K
Keittiönoita
Vieras
Kaikki eivät herää siihen, että lapsi on hiipinyt sängystään pois.Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Heh. No ei. Vaan mä nousen heti kun lapsetkin nousee.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kaikki eivät herää siihen, että lapsi on hiipinyt sängystään pois.Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Heh. No ei. Vaan mä nousen heti kun lapsetkin nousee.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kaikki eivät herää siihen, että lapsi on hiipinyt sängystään pois.Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Heh. No ei. Vaan mä nousen heti kun lapsetkin nousee.
Alkuperäinen kirjoittaja Neea:Ilmeisesti kyse on arkkupakastimesta? Sellaiset voivat olla todellisia surmanloukkuja ja ne lapset on saatava pidettyä erossa siitä! Siksi on hyvä, että rangaistus on kunnollinen, ettei lapselle tule kovin helposti uudelleen kiusasta sinne mennä. Vois tämän asian selittää myös lapsille. Siis että on vaarallista mennä yksin pakastimelle! Mielestäni aresti ei ole kohtuuton rangaistus.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuosta rangaistuksesta vielä, ehkä tuo kokopäivä sisällä oloa on aika kova.
Älä suoraan lipsu vaan tee lapsille ehdotus ja anna heidän itse valita. Eli joko aresti jatkuu koko illan tai vaihtoehtoisesti he voivat tehdä asian X, jonka jälkeen aresti päättyy. Asia X on sitten joku sinua helpottava tehtävä, jolla lapset voivat hyvittää sulle tekemänsä vääryyden. Joku kotityö on yleensä ihan hyvä homma.Alkuperäinen kirjoittaja ap:tässäkin olen kahden vaiheilla. voisinko vähän illasta lipsua ja olla hetken ulkona. entäs jos kuitenkin taas huomenna menevät ( jätskiä on edelleenkin pakastimessa) puhuttu on ja aamulla vähän motkotinkin. mutta uskovatko/muistavatko yön jälkeen!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Älä suoraan lipsu vaan tee lapsille ehdotus ja anna heidän itse valita. Eli joko aresti jatkuu koko illan tai vaihtoehtoisesti he voivat tehdä asian X, jonka jälkeen aresti päättyy. Asia X on sitten joku sinua helpottava tehtävä, jolla lapset voivat hyvittää sulle tekemänsä vääryyden. Joku kotityö on yleensä ihan hyvä homma.Alkuperäinen kirjoittaja ap:tässäkin olen kahden vaiheilla. voisinko vähän illasta lipsua ja olla hetken ulkona. entäs jos kuitenkin taas huomenna menevät ( jätskiä on edelleenkin pakastimessa) puhuttu on ja aamulla vähän motkotinkin. mutta uskovatko/muistavatko yön jälkeen!
Meillä on tätä "korvausmenetelmää" käytetty parikymmentä vuotta hyvällä menestyksellä. Esim kun junnu hajotti jonkun siskonsa jutun, en laittanut junnua omaan huoneeseensa arestiin vaan yhdessä likan ja junnun kanssa mietittiin, millä junnu korvaa likalle aiheuttamansa vahingon. Useammankin kerran pieni mies siivosi isosiskonsa huoneen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Minusta tuo on aika kova rangaistus, mutta kun se on annattu, niiin onhan siitä pidettävä kiinni.
Peesi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun mielestä liian kova rangaistus, lapset sentään vielä niin pieniäkin eikä rike nyt niin kaamea ollut. Meillä olisi tullut puhuttelu ja vaikka huoneen siivous tai esim päivän jälkiruoka pois tms. Mutta jokainen kasvattaa tyylillään.