Olenko nyt petturi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petturiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petturiko

Vieras
Tapahtuipa baari-iltana viikonloppuna. Olin työkavereideni kanssa baarissa, hauskaa oli ja join melko paljon. Entinen poikaystäväni oli myös kyseisessä baarissa, ja loppuillasta päädyin hänen seuraansa, kuulumisia vaihtamaan. Ilmeisesti hän käsitti että jutustelumme oli lupaus seksistä, koska kesken lauseeni hän kirjaimellisesti tuli takavasemmalta, tarttui minuun kiinni ja suuteli suulle. Kerroin hänelle heti että meidän välillämme ei tule tapahtumaan enää mitään, ja uskoin että hän ei enää tee mitään. Kuitenkin, hän teki tämän saman tempun pariin otteeseen. Kärsin nyt suuresta syyllisyydentunnosta, koska olin niin typerä ja humalassa etten lähtenyt välittömästi pois hänen seurastaan, vaikka tiesin että tapahtunut oli väärin. En mennyt sänkyyn hänen kanssaan, enkä nauttinut hänen suudelmistaan. En ole toistaiseksi kertonut poikaystävälleni, koska pelkään hänen jättävän minut. Oloni on todella surkea ja raukkamainen, haluaisin kertoa mutta pelkään niin kovin menettäväni elämäni tärkeimmän ihmisen! Pyydän, kertokaa mielipiteitänne asiasta, haluaisin kovin saada mielenrauhan. Voiko tämmöisestä olla kertomatta? Olenko petturi? Apua.. :S

Et ole pettänyt! Eikä tarvitse kertoa poikaystävälle, jos et halua. Sinä et ole syyllinen siihen, jos joku yrittää sinua. Teit oikein, kun torjuit yritykset ja se riittää.

Mietippä asiaa toisinpäin: Haittaisiko sinua, jos poikaystäväsi entinen tyttöystävä yrittäisi iskeä häntä, jos miehesi kuitenkin tekisi tytölle saman tien selväksi, että "näpit irti, ei kiinnosta"..?

Jos sinua isketään, et ole syyllinen. Sinun tehtäväsi on vai´n tehdä moisille lirkuttelijoille selväksi, että ei kiitos ja niin teitkin. Voit unohtaa koko jutun!:)

Alkuperäinen kirjoittaja petturiko:
...En mennyt sänkyyn hänen kanssaan, enkä nauttinut hänen suudelmistaan...

Eräs entinen mäkihyppääjä narahti yhden yön sivusuhteesta vaimolleen.
Hän kielsi kuitenkin pettäneensä, koska ei ollut nauttinut tapahtuneesta!

Ei huolta!: Kiitos vastauksestasi, tuli jo hieman parempi olo.. tuntuu kuitenkin epäreilulta rakastani kohtaan olla kertomatta asiasta, koska se kalvaa minua niin kovin. Taidan ottaa riskin ja kertoa hänelle tänään, en halua salailla, jos kerta en ole pettänyt.. toivon sydämeni pohjasta että hän ymmärtää, voin luvata etten enää pidä eksääni mitään yhteyttä, jos hän niin vaatii. En kyllä kaipaakaan eksäni seuraa tämän jälkeen millään muotoa, on hänen vikansa jos minun ihmissuhteeni menee nyt puihin.. :/ Kaduttaa että edes lähdin baariin, jos olisin viettänyt illan poikaystäväni kanssa, kaikki olisi nyt yhtä hyvin kuin ennenkin!

kerro vaan niin saat mielenrauhan. ethän ole tehnyt mitään väärää. jos jaksat kirjota sit tännekin et mitä poikaystäväsi sanoi. ehkäpä hän on vihainen exällesi.

Niin kerronkin. Kysyin juuri poikaystävältäni että voitaisiinko tänään nähdä. Veikkaan itsekin että hän tulistuu eksälleni, olenhan itsekin hänelle vihainen. En ymmärrä eksääni, miksi pitää haluta silloin kun ei voi saada??! Hän on pyytänyt minua sänkyyn kanssaan aikaisemminkin, vaikka seurustelin silloinkin nykyiseni kanssa! Todella ärsyttävää, mikä häntä vaivaa.. ja kyse ei ole siitä etteikö hän saisi naisia. Huokaus.. voidaan vihata häntä poikaystäväni kanssa kimpassa. Toivottavasti poikaystäväni ymmärtää.

