Olenko nyt huono äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan hyvä ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan hyvä ihminen

Vieras
Kun täällä lukee juttuja niin tuntee itsensä huonoksi äidiksi ja ihmiseksi.

1. Meillä ei ole varaa ostaa reimatec pukuja- vaan ostamme halvempia meidän rahapussille kohtuu hintaisia.

2. Meillä ei ole varaa ostaa goretex kenkiä- vaan ostamme kuoman saappaat

3. Meillä ei ole varaa ostaa kalliita emmaljungan vaunuja uutena- vaan ostimme emma merkkiset tarjouksesta

4. Meillä ei ole ikean kalusteita eikä arabia astioita- vaan sieltä täältä ostettuja

5. Meillä ei ole rakenteilla omaa taloa- vaan asumme vuokralla

6. Ei ole uutta 07 vuoden autoa- vaan vanhempi millä etiäpäin pääsee

Listaa voisi tietysti jatkaa määrättömiin.

Olemme itse tyytyväisiä elämäämme ja emme ole rikkaita emmekä köyhiä vaan jotain siltäväliltä. ( tällä tarkoitan että kenenkään ei tarvitse tulla haukkumaan sossun elätiksi )

Eli siis tyytyväisiä ollaan, mutta noita arvostelioita tuntuu löytyvän. Ei välitetä tarpeeksi lapsista kun ei ole kalliita vaatteita ymm.. Mutta terveenäpä nuo muksut ovat siltikin olleet vaikka halvemmissa kengissä/haalareissa kulkeekin. Ärsyttää vaan kun monet tuntuu olevan niin pirun materialistisiä.
Ihmisarvo mitataan nykyään tavaran/rahan mukaan.

Itse kyllä sisimmässäni tiedän olevan hyvä äiti vaikka muut sanoisi mitä. Mietin vaan että miksi kaikille ei mene jakeluun se, että ei äitiyttä mitata vaatteiden perusteella. Pinnallista porukkaa!!!

Meillä pätee nuo samat paitsi että ok-talo. Lapsi kasvaa, kehittyy ja voi hyvin ja on terve. Ei niitä juttuja millään Reimatecillä saavuta. Olet vaan onnellinen nyt. :)

No jos noiden perusteella on huono äiti, nii sitte tääl toinen.
Mekään ei osteta merkkipukuja. Mun mielestä noi halvatkin kestää ihan yhtä hyvin ku ylihinnoitellut merkkipuvut. Toppakengissä ihan sama.
Asutaan vuokralla ja ollaa tyytyväisiä...autokin vm 92.

Mä en ole koskaan tavannut ihmistä joka mittaisi jonkun äitiyden hyvyyttä sen perusteella minkälainen haalari tai vaunut lapsella on tai millaisia astioita perheellä on...

Mutta tekeekö reimatecittömyys, vuokralla asuminen, vanha auto, "merkittömät" astiat ja halpisvaunut äidistä hyvän äidin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä pätee nuo samat paitsi että ok-talo. Lapsi kasvaa, kehittyy ja voi hyvin ja on terve. Ei niitä juttuja millään Reimatecillä saavuta. Olet vaan onnellinen nyt. :)

Peesi. Ja meilläkin se talo vain sen vuoksi, että kaupungeissa vuokrat ovat yhtä isot ja kerrostalo- ja rivariasunnot täällä aivan yhtä kalliita kuin tehdä itse pieni okt. Lainan lyhennyt noin 800 meillä okt:sta, tietysti muut kulut päälle.
Köyhiä olemme, mutta silti pidämme itseämme yhtä arvokkaina ihmisinä kuin muut, vaikka kuljemme vanhoissa vaatteissa.

Noo... kukin riipii onnensa mistä riipii. Jos toiselle reimatekki on iso asia niin eipä ole minulta pois. Henkilökohtaisesti tykkään kyllä kanoista enemmän kun reimatekistä, ja lapset kanssa.

Pojalle kyllä vaatteet on tärkeitä, pitää olla puuhapeteä taikka traktoria... kaippa se isona haluaa sitten reimatekitkin. Tartteisi kai alkaa säästämään.

Toivon kyllä että lapseni oppivat olemaan onnellisia muistakin asioista- yhdessä olosta, luonnosta, rakkaudesta ja muusta lässynlässystä.

Ei kannattais niin tosissaan lukea näitä kirjoituksia täällä palstalla. Meitä kun on niin moneksi. Jollekin on tärkeintä, että lapsella uusimmat ja parhaimmat vermeet päällä ja hieno auto alla, joku toinen nauttii siitä, että tekee kirppiksellä edullisia löytöjä ja on hieno pyöräilysää.

köyhäöt / rumat vaatteilla koreilee. on olemassa sellainene sananlasku, joten oikeesti ne jotka ostavat 100-150e pukuja eivät voi olla kovin rikkaita, joutuvat sitten säästämän jossain muussa kuten ruuassa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kannattais niin tosissaan lukea näitä kirjoituksia täällä palstalla. Meitä kun on niin moneksi. Jollekin on tärkeintä, että lapsella uusimmat ja parhaimmat vermeet päällä ja hieno auto alla, joku toinen nauttii siitä, että tekee kirppiksellä edullisia löytöjä ja on hieno pyöräilysää.

