Olenko oikeasti saamaton kotiäiti vai tuntuuko vaan siltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Esim. tänään herättiin klo 9 1-vuotiaan kanssa. Olen tähän mennessä
- syöttänyt lapsen kahdesti, vaihtanut vaippaa ja leikkinyt vähän
- valmistanut paistin uunissa
- tehnyt lapselle soseita joista tykkää pakkaseen
- vaihtanut lakanat lapsen ja omaan sänkyyn
- pessyt koneellisen pyykkiä
- tyhjentänyt ja täyttänyt astianpesukoneen
- käynyt lyhyellä vaunulenkillä
- istunut tietokoneella, meikannut

On sellainen olo joka ikinen päivä, etten tee tarpeeksi mitään, olen laiska ja saamaton. Olenkohan oikeasti saamaton vai onko tämä jotain omaa täydellisyyden tavoittelua?

on kyllä omaa täydellisyyden tavoittelua, josta suosittelen opettelemaan luopumaan mahdollisimman pian. :) mulla ei olis saamaton olo vaikka "vain" olisin lasten kanssa koko päivän ja laittaisin ruuan.

Et sä mun mielestä saamaton ole, mutta tiedän tunteen :/

Mulla on kaks pientä (1v4kk ja 3,5kk). Valehtelematta oon koko päivän siivonnut, siinä syöttöjen ja vaipanvaihtojen sekä lohdutusten, hyssytysten lomassa, ja tämä asunto näyttää samalta kuin silloin aamulla klo.8 aikoihin kun alotin :/ En tämän takia ole käynyt ulkona lasten kanssa enkä pahemmin leikkinyt niiden kanssa (tosin isommasta on kivaa siivota äidin kanssa), kaikki ihan turhaan, en silti tunne saaneeni mitään aikaiseksi....

Kohtuu laiska, paistin kypsyessä ehtii helposti pistää pesukoneen päälle, eli kun paisti on uunissa ja pyykit pesussa, ehdit helposti hoitaa astianpesukoneen ja näiden kolmen aikana on helppo lapsen kanssa leikinlomassa vaihtaa lakanat. Eli hyötytehokkaan tunnin jälkeen olet syöttänyt lapsesi ja käynyt ulkona vain lyhyellä lenkillä ja nyt tuhlaat aikaasi itsekkäästi koneella istumiseen.

Parempaa energiaa huomiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailia:
Kohtuu laiska, paistin kypsyessä ehtii helposti pistää pesukoneen päälle, eli kun paisti on uunissa ja pyykit pesussa, ehdit helposti hoitaa astianpesukoneen ja näiden kolmen aikana on helppo lapsen kanssa leikinlomassa vaihtaa lakanat. Eli hyötytehokkaan tunnin jälkeen olet syöttänyt lapsesi ja käynyt ulkona vain lyhyellä lenkillä ja nyt tuhlaat aikaasi itsekkäästi koneella istumiseen.

Kerrotko vielä, mitä itse teet päivän aikana?

yhden muksun kanssa on tuollaista, kun muksuja enemmän niin tulee tehtyä kolmea hommaa samaan aikaan, ilman taukoa, eikä mistään näe että jotain on tehty (lapset sotkee nopeammin).. nauti vielä kun voit : )

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailia:

Kerrotko vielä, mitä itse teet päivän aikana?

Raskasta teollisuustyötä 8h -ruokapaussi. Tiedän kyllä että kotona on välillä raskasta, mutta ei se teidän miestennekään päivä etenkään huonommissa työpaikoissa ole mitään ruusuilla tanssimista... Kotiin kun pääsee niin mikäs siinä kuunella että "voi herran jestas, tyhjensitkö oikeesti tänää pesukoneen ja teit ruuan ja jouduit heräämään jo yhdeksältä"

Nojooh, myönnän kyllä että provon merkeissä tässä liikutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Esim. tänään herättiin klo 9 1-vuotiaan kanssa. Olen tähän mennessä
- syöttänyt lapsen kahdesti, vaihtanut vaippaa ja leikkinyt vähän
- valmistanut paistin uunissa
- tehnyt lapselle soseita joista tykkää pakkaseen
- vaihtanut lakanat lapsen ja omaan sänkyyn
- pessyt koneellisen pyykkiä
- tyhjentänyt ja täyttänyt astianpesukoneen
- käynyt lyhyellä vaunulenkillä
- istunut tietokoneella, meikannut

On sellainen olo joka ikinen päivä, etten tee tarpeeksi mitään, olen laiska ja saamaton. Olenkohan oikeasti saamaton vai onko tämä jotain omaa täydellisyyden tavoittelua?

Kyllä tää on huono vitsi........

Yhteistyössä