A
ammattiin valmistunut
Vieras
Valmistuin keväällä ammattiin ja ilmoittauduin oitis TE-toimistoon työttömäksi työnhakijaksi.
Kuukausi sitten allekirjoitin "kutsuttaessa töihin"-työsopimuksen, onko toi virallinen termi nyt sitten keikkatyö? No joka tapauksessa, tollasen ekstratyösopimuksen allekirjoitin ja verokortin annoin sinne ja sitten menin TE-toimistoon ja kerroin että olen nyt allekirjoittanut tällaisen sopimuksen mutta töitä ei ole vielä tarjottu. Ja se setä siellä TE-toimistossa päivitti tän mun tilanteen sinne koneelle.
Nyt odottelen päivittäin että joku soittaa ja kutsuu mut töihin. Saan työttömyyspäivärahaa. Pikkuhiljaa mietityttää oliko tää nyt niin järkevää.
Luin netistä äsken ilmoituksen jossa etsitään vakituista työntekijää yhteen paikkaan ja se kiinnostaisi mutta valitun työntekijän pitää "olla työttömänä työnhakijana TE-toimistossa."
En tiedä olenko työtön työnhakija!?
Saan työttömyyspäivärahaa enkä ole fyysisesti missään töissä, mutta periaatteessa olen allekirjoittanut työsopimuksen ja antanut verokorttini...
Kuukausi sitten allekirjoitin "kutsuttaessa töihin"-työsopimuksen, onko toi virallinen termi nyt sitten keikkatyö? No joka tapauksessa, tollasen ekstratyösopimuksen allekirjoitin ja verokortin annoin sinne ja sitten menin TE-toimistoon ja kerroin että olen nyt allekirjoittanut tällaisen sopimuksen mutta töitä ei ole vielä tarjottu. Ja se setä siellä TE-toimistossa päivitti tän mun tilanteen sinne koneelle.
Nyt odottelen päivittäin että joku soittaa ja kutsuu mut töihin. Saan työttömyyspäivärahaa. Pikkuhiljaa mietityttää oliko tää nyt niin järkevää.
Luin netistä äsken ilmoituksen jossa etsitään vakituista työntekijää yhteen paikkaan ja se kiinnostaisi mutta valitun työntekijän pitää "olla työttömänä työnhakijana TE-toimistossa."
En tiedä olenko työtön työnhakija!?