Olenko minä niuho?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niuho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niuho

Vieras
Pistänpä nyt oman risuni kekoon ja pyydän teiltä rehellisiä mielipiteitä!
Ensin hieman taustaa.. Meillä on kaksi lasta, molemmat alle kolmevuotiaita. Olen päivät kotona lasten kanssa ja monesti koko päivän yksin ilman aikuista seuraa. Koska asumme pienellä paikkakunnalla, käymme lähikaupungissa kerran viikossa ostamassa koko viikon ruuat kerralla, yleensä tämä päivä on torstai. Meillä on tällä hetkellä taloudellisesti erittäin tiukkaa, juuri ja juuri tullaan toimeen.
Eilen mieheni tuli töistä hieman normaalia myöhemmin viinalle haisten. Hän oli sitten piipahtanut matkalla työkaverinsa kanssa baarissa oluella... Otin tietysti hieman pulttia asiasta, eipä meillä oikein ole varaa isännän juomiin (hän tosin juo joka viikonloppu, oli rahaa tai ei...). Tarkoitus oli myös lähteä kauppaan, joten ilmoitin, että en lähde, koska en anna hänen ajaa lapset kyydissä ja pienessä maistissa. Hänpä suuttui asiasta ja väitti etten luota häneen; onhan hän aiemminkin ajanut yhden oluen jälkeen, kuskannut äitiänikin (silloin oli pakko, minun oli päästävä laitokselle ja äitini piti saada esikoiselle vahdiksi). Ilmoitin tiukasti, että lapset eivät hänen kyytiinsä tule, jolloin sain kuulla olevani niuho.
Eli olenko? Onko yksin lasten kanssa oleminen pehmentänyt aivoni, enkä enää osaa ajatella asioita oikeassa mittakaavassa? Kuvittelenko, että miehelläni on alkoholi-ongelma, koska hän mieluumin kuluttaa viikonloput pullon kuin lasten kanssa? Vai onko tämä aivan normaalia käytöstä kohta 30 täyttävälle miehelle? Minä en oikein nauti tilanteesta...

Voi...minusta et kyllä todellakaan ole.
En osaa tuohon oikein muuta sanoa kuin että miehellä on ehkä arvojärjestys mennyt pahasti sekaisin...minusta toimit oikein kun et juoneen miehen kyytiin päästänyt lapsia. Ja todella hänenkin pitäisi tajuta tilanne, sinunkin osaltasi...

Mutta yritä jaksaa ja puhua miehesi kanssa asioista... :hug:

et ole niuho...et missään nimessä.jos otat et aja...ja jos ajat sitten ajat yksin etkä ota sivullisia kyytiin. meillä on samanlainen ongelma,mutta onneksi mieheni on päättänyt mennä itse terapiaan koska ei halua samanlaiseksi alkoholistiksi kun isänsä. en voi muuta neuvoa antaa kun että teidän täytyy saada puhuttua asiat selviksi. :hug:

Niuho? Et todellakaan ole. Et missään nimessä. Miehesi on aika itsekeskeinen, kun tuolleen tekee. Toisten juomiseen tai juomatta jättämiseen en sen kummemmin halua ottaa kantaa, tunnen kyllä molemmat tapaukset... mutta edes yhden jälkeen tai puolikkaankin ei autolla tms. ajeta ja varsinkaan lasten kanssa. Mielestäni olet toiminut aivan oikein. Voimia ja jaksamista!

Kuulostaapa liianki tutulta. Muuten aivan sama tilanne paitsi meillä yks puolivuotias tyttö. On kyllä tytönkaa paljo, mutta kerran viikossa on otettava oli rahaa eli ei. Tiukka tilanne rahallisesti myös meillä ja tälläkin hetkellä ukko kaverinkaa pelaamasa biljardia oluen kera. Välillä menee hermo aivan täysin.

Et missään nimessä ole niuho!!! Mikähän noita miehiä tuntuu riivaavan ku niillä tuntuu olevan oikeus käyttäytyä miten haluavat. Meillä kans samantyyppistä ongelmaa. Mies käy pelaamassa kiekkoa harrastemielessä, ja jokaikinen kerta kun tulee pelaamasta pitää korkata olutpullo. Se ei katso vuorokauden aikaa...vikonloppuisin pelit on aamulla. Ja siitä asti sitä kaljan killittämistä iltaan asti. Voi veeeee, että välillä tympii. Pelejä sillä on 2-5 kertaa viikossa, joten kaljaa kuluu. Useasti olen sanonut siitä, mutta eipä se osaa siitä näköjään luopua, vaikka sanoo ettei kalja ole hänelle ongelma.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia, minulla yksi kouluikäinen lapsi. Mies kohta 40 v. ja käyttäytyy ku pahainen kakara! Nyt ollaan suunniteltu yheistä vauvaa, joka on teon alla...välillä mietityttää tuleeko viina olemaan tosiaan noin suuri ongelma tässä suhteessa tai uskallanko sittenkään alkaa vauvan tekoon.

Toisaalta ikävää, että osa miehistä käyttäytyy näin. Itse pelkään, että alan jossain vaiheessa vedellä 1-2 kaljaa arki-iltaisin. Useasti olen ehdotellut naiselleni, että juodaanpa tänään hieman viiniä(1-2/viikko) ja aina tulee vastaus, että ei. Minä en juo, kun ollaan kahdestaan ja juon vain jos ollaan juhlissa. Kyllä sitä hieman alkaa tuollainen absolutisti riepomaan.

Ja alkuperäiselle. Kun en sinua tunne, kuin tuon pienen oman kirjoituksesi perusteella ja et kerro muuta kuin tuon edellä mainitun asian niin mikä minä sinua olen niuhoksi kutsumaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 21:03 vieras kirjoitti:
Et ole niuho. Onko miehelläsi lievä alkoholiongelma?
On. On kuulemma niin raskas työ, et pitää päästä kaljalle joka viikonloppu ja joskus näemmä keskellä viikkoakin. Ei sitä tosin itse tunnusta. Kiitos kaikille tuesta! :flower:

Yhteistyössä