olenko törkeä jos ostan kaupan valmiit joululaatikot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksais stressata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pampula";25234835]Saarioisten laatikot kaupasta, sekaan vähän kermaa, siirto omiin keraamisiin vuoksiin ja pinnalle voita+korppujauhoja niin pääset helpolla.[/QUOTE]

näin taidan tehdä.
en oikeasti ehdi, kun on niin kiire ens vko! koko viikko töitä!

[QUOTE="pampula";25234835]Saarioisten laatikot kaupasta, sekaan vähän kermaa, siirto omiin keraamisiin vuoksiin ja pinnalle voita+korppujauhoja niin pääset helpolla.[/QUOTE]

Mainiota! :D
Joka joulu olen itse saarioista vetänyt ihan niistä foliolootista, ehä mä tämmöstä ole huomannut!

Ni oon sit miekin törkeä, ostin Saarioisten lanttu ja porkkanalaatikot. :D

Voi, tuo olikin hyvä vinkki! Mä en itse tykkää kauheasti laatikoista, ja mun jouluruokani ovatkin sellaisia "tuttuja makuja uudessa muodossa" -periaatteella, mutta olin ajatellut, että ehkä pari perinteistä lootaa ostan, ja tuolla sun vinkilläsi ne tuunaan sitten, kiitos!

-
No ei kai siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta meillä ei kyllä jouluna syödä eineksiä.
Olisithan voinut tehdä ne jo pari viikkoa sitten pakkaseen ;)
Se maku niissä laatikoissa meinaa on (HYI VITTU!) aika erilainen kun itse tehdyissä.
Mutta jos et vaan ehdi, ei kai tossa tilanteessa mutakaan voi...

[QUOTE="vieras";25234889]En ymmärrä, koska ne on TOOSI helppoja tehdä ite...?!
Mut kaikki tyylilään.[/QUOTE]

jos tekisin viikonloppuna ite niin säilyiskö parvekkeella jouluun?

Mä ostan kaikki pienet rasiat ja tuunailen ne sitte maistuvimmiksi. Me syödään aattona ja joulupäivänä muualla ja sitte tapanina omalla porukalla, ni jos sitte kehtais tarjotan einestä.. ;). Ei kerkee eikä kiinnosta.

Tänä vuonna en luultavasti tee itse mitään, vaan työllistän tuttua pitopalveluyrittäjää. Hän tekee laatikot paistovalmiiksi.

Saarioisten laatikot ovat minusta ihan hyviä, mutta jotenkin kaupan laatikoiden sijasta on kiva syödä jotakin omatekoista...

-
Vastasin jo aiemminkin, mutta tuli yksi mahdollisuus mieleen;
olisiko teidän kylällä missään torilla yms. laatikoita myynnissä? Saattaa olla, että on aika harvinaista että laatikoita missään torilla myydään, mutta pari vuotta sitten pojanjääkiekkojoukkueen rahastoon kerättiin rahaa ja yksi keräystapa oli, että tehdään laatikoita ja myydään ihan kokeilumielessä ja asiakkaitahan tuli enemmän kun olisi uskaltanut uneksiakaan. Vaimoni ja 4 muuta naista väänsi niitä laatikoita hiki hatussa illat ja viikonloput ja minä kaahasin niitä (oli kotiin toimitus) paikasta toiseen. Tänä vuonna ei enää tehty, mutta 3 vuotta tehtiin... Meni aika lailla asian viereen, mutta kannattaa selvittää, tekisikö joku jouluruokia tilauksesta, jos et kerta kaikkiaan itse ehdi, etkä kaupastakaan haluaisi ostaa?

Ehdottomasti olet. Ne lantut ja porkkanat olisit ihan hyvin voinu itte kasvattaa kesällä. Siitä sitten väännät sosetta ja teet itte. Ettei kato vaan tuu sitä EINES tautia. Eikä mitään puolivalmisteita. Menee joulu muuten ihan pilalle, turhase on sit pitää koko joulua.

Ei, et ole. Et missään muodossa.

Tokihan saa jouduttaa, helpottaa köökkihommia ja meille tuleekin saarioisen lanttulootaa, ehkä porkkanaakin..
Ja joskus vaan valmis maistuu jotenkin paremmalle kuin itsetehty esim. maksalaatikko, silakkalaatikko saarioiselta ;)

Tais olla joku kokki aikanaan, joka kehui valmislaatikoita yhtä hyviksi, kuin itsetekemät. Ihan turhaan siis noita eineslaatikoita morkkaatte. Ne on tosi hyviä. Saarioisten lanttu- ja porkkanalaatikko, nam :)

No eiköhän ne valmiit laatikot oo sitä varten tehty, että niitä voi kaupasta ostaa. Ja ei ne Saarioisella tai Atrialla niitä tekis, jos ei ihmiset ostais... eli et oo törkeä. Tai jos olet, niin on moni muukin valmis laatikoiden ostaja. :D

Et ole törkeä vaan ihan hyvin voi ostaa laatikot valmiina. Niin mäkin tekisin ellei anoppi tekis meille laatikoita. Saadaan kaikki laatikot sieltä. Nyt ei vaan aika riitä itse tekemiseen ja itse asiassa viime jouluina ollaan saatu laatikot pääasiassa anopilta. Ja ostin mä saarioisten maksalaatikkoa pakkaseen lapselle (yks syö, kaks ei) kun se tykkää siitä, anopin tekemä ei kelpaa. Toinen vaihtoehto ostaa jostain myyjäisistä tms. valmiit laatikot, jonkun itsetekemät. Koska kyllä siinä aikaa säästää kun ostaa valmiina vaikka helppoja ne onkin tehdä. Mutta ei kaikkea tarvitse itse tehdä.

Joku kysyi että jos nyt viikonloppuna tekis niin säilyykö parvekkeella. Säilyy jos teillä on pakkasta -15 astetta jouluun asti, en usko että jääkaappilämpötilassa säilyy, itse en ainakaan uskaltais säilyttää yli paria päivää muutakuin pakkasessa.

Yhteistyössä