Olenko outo? Jätän sähkölaitteet päälle aina valmiustilaan, en valvo pesukoineita emmekä edes käy suihkussa päivittäin!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outolintuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outolintuko?

Vieras
En tajua miksi pyykinpesukonetta ja tiskikonetta pitäisi vahtia vieressä kun pyörivät? En tajua, miksi sammuttaisin esim. tv:n ja digiboxin kokonaan aina kun en katso. Valmiustila riittää. Ja meillä lapset pestään pari kertaa viikossa, itse käyn suihkussa joka toinen tai kolmas päivä.

Olenko siis outo, kun täältä lukiessa tulee olo, että kaikki muut tekevät niin.

lapset pestään kerran viikossa.
itse käyn pari kertaa viikossa pesulla.

muuten toimitaan kuten teilläkin.
eikä ole allergioita tai iho-ongelmia tai kenelläkään mitään lääkitystä.
lähes kaikki vaivat ja allergiat johtuvat omasta tyhmyydestä: uskotaan lääkefirmojen pellejä (lääkärit) ja osetllaan masennuslääkkeitä vaikka oikeasti tarvittaisiin lepoa joskus lapsiperheessäkin, joku siivoamaan ja laittamaan ruokaa edes kerran kuussa pikkulapsiperheeseen. ja uskotaan kaikenlaisisa desinfiointijuttuja ja pestään oma bakteerikanta pois.

Kyllä. Pyykinpesukone ja tiskikone ovat sähkölaitteita, joiden syttymisen aiheuttamien vahinkojen korvaus jää saamatta, mikäli ette ole olleet kotona vahtimassa konetta. Tv on sähkölaite ja niistä aiheutuu kärkipäähän sijoittuvasti paljon paloja. Valmiustila lisää riskiä. Suihkussakäynti ei jokaiselle ole tarpeen joka päivä tehdäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Et outo vaan uskomattoman typerä. Säästäisit sähkölaskuissa.

Millä tavalla säästäisin sähkölaskussa? Eiköhän nuo pesukoneet vie ihan yhtä paljon sähköä valvon minä niitä tai en. :D Ja tv ja digiboxi on valmiustilassa, sillä eihän ne muuten ajasta ohjelmia nauhalle. Meillä kun ei suoraan katsota telkkua ollenkaan.

Ensimmäiseen: Siis paikalla kotona pitäisi olla jos haluaa vahingon sattuessa korvauksen vakuutusyhtiöstä. (Ja tietty helpommin estyy vahinkokin).

Valmiustila-laitteet ärsyttävät minua siksi, kun ne ovat tavallaan aivan turhaan päällä, ja monet laitteet yhteensä tekevät jo jonkinlaista laskua vuosittain. Ei se muuten, mutta kun se on turhaa. Sammuttelen, jos se onnistuu, mm. taulu tvstä en jaksa kun pitäisi virtajohto irrottaa.

Kolmannesta kohdasta olen täysin samaa mieltä, aina ihmettelen kuka hullu jaksaa käydä joka päivä suihkussa. Itse pesen aamuisin kainalot ja siinä se. Kun olin pieni kerran viikossa oli saunavuoro, jossa äiti minut pesi, ei muuta. Nyt oma lapsi vielä niin pieni, että vain kylpee, ei erityisemmin pestä.

Mun tutuilla syttyi pesukone palamaan, joten ei kannata jättää sitä yksin pyörimään. Meilläkin, kun oli jotkut hiilet koneesta kuluneet, niin kone löi kipinää. Onneksi ei leimahtanu pesukoneen alla oleva pöly palamaan :o Mikro meillä kärähti. Ei noihin sähkölaitteisiin ole luottamista...

mitä ihmettä - täällähän on ketjuntäydeltä semmoisia vastauksia ku mäkin olisin antanu, jos olisin osannu.

Muutama vuosi sitten vielä lääkäri moitti ihmistä joka halus joka päivä peseytyä. Nyt ne ei taida enää kehdata.

Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Mun tutuilla syttyi pesukone palamaan, joten ei kannata jättää sitä yksin pyörimään. Meilläkin, kun oli jotkut hiilet koneesta kuluneet, niin kone löi kipinää. Onneksi ei leimahtanu pesukoneen alla oleva pöly palamaan :o Mikro meillä kärähti. Ei noihin sähkölaitteisiin ole luottamista...

niin ,siis pitääkö siinä sitten tunti-kaks istua pesukoneen vieressä esim. kylppärissä, tai missä se pesukone nyt mahtaa sijaitakkaan.. ettei vaan satu mitään vahinkoja... itse en ainakaa istu, enkä tiedä kyllä kenenkään muunkaan niin tekevän..

