Onko tuttavani huomionhakuinen persoonallisuus vai olenko minä harmaahiirulainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamensos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli samanomoinen naapurikaveri, vaan ei ole enää, kun ei kertakaikkiaan jaksa kiinosta hänen luennot siiri-inkerin saappaista, vaipoista siitä ja tästä ja tosta ja itse kun alkaa jotain puhumaan niin sujuvasti kääntää asian taas itseensä.
Siis kaikki noi ominaisuudet mitä kerroit löytyy naapurin rouvalta ja senlisäksi vielä se, että ei eses vastaa jos jotain itse kertoo vaan puhuu puhuu puhuu vain itsestään.
Mä en edes ole hiljainen, mutta ei huvita jutella kun toista ei kiinnosta pätkän vertaa.

Ja niin, toi mun naapuri käyttäyty niin, että hänen lapsi saa ottaa muiden kädestä lelun, mutta jos se on toisinpäin niin, lelu laitetetaan KOKONAAN POIS kun sillä ei osata leikkiä, varsin reilua.

Tosiaan: Nyt lopettanu mun piinaamisen kun en puoleevuotee ole lähteny sen kanssa mihkää..IHANAA. Ei sen kanssa jaksa kyl kukaa mukaa olla. Onneks olen jo duunissa..

Ja siis yleisesti näkisin ulospäinsuntautuneen ja avoimen ihmisen sellaisena jolla se puheliaisuus tulee luonnostaan ja sellaisella tavalla että se huomioi myös ympäristöään. Sellainen teennäinen "Kai nyt kaikki huomasivat minut?!?" - itsensä esiintuominen ei ole minusta sellaista.

Ihmiset ovat erilaisia ja tykkäävät erilaisista asioista ja ihmisistä. Silti mietin mahtaako kukaan oikeasti tykätä ystävänä tyypistä joka on vaan kokoajan tuomassa itseään esiin eikä ole yhtään kiinnostunut muista?

Negatiiviset ominaisuudet mainitsee ap, joka on aivan erityyppinen, joten kokee monet piirteet ehkä negatiivisempina mitä ne olisivat toisen tuttavan tyyppisen ihmisen mielestä.
Negatiivisia ominaisuuksia on kaikissa;omasta mielestäni paljonkin hiljaisissa, ujoissa ja aroissa tyypeissä.
Toisen hiljaisen mielestä ne tuskin lienee negatiiviisa juuri lainkaan.

Jos nyt kukaan käsittää mitä koitan selittää,,?:ashamed:

Mä ymmärsin ja mulle tuli just samanlainen käsitys.

Itse kuulun juurikin niihin äänekkäisiin tyyppeihin ja olen saanut hiljaisemmilta kahdenlaista palautetta. Toiset pitää jotenkin vallan ihailtavana persoonallisuuttani ja toiset taas tuntuvat pitävän sitä huomionkipeytenä.

Mitä tulee tuohon äänekkyyteen, niin joillakin ihmisillä on luonnostaan äänekäs ääni. Tiedän tämän siksi, että mullakin on :D. Mies, joka on ujo ja hiljainen, käskee aina "ihmisten ilmoilla" olemaan huutamatta vaikka mielestäni puhun normaalilla äänellä. Vaikka miten koitan puhua hiljaa, niin miehen mielestä puhun liian kovaa.

Mä ymmärsin ja mulle tuli just samanlainen käsitys.

Itse kuulun juurikin niihin äänekkäisiin tyyppeihin ja olen saanut hiljaisemmilta kahdenlaista palautetta. Toiset pitää jotenkin vallan ihailtavana persoonallisuuttani ja toiset taas tuntuvat pitävän sitä huomionkipeytenä.

Mitä tulee tuohon äänekkyyteen, niin joillakin ihmisillä on luonnostaan äänekäs ääni. Tiedän tämän siksi, että mullakin on :D. Mies, joka on ujo ja hiljainen, käskee aina "ihmisten ilmoilla" olemaan huutamatta vaikka mielestäni puhun normaalilla äänellä. Vaikka miten koitan puhua hiljaa, niin miehen mielestä puhun liian kovaa.

Mä olen myös puhelias ja äänekäs lörppäsuu, MUTTA mä pystyn kuuntelemaan mitä muilla on sanottavaa ja olen aidosta kiinnostunut myös esim. nyt vaikka kaverin lapsesta. Mä mielestäni osaan olla reilu enkä pidä lapsiani minään ylijumalina, ja näen myös heidän ns. heikkoudet.. Siinä on se Ero. Kyse ei ollut nyt kuitenkaan pelkästää siitä puheliaisuudesta tai äänekkyydestä.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Piti vielä lisätä, että kyse on enemmänkin siis tahdittomuudesta ja tilannetajun puutteesta ja suurelta osin myös tyhmyydestä, kuin äänekkyydestä ja puheenmäärästä.. Oikeesti.

Tai kova äänisenä lärpättäjänä ainakin toivon kovasti niin ;)

Piti vielä lisätä, että kyse on enemmänkin siis tahdittomuudesta ja tilannetajun puutteesta ja suurelta osin myös tyhmyydestä, kuin äänekkyydestä ja puheenmäärästä.. Oikeesti.

Tai kova äänisenä lärpättäjänä ainakin toivon kovasti niin ;)

Niin minäkin sen näkisin. Tottakai se alati äänessä oleva voi olla rasittava, mutta mielestäni tuossa oli ideana pikemmin sellainen itsekkyys kuin se äänekkyys tai puheeen määrä. Siis se ettei huomioi toisia ja toisten tunteita lain. Pitää vaan itseään ja omia lapsiaan täydellisyyksinä ja muita kutakuinkin toisen luokan kansalaisina.

Itseasiassa, samanlainen suhtautuminen itseen ja muihin voi olla myös sillä hiljaisella ja vetäytyvämmällä tyypillä. Silloin se vaan ei tule niin helposti esille ja siitä kärsii suppeampi lähipiiri.

Kyllä tuttavallasi näyttäisi olevan huomiohakuisen persoonallisuushäiriöisen
piirteitä. Hän ei ole pelkästään ns.ulospäinsuuntautunut ihminen. Esiinnoussut
itsekeskeisyys ja teatraalinen esiintyminen kuvaavat tällaisen ihmisen käytöstä!

Voi olla äänekäs ihminen ja silti kiva, jos on toisille kohtelias ja ottaa toiset huomioon ja on eläväinen ja nauravainen ja reilu (tekee toisille kuin haluaisi itselleen tehtävän).

Kaverisi on tyhmä ja itsekäs törppö, tiedän tyypin joka selittää aivan koko ajan lapsilleen julkisessa tilassa kovalla äänellä asioita, ei ihan kivaa, koska jos kaikki toimisivat noin niin melutaso olisi sellainen että seurauksena paljon kuulovaurioita.

Yhteistyössä