Olenko mä nyt sitten inhottava lapsivihaaja tai jtn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nueva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nueva

Aktiivinen jäsen
05.06.2009
2 255
0
36
Meidän esikoisella oli aikanaan tarhassa yksi kaveri joka asui samassa pihapiirissä. Pojilla muutaman vuoden ikäero mutta silti leikkivät silloin tällöin yhdessä. He muuttivat sitten pois, kuin myös me. Meidän poika vaihtoi tarhaa ja aloitti koulun. Tämä poika jäi vanhaan tarhaan.

Nyt sitten näimme heitä tänään kaupassa; asutaan edelleen samalla asuinalueella joten ympäristö on lapsille tuttua. Tämä ko. poika aloittaa syksyllä koulun joten saa jo yksinään liikkua ulkona. Hän kysyi minulta että mikä on meidän talon numero. Vastasin johon hän totesi että "minä tulen tänään teille kylään." Totesin että tänään me kyllä siivotaan joten ei varmaankaan nyt onnistu mutta voihan hän joku toinen päivä tulla....

Illalla soi sitten ovikello ja siellähän pikkujätkä seisoi. Ei hän edes kysynyt että onko "Ville" kotona kun aukaisin oven vaan oli suoraan kävelemässä meille sisään kun oven sain auki. Tylsänä äitinä :kieh: en päästänyt häntä sisään vaan sanoin että meidän poika on kaverillaan leikkimässä. Kyseli, missä, milloin tulee, ym. ja sanoi että tulee myöhemmin. Meni vajaa tunti, pim pom, ja taas sama kysely. Sanoin että meidän pojalla menee varmaan iltamyöhään että tulee kotiin. Siihen poitsu vaan totesi että "kyllä se varmaan kohta tulee." Ja taas lähti.

Kello oli yli kahdeksan ja meillä oli lapset jo iltapalaa syömässä kun ovikello soi taas. :kieh:Kävivät pojat sitten jonkun aikaa ulkona leikkimässä. Tuli nyt tässä vaan mieleen sitten kun tämän pojan äiti kerran sanoi että "Tuo meidän "pekka" se on kyllä niin omatoiminen että jos se saa tietää missä te asutte niin se on varmaan sitten koko ajan teidän oven takana." :kieh: :snotty:

Olenko minä ihan tylsä ja inhottava kun en tykkää tuollasesta jankuttamisesta että kun kerran sanotaan ettei meillä poika ole kotona niin sitten vähän väliä ravataan pimpottelemassa? Kyllä meillä saa kavereita käydä ja poika kulkee kylässä; lähes joka päivä joku meillä tai poika jossain mutta.... tuollanen omanlainen "röyhkeys" että tullaan vaan eikä kysellä niin.... vaikka lapsi onkin mutta pisti vaan kupoliin. :ashamed: :snotty:

Meillä likka oottaa joskus iltapäivän maissa kavereita kotiin ja kyselee koko ajan joko on tullut ja joko se on tullu.. En sit oo ees päästäny tyttöä pihalle enneku tiedän et kaverit on varmasti tullu kotiin ja ehtinyt syödä. Likka saattas kans pimpottaa jatkuvasti kun ei oikeen tajua ajan kulua :ashamed:

Ottaahan tuo päähän, ja varmasti kun vielä iltapalalla omat lapset. Voisit vaan koittaa pojalle sanoa, että tule vaikka huomenna tahi viikonloppuna uudestaan..?

Mistä se lapsi osaisi rivien välistä lukea, että ei ole toivottu vieras? Itsekin olen monta kertaa mennyt siihen lankaan, kun ihmiset "kohteliaisuuttaan" pyytävät kylään tai haluavat pitää yhteyttä.
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Meillä likka oottaa joskus iltapäivän maissa kavereita kotiin ja kyselee koko ajan joko on tullut ja joko se on tullu.. En sit oo ees päästäny tyttöä pihalle enneku tiedän et kaverit on varmasti tullu kotiin ja ehtinyt syödä. Likka saattas kans pimpottaa jatkuvasti kun ei oikeen tajua ajan kulua :ashamed:

Ottaahan tuo päähän, ja varmasti kun vielä iltapalalla omat lapset. Voisit vaan koittaa pojalle sanoa, että tule vaikka huomenna tahi viikonloppuna uudestaan..?

