Olenko mä nyt kauhean itsekäs????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen nasu =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen nasu =(

Vieras
Jos tuo meidän 2-vuotias tyttö jää ainoaksi lapseksi??
Toista ollaan kyllä yritetty kohta 2 vuotta mutta ei vaan tule.
Hoitoja ollaan tehty,ei apuja.

Tuntuu vaan että pää ei kestä tätä pettymystä enää.

Olen onnellinen että mulla on edes tuo yksi ihana kullanmuru kun moni ei saa edes yhtäkään.

Ja ei sitten sitä kulunutta "kun lakkaattte yrittämäsät niin kyllä se sieltä tulee"..kiitos.

Kun tuntuu että sitä on muitten silmissä kauheen epäonnistunut jos ei tee enempää lapsia.

No siis miten niin itsekäs? Jos lasta ei tule, niin ei kai siinä itsekkyydestä voi puhua. Ja voimia sekundaari lapsettomuuteenne! Mekin yritämme, mutta mitään ei ole kuulunut vähään aikaan :(

Olen vanhemmilleni ainoa lapsi ja minäkin tulin vasta 10 vuoden yrittämisen jälkeen. Siinä, että vanhemmilla on vain yksi lapsi ei ole mitään pahaa eikä kenekään tulisi tykätä siitä kyttyrää.

Kiva.Olisin kyllä meille niin toivonut lisää mutta eihän elämä mene aina niin kuin toivotaan.
Eikä lapsia todellakaan tehdä vaan niitä saadaan jos saadaan.

Ja minä kun nuorempana luovutin munasolujanikin kun silloin en todellakaan halunnut lapsia.Mä ajattelen sen niin että mulla on yksi oma ja 3 on jossain joilla on mun geenit.

Vielä kun sais oman pään kuntoon tästä masenuksesta ja ei tuntisi huonoa omaatuntoa asiasta.

Mutta ehkä aurinko vielä paistaa.ja elämä on elmistä varten =)

Mulla ei ole ikinäkäynyt mielessäkään tehda lapsia enemmän kuin yhden. Ja onneksi sekin on tyttö niin sain mitä halusin samantien. Ja miksi siitä pitäis tuntea huonoa omaatuntoa? Parempi vaan ettei tämä maailma täyty ihmisistä kun ei luonnonvarat riitä edes jo olemassa oleville.

Hyvällä tuttavallani myös tällainen tilanne. Heidän tyttönsä oli 7-vuotias, kun erinäisten monimutkaisten sattumien summana heille tuli 4kk ja 3 vuoden ikäiset lapset sijoitukseen. Alunperin heidän piti olla sijaisperhe vain sen aikaa kun sisaruksille löydetään pysyvä sijoituskoti, mutta eipä nuo heiltä sitten koskaan lähteneetkään, nyt ovat olleet jo 5-vuotta. Keväällä heille tuli 5- ja 8-vuotiaat sisarukset niinikään pitkäaikaiseen sijoitukseen. Tuttavani viimeksi viime viikolla nauroi, että hän ei ikinä olisi uskonut, että hänestä on ottamaan sijoituslasta kotiinsa, saati sitten, että niitä on 4... <3

Yhteistyössä