Totta..tota..annoit kuitenkin suutelun tapahtua muutamaan otteeseen? Siinä voi olla selittämistä, jos nyt on kerta ihan pakko kertoa kaikki ja vielä just eikä melkein, ehkä sillai noin olis parempi, jos sitäkään. Humala ei ainakaan mun mielestä kelpaa selitykses missään tilanteessa. Humalassakin tietää tasan tarkaan väärän ja oikean, jos nyt ei ole sammunut ja sitten tullut hyväksikäytetyksi. Sittenkin sen juoman kumoamisesta on itse vastuussa.

Jos asia kalvaa sinua kovin, ja siis siksi että exäsi "hyökkäys" tuntui pahalta, voit hyvin tukeutua poikaystävääsi ja sanoa myös ettet enää halua olla exäsi kanssa tekemisissä. Mutta jos kerrot tapauksesta pelkästä syyllisyydentunteesta, koska haluat armahduksen ja ehkä myös alitajuisesti koettaa poikaystäväsi reaktiota, kertominen olisi mielestäni typerää. Selvää on ettei poikaystäväsi ilahtuisi mielikuvasta. Pahoittaisit hänen mielensä aivan suotta vain omaa syyllisyydentuntoasi helpottaessasi. Voit ajatella että se olisi ensiaskel exälle teidän väliinne. Minä sivuuttaisin asian mielestäni. Et tehnyt väärin. Tarinan opetus voisi olla se, että kannattaa tosiaan varoa sitä exää. Vai mitä haluiaisit tapahtuvan jos tämä olisi käynyt poikaystävällesi?

Niin, kun olen tässä juuri tuota pohtinut, että minkä takia haluan kertoa poikaystävälleni. En halua "testata" hänen reaktiotaan, mutta oloni on paha ja haluaisin tunnustaa. Toisaalta taas ajattelin, että minun pitäisi kärsiä tästä yksin, etten kertoisi yhtään kenellekään. Mutta asun suhteellisen pienellä paikkakunnalla, enkä voi luottaa siihen ettei eksäni kertoisi jolle kulle tapahtuneesta.. mitäs sitten jos poikaystäväni kuulisi asian muualta? Ei sekään ole hyvä asia. Painiskelen asian kanssa, en toisaalta haluaisi kertoa, poikaystäväni on liian hyvä ansaitakseen tällaista paskaa.. kumpi oikeastaan on reilua, kertoa vai olla kertomatta? :S Äh. Ja tiedän että annoin sen tapahtua, mutta olin liian sinisilmäinen kun luulin että juttelemme ihan viattomasti. Minä en siis aloittanut suutelua ja kerroin hänelle että turha toivo. Ääh.. v*tuttaa suunnatomasti.

Minun mielestäni sinun olisi parempi kertoa...
Ehkä suurimpana syynä tuo, jota itsekin mietit. On parempi kertoa itse, kuin se, että poikakaverisi kuulee asiasta muuta kautta. Silloin ei enää selittelyt auta. Parempi myöntää suoraan ja kertoa rehellisesti mitä tapahtui ja että sinulla on siitä tosi paha mieli. Ja sitten välttää kyseisen ex-poikaystävän seuraa.
Ja vielä sen verran, että IKINÄ syy ei ole vain toisessa! Sinäkään et ole syytön uhri vaan myös vastuussa tapahtuneesta, kerta vielä olisi mennyt mutta monta kertaa saman illan aikana... *huokaus*

Kyllä, tietysti olen osasyyllinen, uskon että poikaystäväni pettyy minuun ja meillä on hankalaa vähän aikaa, mutta toivottavasti hän ymmärtää että en tavoitellut tätä. Kaduttaakaduttaakaduttaa.. sen takia juuri haluan kertoa, kun tiedän että olen myös vastuussa tapahtuneesta. Mutta kunpa en olisi lähtenyt. Vaan ei auta jossittelu ei. Rohkeasti tuulta päin, kävi miten kävi..

