa on!!?? Meillä keittiöremppa kesti 2 viikkoa. Urakkana miehet hommissa. Helppoa ja yksinkertaista. Sekin aika me oltiin Turkissa! Oli mukava tulla valmiiseen, uuteen keittiöön!!

vois tulla aika kallis lovi yhteiseen budjettiin...?
mulla ei siis oikeesti ole hajuakaan, mut jos sen joku ammattilainen tulis tekeen niin se on varmaan 30e/tunti plus tarvikkeet.. :/
mun puolesta voisin maksaa vaikka miljoonan oikeesti, mut en selän takana viitti tollasta summaa käyttää.. :/

älä tee salaa, ilmoita ensin. laitat lähelle aikarajan jolloin homman on käynnistyttävä, taikka viisaammat tulee tekeen. ja jos ei vaikuta todelliselta, niin sama homma. et auta ketään vetkuttelemalla ite asian kans.

Voithan sä soittaa jollekin alan tekijälle ja pyytää kustannusarvion? Mihinkään vielä sitoutumatta. Riippuu vähän mitä siellä saunassa pitäisi tehdä, mutta ei siihen välttämättä ammattilaiselta hirveitä aikoja uppoa, kun on kunnon osaaminen ja työkalut.

Yhteistyössä