olenko liian itsekäs

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dddd

Vieras
minulla enestään 6v poika, miehellä ei lapsia. nyt ollaan yritetty lasta jo yli vuosi. tarkoitus oli hakeutua lapsettomuustutkimuksiin. No miehen kans oli puhetta et haluaako hän ihan varmaan lapsen, sano et haluaa kyllä omaa jälkikasvua mutta mietti onko meillä nyt varaa. molemmat jääty työttömiksi.

sanoin sitten miehelle et voidaan me siirtää lapsen tekoa, mut molemmat ollaan 30v niin jos kauheesti siirtää jääkö se tekemättä kokonaan. sanoin et minulle ei olis väliä vaikka jäis tekemättäkin, en välttämättä toista lasta halua. miehelle se olis ok, vaikkei lasta saiskaan. mut silti musta tuntuu et se haittaa miestä vaikkei sitä myönnäkkään.

nyt alkanu vaan tuntua et haluunko kuitenkaan lasta, vuosi sitten oli kauhee vauvakuume. mut pitkän yrittämisen jälkeen alkanu tuntuu et haluunko oikeasti koko vauvaa. mut oonko liian itsekäs jos en lasta teekkään miehelle??
onko muita jotka ollu samassa tilanteessa?? mitä teitte??

mulla ei ole samaa tilannetta, mutta mielestäni ET ole itsekäs, jos et toista lasta tee vain miehen takia. Sinä sitä lasta kuitenkin kannat ja osallistut hoitoon jne. Jos ei ole varma, että haluaako lapsen, niin mielestäni voi jättää tekemättä. Ja jos mieskin kerran sanoo, että ok, vaikka ei tulisikaan, niin tuskin sitä ihan älyttömästi haluaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
minulla enestään 6v poika, miehellä ei lapsia. nyt ollaan yritetty lasta jo yli vuosi. tarkoitus oli hakeutua lapsettomuustutkimuksiin. No miehen kans oli puhetta et haluaako hän ihan varmaan lapsen, sano et haluaa kyllä omaa jälkikasvua mutta mietti onko meillä nyt varaa. molemmat jääty työttömiksi.

sanoin sitten miehelle et voidaan me siirtää lapsen tekoa, mut molemmat ollaan 30v niin jos kauheesti siirtää jääkö se tekemättä kokonaan. sanoin et minulle ei olis väliä vaikka jäis tekemättäkin, en välttämättä toista lasta halua. miehelle se olis ok, vaikkei lasta saiskaan. mut silti musta tuntuu et se haittaa miestä vaikkei sitä myönnäkkään.

nyt alkanu vaan tuntua et haluunko kuitenkaan lasta, vuosi sitten oli kauhee vauvakuume. mut pitkän yrittämisen jälkeen alkanu tuntuu et haluunko oikeasti koko vauvaa. mut oonko liian itsekäs jos en lasta teekkään miehelle??
onko muita jotka ollu samassa tilanteessa?? mitä teitte??

Jos olette jääneet työttömiksi, on paras aika tehdä lapsia. Sitten kun taloustilanne paranee, ja työpaikat taas lisääntyy, on teidän lapsi jo sen ikäinen, että voi laittaa hoitoon ja pääsette ite töihin. Ei lapsi paljoa maksa, jos käyttää rahaa järkevästi. Kirpputorit on pullollaan lasten tavaroita ja vaatteita. Imetys ei maksa, ja soseet kun tekee itse ovat puoli-ilmaisia. Lastentekohommiin vaan!!

Jos susta itsestä ei 100% tunnu siltä niin ehkei kannata? Toisaalta, meille tulossa yllärivauva, ja pari päivää kun meni järkytyksessä niin sen jälkeen on jo kovasti odotettu..

Yhteistyössä