olenko nyt liian ankara??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mesikämmen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kamala melska mutta hyvä että tulee erinlaisia näkemyksiä.
toisaalta saatoin äkkiä vaan laukaista että nyt tämä päivä arestissa.keskustelimme molempien kanssa tuosta pakastin jutusta joka on arkkupakastin.

toisaalta kun ulkona sataa niin ei jokatapauksessa pääsisi ulos on sitten aresti tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Heh. No ei. Vaan mä nousen heti kun lapsetkin nousee.
Kaikki eivät herää siihen, että lapsi on hiipinyt sängystään pois.

Tästä jo aiemmin sanoinkin, meillä on pienet tilat ja narisevat ovet, ei täällä voi hiippailla mun kuulematta. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Neea:
Ilmeisesti kyse on arkkupakastimesta? Sellaiset voivat olla todellisia surmanloukkuja ja ne lapset on saatava pidettyä erossa siitä! Siksi on hyvä, että rangaistus on kunnollinen, ettei lapselle tule kovin helposti uudelleen kiusasta sinne mennä. Vois tämän asian selittää myös lapsille. Siis että on vaarallista mennä yksin pakastimelle! Mielestäni aresti ei ole kohtuuton rangaistus.

joo. ensimmäiseksi mulle tulis pelko että mitä' jos olis tippunut sinne. sinne äkkiä kuolee kun ei pääse pois. Hyvä että oli kova rangaistus. jos vieläuusiksi mene niin pahempi rangaistus että oppii olemaan menemäti pakkaseen.älä päivälläkään anna mennä. sano että lapsilta kielletty sen avaaminen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta rangaistuksesta vielä, ehkä tuo kokopäivä sisällä oloa on aika kova.

tässäkin olen kahden vaiheilla. voisinko vähän illasta lipsua ja olla hetken ulkona. entäs jos kuitenkin taas huomenna menevät ( jätskiä on edelleenkin pakastimessa) puhuttu on ja aamulla vähän motkotinkin. mutta uskovatko/muistavatko yön jälkeen!

Sen enempää ketjua lukematta vastaan, et jos rangaistuksen säätää, niin siitä kannattaa pitää kiinni. Kannattaa säätää se rangaistus vasta sitten, kun tilannetta on yhdessä mietitty, ei pikaistuksissaan, sillon rangaistus on todennäköisimmin harkittu ja oikeudenmukainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tässäkin olen kahden vaiheilla. voisinko vähän illasta lipsua ja olla hetken ulkona. entäs jos kuitenkin taas huomenna menevät ( jätskiä on edelleenkin pakastimessa) puhuttu on ja aamulla vähän motkotinkin. mutta uskovatko/muistavatko yön jälkeen!
Älä suoraan lipsu vaan tee lapsille ehdotus ja anna heidän itse valita. Eli joko aresti jatkuu koko illan tai vaihtoehtoisesti he voivat tehdä asian X, jonka jälkeen aresti päättyy. Asia X on sitten joku sinua helpottava tehtävä, jolla lapset voivat hyvittää sulle tekemänsä vääryyden. Joku kotityö on yleensä ihan hyvä homma.

Meillä on tätä "korvausmenetelmää" käytetty parikymmentä vuotta hyvällä menestyksellä. Esim kun junnu hajotti jonkun siskonsa jutun, en laittanut junnua omaan huoneeseensa arestiin vaan yhdessä likan ja junnun kanssa mietittiin, millä junnu korvaa likalle aiheuttamansa vahingon. Useammankin kerran pieni mies siivosi isosiskonsa huoneen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Älä suoraan lipsu vaan tee lapsille ehdotus ja anna heidän itse valita. Eli joko aresti jatkuu koko illan tai vaihtoehtoisesti he voivat tehdä asian X, jonka jälkeen aresti päättyy. Asia X on sitten joku sinua helpottava tehtävä, jolla lapset voivat hyvittää sulle tekemänsä vääryyden. Joku kotityö on yleensä ihan hyvä homma.

Meillä on tätä "korvausmenetelmää" käytetty parikymmentä vuotta hyvällä menestyksellä. Esim kun junnu hajotti jonkun siskonsa jutun, en laittanut junnua omaan huoneeseensa arestiin vaan yhdessä likan ja junnun kanssa mietittiin, millä junnu korvaa likalle aiheuttamansa vahingon. Useammankin kerran pieni mies siivosi isosiskonsa huoneen :D

tuo ehdotus juttu on kyllä hyvä. ja onhan tossa tuota huoneen siivoamista taas.

ei todellakaan tarvitisisi enää olla arestissa. Jos on anteeksi pyytänyt ja siivonnut huoneensa. Vielä jos on nälkä ollut.Minä en ainakaan olisi noin ankara. Muistele itse kun olit lapsi ja teit joskus viattomia jekkuja.

Tätä ketjua lukiessa tulee ajatus että joidenkin mielestä kunnon Äiti ei nuku koskaan. Pitää olla yökin hereillä jos lapsi sattuu heräämään ja keksii jotain kivaa tekemistä. :/

Ap:lle: Musta oli ihan sopiva rangaistus. Ihan hyvä on oppia että kaikkea ei saa tehdä mitä päähän pälkähtää ja niin kuin joku sanoikin niin se arkkupakastin voi olla vaarallinen eli siinä mielessäkin "kova" rangaistus on aiheellinen.

Mun mielestä liian kova rangaistus, lapset sentään vielä niin pieniäkin eikä rike nyt niin kaamea ollut. Meillä olisi tullut puhuttelu ja vaikka huoneen siivous tai esim päivän jälkiruoka pois tms. Mutta jokainen kasvattaa tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä liian kova rangaistus, lapset sentään vielä niin pieniäkin eikä rike nyt niin kaamea ollut. Meillä olisi tullut puhuttelu ja vaikka huoneen siivous tai esim päivän jälkiruoka pois tms. Mutta jokainen kasvattaa tyylillään.

meillä ei ikinä ole jälkiruokia =(
mutta tosiaan. sisällä meni koko päivä. illasta tuli kummi kyläileen niin oli lapsillakin kivaa. ja kokopäivä meni touhotessa kirjoja ja pelejä pelatessa. ja nukketeatteri esityksissä (jota ei olla ennen tehtykään)
ja illalla annoin luvan kanssa jätskit.