Olenko mä liian jyrkkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo

Vieras
Kun meillä neiti 1v2 kk ja syö ruuat vieläkin käsin. Lusikkaa pitää kyllä kädessä, mutta ei osaa vielä lusikkaan lapata ruokaa vaan lähinnä "hakkaa" lusikalla sitä lautasta ja ruokaa. Sitten kyllä laittaa lusikan suuhun, mutta ei siinä läheskään aina mitään ruokaa ole. Olenko siis liian jyrkkä, kun en vain anna syödä käsin? Toki lapsi syö käsin/sormiruokaa, esim. leipää, marjoja, hedelmiä, vihanneksia yms mutta nyt on kyse ihan ruuasta, siis esim. perunaa ja kastiketta tai sitten ihan vain pilttiä. Kun ne on sellasia mössöjä, että sitten kun syö käsin niin on kaikki muukin ruuassa, tukka yms. Olenko siis liian jyrkkä, kun kiellän lasta syömästä käsin ruokaa???

No sullahan on tosi pieni vielä siellä. Jos on selkeä yritys syödä, vaikkakin käsin, anna syödä, kyllä sä erotat mikä on syömistä ja mikä sitten muuttuu selväksi sotkemiseksi. Sen kiellät.

Niin, on toki vielä pieni. Mutta kun kaikki valittaa että kun ei vieläkään osaa syödä lusikalla, että kyllä jo tuossa iässä pitäs. Onko näin?? On kyllä ihan äärettömän ärsyttävää pestä tukka joka ruokailun jälkeen :( Kyllä sitä en joka ruokailun jälkeen pese, mutta on sitten kivan likanen :O

Mä olen sitä mieltä että jatkat kieltämistä/muistuttamista. Veikkaan että juuri sen takia jopa 3v syö sormin että ei huomaa siinä olevan väärä kun aina ennenkin on saanut syödä sormilla... Äkkiä se siitä oppii, pienihän lapsi vielä on mutta ei tyhmä! :)

en miekään ole antanut nuitten kahen vanhimman syödä käsin. tarjosin aina lusikkaa ja autoin, että saa sen suuhun asti. jos pyrkivät vain ammentamaan evästä käsin, niin syötin itse. miekin inhoan semmosta ruuan söttimistä käsin.

Hei Haloo. lpsesihan n vielä tosi pieni eikä hänen tarvitse syödä vielä lusikalla. Annan lapsen olla lapsi. kamalaa pakottaa noin pientä tuollaiseen. Hui, tulee vain mieleen että mitä kaikkea pienen jo pitää osata vaikka vielä täysin mahdotonta

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Hei Haloo. lpsesihan n vielä tosi pieni eikä hänen tarvitse syödä vielä lusikalla. Annan lapsen olla lapsi. kamalaa pakottaa noin pientä tuollaiseen. Hui, tulee vain mieleen että mitä kaikkea pienen jo pitää osata vaikka vielä täysin mahdotonta

No hohhoijaa, ehkä vähän kärjistät :D

Yhteistyössä