Olenko oikeesti tulossa hulluksi??? Muumimukiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihanpöljäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihanpöljäkö?

Vieras
Olen tämän vuoden puolella aloittanut noiden keräilyn ja haksahtanut ihan täysin. Olen aika köyhä yh opiskelija ja olen kerinnyt hommaamaan jo seuraavat mukit

uimahyppy
piirustus
pullopostia
rantaelämää 3kpl
delfiinisukellus 3kpl
talvinuotio 3kpl
lumilyhty
nipsu ruskea
myy vihreä
mamma
hemuli
mymmeli
rakkaus
nuuskamuikkunen

vain yhden kausimukin olen saanut kaupasta, eli tuon talvinuotion... kaikki muut olen ostanut kirppikseltä tai yksityisiltä myyjiltä

oonko ihan pöljä? Meillä on tasan 1 kahvinjuoja, eli minä... lapset ei noihin saa edes koskea...
lisäksi 6 ensimmäistä on hyllyn päällä jemmassa...

En edes halua laskea että paljonko mulla on mennyt noihin rahaa, (varmaan vähemmän mitä niistä nyt saisin, niin edullisesti olen ostanut) jos 2 kuukaudessa olen hamstrannut tuon määrän niin mitä se on loppuvuodesta?

Hui :D No keräilyyn hurahtaa, multa ei löydy mitään noista vanhemmista. Ainoastaan 2005 lähtien sesonkimukit. Nykyisessä tuotannossa olevista mukeista puuttuu 2. Oon saanut jokaisen lahjaksi joten en oo sit ostanut noita kahta puuttuvaa vaan odotan syntymäpäivää ja joulua :D

Et kai sä hullu oo, hyvähän mun on sanoa :laugh: Mul on lähes kaikki muumimukit, eli ihan mieletön määrä mukeja!!! Ja enää ei voi lopettaa keräilyä.... Vaikka itse en enää mukeja henno ostaa, niin sisko ostaa "mun tytölle(6kk) lahjaks :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi olet noin monta ostanut joitakin?

Kuvittelee varmaan rikastuvansa niillä, kun ovat kausimukeja. Tuskin jonkun delfiinisukelluksen hinta nousee hirveäksi, kun sitä myytiin tosi halvalla poistoissa vielä vuosi sitten.

Tuskin niitä hirveitä tulet ostelmaan, kun niitä viimeisiä puuttuvia on todella vaikea löytää ja hinnat ovat hirmuiset, ei niihin köyhällä opiskelijalla ole varaa. Meillä on mukit aina osteltu uusina, pullopostilla aloiteltiin markka-aikaan. Taisi maksaa 39 markkaa silloin ja ostettiin vielä kalleimmasta mahdollisesta paikasta eli Hackamannin tehtaanmyymälästä meidän Muumipappa-fanille.

ihan sen takia olen ostanut monta, että voin sitten joskus vaihdella niihin mitä multa puuttuu.. :D

halvalla kun olen saanut, vaihtokauppojen kautta suurimman osan noista vanhemmista oon saanut

Ihan hölmöä tämä, vois myydä nuo vanhemmat pois ja keräillä vaan niitä mitä tulee jatkossa kauppoihin... kun tarkoitus ei kuitenkaan ole kerätä kaikkia

Tää on varmaan sitä KAIKKI TARVII SAADA JUST NYT HETI KAIKKI TÄNNEEEE!!!!!!!! :D

Mä keräilen kans vain noita uudempia mukeja kun mun mielestä ne vanhat on rumia. Kaikki muut mukit mulla onkin mut 97-vuoden joulumuki ja millenium muki puuttuu, ne kun joskus raaskis ostaa..

Voi eiii, unohtuikin vielä yksi

uimahyppy 30 euroa
piirustus 50 euroa
pullopostia 50 euroa
rantaelämää 3kpl 40 euroa
delfiinisukellus 3kpl 40 euroa
talvinuotio 3kpl 45 euroa
lumilyhty 20 euroa
nipsu ruskea 20 euroa
myy vihreä 20 euroa
mamma 10 euroa
hemuli 8 euroa
mymmeli 8 euroa
rakkaus 8 euroa
nuuskamuikkunen 10 euroa
talviyö 50 euroa

aika paljon palanut rahaa noihin :( laskin nyt huvikseni kuitenkin.... osalle laskin sen arvon mihin olen sen vaihtanut...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi eiii, unohtuikin vielä yksi

uimahyppy 30 euroa
piirustus 50 euroa
pullopostia 50 euroa
rantaelämää 3kpl 40 euroa
delfiinisukellus 3kpl 40 euroa
talvinuotio 3kpl 45 euroa
lumilyhty 20 euroa
nipsu ruskea 20 euroa
myy vihreä 20 euroa
mamma 10 euroa
hemuli 8 euroa
mymmeli 8 euroa
rakkaus 8 euroa
nuuskamuikkunen 10 euroa
talviyö 50 euroa

aika paljon palanut rahaa noihin :( laskin nyt huvikseni kuitenkin.... osalle laskin sen arvon mihin olen sen vaihtanut...

mikset myy

No ehkä lopetan tähän ja ostan VAIN niitä mitä kauppoihin tulee, voihan noita sit myydä pois jos rahapula yllättää, nyt on kyllä kaikki säästötkin mennyt kun noita olen ostellut :(

onkohan jotain tekemistä peliriippuvuuden kanssa? Siitä pääsin ja tällainen tuli tilalle (en tiedä kumpi pahempi)

Yhteistyössä