Käsittääkseni vakuutusehdoissa on se, että pesukoneita ei saa jättää yksin pyörimään tai palon sattuessa et saa vakuutuksesta senttiäkään. Mä yritän kyllä säästää sähkössä, eniten eettisistä syistä.. haluan puhtaamman planeetan lapsillemme ja lapsenlapsillemme. Mua suorastaan harmittaa, että niin monet eivät välitä. Suihkussa käydään joka toinen päivä yhdessä tytön kanssa. Tytön tukka pestään joka toinen kerta yleensä shampoolla ja joka toinen kerta vain vedellä.

Alkuperäinen kirjoittaja kai sitä voi olkkarissa tv:tä töllöttää:

niin ,siis pitääkö siinä sitten tunti-kaks istua pesukoneen vieressä esim. kylppärissä, tai missä se pesukone nyt mahtaa sijaitakkaan.. ettei vaan satu mitään vahinkoja... itse en ainakaa istu, enkä tiedä kyllä kenenkään muunkaan niin tekevän..

No joo, ehkä ei kannata typeräksi heittäytyä, eihän.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Käsittääkseni vakuutusehdoissa on se, että pesukoneita ei saa jättää yksin pyörimään tai palon sattuessa et saa vakuutuksesta senttiäkään. Mä yritän kyllä säästää sähkössä, eniten eettisistä syistä.. haluan puhtaamman planeetan lapsillemme ja lapsenlapsillemme. Mua suorastaan harmittaa, että niin monet eivät välitä. Suihkussa käydään joka toinen päivä yhdessä tytön kanssa. Tytön tukka pestään joka toinen kerta yleensä shampoolla ja joka toinen kerta vain vedellä.

Niin no, meillä koko talo lämpiää sähköllä, että tv:n osuus meidän laskusta on muutenkin niin pieni ettei se juurikaan vaikuta tuohon sähkönkulutukseen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Niin no, meillä koko talo lämpiää sähköllä, että tv:n osuus meidän laskusta on muutenkin niin pieni ettei se juurikaan vaikuta tuohon sähkönkulutukseen. :/

Niin mutta kai sitä voi olla kuormittamatta ympäristöä turhissa asioissa?

no meillä muuten sama paitsi että käydään koko perhe joka ilta pesulla.mä en vois millään olla varsinkaa ite kahta päivää ilman pesua.ja lapsetki pesen joka ilta vaikka en joka ilta saippuallakaan niin suihkutan kuitenki.

Alkuperäinen kirjoittaja kai sitä voi olkkarissa tv:tä töllöttää:

Kuka on sanonut, että pitää siinä vieressä istua, kotona olo riittää!

en valvo pesukonetta aina..vaikka olisi syytä,kun ei koskaan voi tietää,jos syttyy tulipalo..tv ja digiboksi on yleensä vkonloppuisin aamusta iltaan valmiustilassa,vkolla ei..ja suihkussa käyn 2 krt pvä ja tyttö kerran pvässä..

peesi tähän

Alkuperäinen kirjoittaja comhem:
no meillä muuten sama paitsi että käydään koko perhe joka ilta pesulla.mä en vois millään olla varsinkaa ite kahta päivää ilman pesua.ja lapsetki pesen joka ilta vaikka en joka ilta saippuallakaan niin suihkutan kuitenki.

Pää on sen verran rasvottuvaa sorttia meidän perheellä ja lapset harrastavat sekä liikkuvat hikipäässä ulkona, joten ihan varmasti meillä käydään pesulla joka ikinen ilta. En voisi kuvitellakaan meneväni nukkumaan tukka "rasvaisena", johan lakanatkin saisi vaihtaa joka päivä :)

en minäkään irroita sähkölaitteita pistorasioista, valmiustilassa on keneet, tiesikakin on päällä koko päivän, vain yoksi sammuu, en vahdi pyykkikonetta ( johan ihmiset kattois että miks toi pyykituvalla konetta vahtaa) jne. Mutta suhkussa käydään päivittäin tarvittaessa jopa kahdesti. Hiuksia en tosin pese joka päivä vain 1-2 kertaa viikossa

Yhteistyössä