Olenko perverssi ja sairas, vai onko normaalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana todella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
kaikenlainen läheisyys saattaa joillekin laukaista seksuaalista mielihyvää,se voi olla vaikkapa koira tai kampaaja tms,mutta alapäässäkin on vain hermopiste johon mielihyvä säteilee.

Olisitkohan samaa mieltä jos ap olisi mies? On positiivista että ap kokee asian häiritsevänä ja vastenmielisenä, mutta en väittäisi että tuo fyysinen reaktio on normaali.

Jos naapurin äijä alkaisi tuollaista puhua oman lapsensa kohdalla niin kyllä täytyy myöntää että en tiedä mitä tekisin ja kenelle soittaisin mahd. pedofiliasta :o Enkä sitä kyllä ymmärrä jos hänen vaimonsa samaa puhuisi.

Olen vasta nuori (17v.), eikä minulla ole lasta, mutta samanlaisten ajatusten kanssa oon vähän aikaa paininut. Haluaisin kätilöksi ja tulen hyvin toimeen lasten kanssa, mistä johtuen olen välillä pelännyt, miten selviäisin ikinä henkisesti jos jostain syystä minuun tulisi pedofilisia taipumuksia. Epänormaalin seksuaalisuuden synnyn kaikkia mahdollisia syitä kun en tiedä ja muutenkin on luonteelleni ominaista jossitella ja psyykata itseäni ihan turhista jutuista. Ajatus on hyvin absurdi, mutta pelko mahdollisesta kiihottumisesta lasten lähellä on välillä saanut minut oikeasti tuntemaan jonkinlaista kiihottumista ja se on todella, todella ahdistavaa. Oli helpottavaa löytää tämä ketju, olen tosi ilonen että uskalsit ottaa tän asian puheeksi.
Varmaankin tällaisten kiihottumisten syynä on vain mahdollisen kiihottumisen pelko ja sitä seuraava itsensä liiallinen tarkkailu (verenkiertohan muutenkin lisääntyy intensiivisesti ajattelemissamme ruumiinosissa), jolloin se on vain hetkellinen reaktio, eikä tietenkään aiheuta mitään koko seksuaalisuuden vääristymistä tai sitten tuoreilla äideillä se on ihan normaalia hormonimyrskystä johtuvaa.

no olisiko se normaalia jos miehelläsi alkaisi seisomaan lasta halatessaan?
sama asia miehen kiihottuneisuus vain näkyy ulospäin naisen ei.
minusta ei ole normaalia kiihottua lapsen läheisyydestä

minulla on joskus tuota samaa. Ja sellaisia ihmeellisiä "kuvia" tms ilmestyy päähän ilman että voin vaikuttaa. Ikinä milloinkaan en lapseeni koskisi ja koko ajatus on ihan kaamea. En ymmärrä mistä nuo tulee ja pelkään myös noita reaktioita.
Olen miettinyt että itseäni on seksuaalisesti hyväksikäytetty joskus pienenä,voikohan liittyä tähän.. Kamalaa kuitenkin,ja itse en kyllä kehtaisi asiaa ottaa esiin edes kenenkään ammatti-ihmisen kanssa.

kuulostaa tunnolliselta äidiltä, joka tarkkailee itseään liikaa ja ahdistuu. ja tästä tulee kehä. nyt mietit sitä koko ajan, että mietitkö jotain tai tunnetko jotain ja sitten ahdistut. masennusta?? ahdistuneisuutta?
nyt unohdat koko jutun ja mietit, että olet hyvä äiti.

Kannattaisi ehkä sitten jos ihan hirveästi vaivaa kysyä psykiatrilta. Kuulostaa hieman pakko-oireiselta. Tällaiset ajatukset voivat olla osa oiretta. Olet luonteeltasi luultavasti hyvin tunnollinen ja nyt pelkäät olevasi perverssi ja ties mitä.

Olen samaa mieltä kuin edellinen. Kärsit ehkä pakkoajatuksista. Joillakin tulee tunne, kun näkee veitsen, että mitä jos tarttuu siihen ja tappaa jonkun. Mutta ei tietenkään tee niin. Pakkoajatukset ovat vain ajatuksia. Et ole pedofiili tms, vaan tarkkailet itseäsi liikaa. Voimia!

en usko että tuossa on mitään pahaa tai seksuaalista. kun on tarpeeksi hyvä olo niin se voi tuntua koko kropassa, mutta kiinnität vaan asiaan korostetusti huomiota koska olet säikähtänyt asiaa.

lisäys, että luulisin että tuo on sellaista samantyyppistä "viatonta" hyvää oloa jota lapsikin tuntee alapäässään, eikä sinäkään ole mitään pahaa. saattaakin olla että se on muistuma omasta lapsuudestasi, kun sinusta on tuntunut kokonaisvaltaisesti hyvältä läheistä aikuista halatessa.