Kyllähän minä sille sanoinkin että jos vaikka huomenna leikkisivät yhdessä mutta ei sitten vissiin kuunnellut tai ymmärtänyt. :whistle: On meilläkin poika kärsimätön jos kavereitaan odottelee; koko ajan kyselee että joko on kotona, milloin voi mennä kysymään, voiko soittaa ym. Ja olen myös tehnyt samalla tavalla että olen joko kehottanut kotona odottelemaan tai sitten painottanut että ulos voi mennä mutta kaveria mennään kysymään vasta silloin kun on sovittu.

En usko että tuo poika mitään pahaa tarkoitti, lapsihan se vielä, mutta jostain syystä vaan pisti hieman ärsyttämään. Liekkö ongelma sitten vaan minun oman pääni sisällä? :ashamed: :snotty:

Tuli niin vaan mieleen sen pojan äidin kommentti "Jos saa tietää missä asutte niin on varmasti koko ajan teidän oven takana" että millanenkohan rumba tuolla pojalla alkaakaan. :snotty:

Röyhkeäähän tuollainen on, mutta jos poika ei muutakaan osaa. Vähän aikaa se vaatii, että poju oppii teidän sääntönne, mutta ole kärsivällinen, äläkä päästä häntä teille leikkimään, jos se ei teille sovi. Mitään perusteluja ei tarvitse, kun sanot vain, että nyt ei ole hyvä aika, tai ei sovi, toisella kerralla sitten. Ja tosiaan, voi myös sanoa kuten Molleri tuossa jo ehdottikin, että tule uudestaan huomenna, tai viikonloppuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mistä se lapsi osaisi rivien välistä lukea, että ei ole toivottu vieras? Itsekin olen monta kertaa mennyt siihen lankaan, kun ihmiset "kohteliaisuuttaan" pyytävät kylään tai haluavat pitää yhteyttä.
:ashamed:

Mistähän sitä oppisi huomaamaan nuo "kohteliaisuudesta" sanotut kyläilypyynnöt? Aina välillä sen itsekin huomaa, ettei ehkä sittenkään ollut niin toivottu vieras tai ehkä jopa olikin, mutta jos esim. vastavierailua ei koskaan tule, niin haluaako ihminen/ihmiset sitten oikeasti pitääkään yhteyttä.

Voithan sinä jotenkin kauniisti muotoilla asian myös pojan äidille? Haluaisin tietää, jos lapseni käyttäytyisi "kotirauhaa häiritsevästi". Muistan kyllä lapsuudesta, että jonnekin ei saanut mennä koskaan kylään, jonnekin usein ja jonnekin oli aina tervetullut. Tosin aivan tuollainen ovikellon rimputtelija en muista olleeni. Ja 70-luvulla olimme yleensä koko porukka pihalla. Siis leikkimässä.

Niin. Jäi vaan jotenkin harmittamaan kun niin nuivasti suhtauduin mutta kuten alussa mainitsin niin poika jo siellä kaupoilla totesi että tulen tänään teille kylään. Ja hänelle jo siinä sanoin ettei tänään käy kun meillä siivotaan. Ja en muuten välttämättä olisi niin asiaa huomioinutkaan mutta äitinsä kommentti jäi mieleen pyörimään.

Kyllä minä aina olen lapsille (ja aikuisille) pyrkinyt aina sanomaan jos ei kyläily syystä tai toisesta onnistu ja yrittänyt olla pahoittamatta toisten mieltä mutta aina ei voi kaikkia miellyttää. :ashamed:

Joo, ymmärrän kyl, että ärsyttää. Mä muistan kyl kans ite yhen vastaavan kerran ku halusin leikkiä kaverin kanssa. Enkä ymmärtäny tollasia "menee varmaan myöhään" kommentteja, vaan asia meni perille vasta kun sanottiin todella ei. Mut toisaalta niinhän sä sanoit jo sillon kaupassa, että oisko sit menny korvasta sisään ja toisesta ulos...?
Kannattaa varmaan ens kerralla sanoa ihan selvästi, jos tulee ovelle. Ja jos ottaa tavaks ni saattasin kyl mainita hänen vanhemmilleenkin.

aika niuho, mistähän sitä saa tietää, että ei päästä lapsiaan kenenkään ovelle, joka etsii niistä toisten kakaroista virheitä? parempi kun pitää kotona lapsensa?

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
aika niuho, mistähän sitä saa tietää, että ei päästä lapsiaan kenenkään ovelle, joka etsii niistä toisten kakaroista virheitä? parempi kun pitää kotona lapsensa?

Juuh, virheitähän minä etsin aina ja kaikkialta. :hug:

Yhteistyössä