Jos ei ole jotakin halunnut ja se tapahtuu, niin miten se voi kaduttaa, ehkä v..ttaa olisi oikeampi termi?
on niin lapsellinen juttu, että olisiko palstan provo asialla

Ei ole provo kyseessä, kiitos vaan. Kaduttaa etten viettänyt iltaa poikaystäväni kanssa vaan lähdin baariin, ja kyllä minua myös v*tuttaa tapahtunut. Lapsellista kyllä, molempien osalta, kun toinen luulee saavansa vaikka tietää ettei voi saada, ja toinen luulee että toinen uskoo kun hänelle sanotaan ettei voi saada. Typerää! Mitähän minäkin hänessä aikoinaan näin.

Sinuna kertoisin poikaystävälle, että exäsi yritti iskeä sinua baarissa ja kävi kiinni. Eli totuuden kertoisin. Siinä ei ole sinun kannaltasi mitään hävettävää.

Tosin jos et lähtenyt tilanteesta pois ja sama toistui useasti, kuulostaa kyllä siltä että "salaa" halusit että exäsi tekee niin...

Mutta turha tuollaista on lähteä salailemaan. Mietipä jos joku puolituttu/tutuntuttu/kaveri on sattunut näkemään edes osan tilanteesta ja tarina lähtee etenemään... Miltähän tilanne kuulostaa siinä vaiheessa kun poikakaveri kuulee sen jostain muualta? Eli kerro asia niinkuin se tapahtui, ei sen kummempaa. Ainoa mikä tässä saattaa häiritä, on että miksi ihmeessä et kertonut asiaa poikaystävällesi heti. Toivottavasti poikaystävä ei takerru tähän seikkaan.

prosenttia, että takertuu. Ei poikaystävä saa mielestään tuota asiaa ja vielä vuosienkin jälkeen saat vakuutella hänelle tapahtunutta. Nykyajan ihmisien mielialat eivät kestä tuollaisia tietoja. On erittäin todennäköistä, että suhteenne saa pahan kolauksen, joten edut kertomisesta ovat pienemmät kuin kertomatta jättäminen.

Jos kerrot, mies muistaa sen pitkään ja epäilee aina jotain kähmäistä tapahtuvan baarireissuilla. Jos et kerro asia vaivaa itseäsi pitkän aikaa. Valitse siinä kahdesta pahasta pienempi :(

Miksi sinun pitäisi "tunnustaa" poikaystävällesi yhtään mitään, kun ei ole mitään tunnustettavaakaan? Se exähän siinä toimi, sinä torjuit. Onko se sitten tunnustamista, että kerrot miehellesi, että torjuit exän... Teit kärpäsestä härkäsen. Unohda koko juttu, sanon minä!

itsekin asun pienellä paikkakunnalla ja tiedän tasan sen, että jos baarissa tulee suudeltua jota kuta, joka ei ole se oma puolisko, niin siitä tietää vähän ajan päästä puoli kylää... mie olen sitä mieltä, että kannatta kertoa totuus, koko totuus. se, että joku on nähnyt tilanteen, niin voin melkein vannoa, ettei se näytä siltä kuin mitä oikeasti on ollut...

`Mutta eikös ap. kertonut, että exä yritti lääppiä ja suudella, mutta ap torjui hänet? Kai senkin nyt ulkopuoliset näkee, että exä sai rukkaset tältä naiselta kaiken kansan nähden? Mutta jos olen ymmärtänyt väärin ja hän vastasikin exänsä suudelmaan, sitten onkin pahempi juttu.... Jos minun mieheni kännipäissään suutelisi ketä tahansa, voisin sen ymmärtää, mutta jos exänsä kanssa suutelisi, se olisi jo paljon vakavampaa, eikä kyse olisi silloin pelkästä kännisekoilusta, vaan kyseessä saattaisi oll tunteitakin...

Yhteistyössä