Itselläni ei ole lapsia, mutta pitäisin tuota aika normaalina, mutta ehkä vaiettuna asiana. Ja että sen huomaavat vain fyysisesti herkät ihmiset, joilla siis aivot ja keho toimivat hyvin yhteistyössä. Itsekin koen välillä monet täysin epäseksuaaliset asiat tavallaan koko kropassa, myös alapäässä. Olen päättänyt olla stressaamatta siitä, koska se ei tarkoita mitään sen kummempaa. Jos asioita tuntee ns. vatsanpohjassa, miksi ei myös alapäässä, jossa on hermoja. Kuvailemasi lämmin tunne on tuttu, se ei ole varsinaista kiihottumista. Olen myös kuullut ammatti-ihmiseltä, että esim. nuorilla pojilla saattaa esim. seistä missä tahansa jännittävässä tilanteessa, vaikka siihen ei heillä liittyisi mitään seksuaalisia merkityksiä, kuten vaikka esitelmän pidossa tai kun paikalla on paljon uusia ihmisiä vaikka jossain leirillä. Se on jännitystä ja innostusta, joka nyt sattuu oireilemaan sielläkin, vaikkei se ole varsinaisesti seksuaalinen tuntemus tai asia. Miksei naisilla voisi olla vastaavaa. Ap, et missään nimessä ole mikään pedofiili, eikä sinulla ole siihen mitään riskiä. Olet vain herkkä tunnistamaan kropassasi tapahtuvia asioita.

Minusta se on aika epänormaalia vaikka itsellänikin on käynyt samoin.Mutta ei siitä tarvitse hätääntyä jos kerran tai pari...
mutta jos sitä tapahtuu koko ajan niin kannattaa jo huolestua.

no olisiko se normaalia jos miehelläsi alkaisi seisomaan lasta halatessaan?
sama asia miehen kiihottuneisuus vain näkyy ulospäin naisen ei.
minusta ei ole normaalia kiihottua lapsen läheisyydestä

Kyllä noita kirjoituksia on ollut missä nainen kertoo että miehellä on seisonut sen jälkeen kun hän on halannut lasta tai antaa hyvän yön suukon lapselle tms.
Pedofiileiksihan ne on palsta mammojen toimesta haukuttu ja vaadittu APta eroamaan miehestään ennenkuin tapahtuu jotain todella vakavaa. Myös viranomaisiin on käsketty olla yhteydessä.

Seksuaalisuus kun on kuin veteen piirretty viiva, läheisyys ja rakkaus yhdistyy samoihin asioihin vaikka se ei seksuaalisuutta tarkoittaisikaan. Aivothan eivät sitä tiedä, niille on sama asia onko joku juttu oikea vaiko kuviteltu, sen sijaan henkilö itse sen tietää mikä on asian taustalla. Halu, himo vaiko vain viaton reaktio hyvänolon tunteesta johtuen. Samoja kemikaaleja aivot joka tapauksessa kehoon lähettää.

Tapahtuuko tollaista muutoin? Itse olen orgasmi herkkä ja saan miniorgasmeja joskus hallitsemattomasti kampaajalla, tai jos jotain tiettyä ihoaluetta kosketetaan esim. niskaa ja joskus rajumpia musiikista ja välillä suuttumus saa näkemään punaista. Olen aina ajatellut, että kyse on jonkin asteisesta syntesiasta eli aistien sekoittumisesta.

Jos et ajattele ajattele lapsia seksuaalisesti ja olet muuten asiallinen etkä ikinä tee/ole tehnyt mitään pahaa lapselle niin en välittäisi asiasta. Eri asia jos sulla on jotain sairaita fantasioita tai rupeat tarkoituksella halailemaan lapsia saadaksesi kiksejä.

Minulla taas saattaa jotkut asiat jotka koen epämiellyttäväksi tai ällötäväksi saada tunteen myös alapäähän. Empä ole jaksanut sitä sen enempiä alkaa pohdiskelemaan, ihminen kun on tosiaan monimutkainen otus.

No tuskin tarvitsee pelätä. Olen lukenut että todella moni tuntee kaikenlaisia "laittomia" tuntemuksia. Mutta ero on siinä että miten toimii niiden asioiden kanssa. Anna itsellesi anteeksi se mitä olet ja elä sen asian kanssa syyllistämättä itseäsi.

Mielestäni et tarvitse ammattiapua ellei asia oikeasti ahdista sinua tai aiheuta lieveilmiöitä.

Olen lukenut että todella moni tuntee kaikenlaisia "laittomia" tuntemuksia.

Mun uus sigu, motto ja elämänohje. Oli kyllä parasta piiiitkiiiin aikoihin. Ei saatana. Hahaha.

lisäys, että luulisin että tuo on sellaista samantyyppistä "viatonta" hyvää oloa jota lapsikin tuntee alapäässään, eikä sinäkään ole mitään pahaa. saattaakin olla että se on muistuma omasta lapsuudestasi, kun sinusta on tuntunut kokonaisvaltaisesti hyvältä läheistä aikuista halatessa.

Missäs vaiheessa sen kuuluu muuttua vialliseksi?

Yhteistyössä