Mikä sulkee nää kaksi vaihtoehtoa pois toisistaan? Eikö voi nauttia hienosta pyöräilysäästä jos on 2 uutta autoa ja lapsilla Reimatec tarhapukuna? Mulla on joka päviä auto tossa pihassa, mutta kävellen tai pyörällä liikutaan paikata toiseen, nautitaan hienosta ilmasta jne. Miks ihmeessä se, että taloudellisesti menee mukavasti, tarkoittais sitä että elämä on henkisesti köyhää? Ei mun äitiyteeni vaikuta yhtään se mitä pankkitilillä on rahaa, tai kuinka kalliissa vaatteissa mun lapsi kulkee. Eikä se tee musta ihmisenä yhtään onnellisempaa. Raha ei tuo onnea, ainoastaan se helpottaa hieman arkea. Köyhyyskin on siis koettu, mutta sama ihminen mä edelleen olen. Onni tulee sisältä päin. Ihmetyttää tää, että täällä avoimesti mollataan niitä jotka ei elä köyhyydessä, haukutaan hölmöläisiksi jos ostaa juuri noita paljon kohittuja Reimatecejä. Ei ymmärrä ei...

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
köyhäöt / rumat vaatteilla koreilee. on olemassa sellainene sananlasku, joten oikeesti ne jotka ostavat 100-150e pukuja eivät voi olla kovin rikkaita, joutuvat sitten säästämän jossain muussa kuten ruuassa

Siis sori, mut en nyt ymmärtänyt!!??
Se, että meil on pojilla ulkoilupukuina Reimat, ei oo kyl ollu meil mistään muusta pois! En siis niiden pukujen takii oo joutunu ruuasta säästämääm, vaikkei mitään rikkaita olla, vaan ihan normaalisti tienaavia.

pari asiaa kaikille: miksi ihmeessä pitää mitata äitiyttä? kuka sen on keksinuyt? tod näk joku nainen, koska miehet ei mittaile isyyttään (ainkaan täällä päin). ja toinen asia: miksi pitää päteä lapsien ominaisuuksilla tai materialla? miksi naiset ei voi päteä omilla suorituksillaan: opiskelu, työ esim, mielummin kuin lastensa asioilla? minä en jotenkin ymmärrä aina näitä vertailuja...eikä minun tuttavani ketään karsasta, jos ei ole mammonata. mikä elämässä on oikeasti tärkeintä? jokainen voi sitä miettiä sen sijaan, että pätee jollain haalareilla tai lastensa tekemisillä. voimia kaikille.

No ei ainakaan pienille lapsille materia merkitse, kunhan on asianmukaiset, lämpimät tamineet! Kouluikäiset on asia erikseen, sitten pitää olla ( mun mielestä) rahaa maksaa harrastukset ja muut, mutta eiköhän keskiverto työssäkäyvä perhe suoriudu kunnialla taloudellisista velvotteistaan, joita lasten myötä tulee...

heh, ja meidän lapsilla on Reimatecit isovanhempien lahjoittamana

Alkuperäinen kirjoittaja ihan hyvä ihminen:
Kun täällä lukee juttuja niin tuntee itsensä huonoksi äidiksi ja ihmiseksi.

1. Meillä ei ole varaa ostaa reimatec pukuja- vaan ostamme halvempia meidän rahapussille kohtuu hintaisia.

- meillä on Haltin tai reiman pukuja

2. Meillä ei ole varaa ostaa goretex kenkiä- vaan ostamme kuoman saappaat

- meillä on goretex kenkiä ja muitakin

3. Meillä ei ole varaa ostaa kalliita emmaljungan vaunuja uutena- vaan ostimme emma merkkiset tarjouksesta

- meillä ei ole vaunuja

4. Meillä ei ole ikean kalusteita eikä arabia astioita- vaan sieltä täältä ostettuja
- meillä ei ole ikean kalusteita vaan perittyjä vanhoja ja sama pätee astioihin

5. Meillä ei ole rakenteilla omaa taloa- vaan asumme vuokralla

- meillä on juuri valmistunut talo

6. Ei ole uutta 07 vuoden autoa- vaan vanhempi millä etiäpäin pääsee

- meillä on kaksi 07 mallista autoa

Listaa voisi tietysti jatkaa määrättömiin.

!

MUTTA meillä ei ole LAPSIA :( : (

Yhteistyössä