Olenko törkeä kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähävarainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähävarainen

Vieras
laitoin kummipariskunnalle tekstarin, missä kysyin heidän 10v tytön toivetta ja laitoin samaan mun 5 v tytön toiveen? Ollaan siis päittäin kummeja. Koska itse haluan kysyä toivetta + heiltä on tullut monena vuonna sellaista, mitä meillä jo on.

Asuvat kaukana ja nähdään harvoin. Toivoin ihan kohtuullista lahjaa (voi saada alle 15 eurolla). Ja joka on helppo postittaa.

Oliko tämä nyt törkeää, kun meillä ei monestakaan syystä ole mikään runsas joulu niin toivoisin että ne vähät lahjat, mitä tyttö saa, olisivat hänestä ihania?

Hän saa 4-5 lahjaa, joista yksi on pehmeä paketti (pyjama ja sukat). Tuossa on 2 mummojen lahjaa, joista toinen on järkilahja mitä tarvitaan (sukset) ja toisesta ei mitään taikaa tuleeko vai ei, toisen kummin eli siskoni ostama lelu (merenneitobarbieta on toivottu) + mun ostama lahja (zhu zhu hamsteri). Jos saan vielä irti, ostan kirjan tai joku edullinen peli.

Siis mun äiti ja isä laittaa sen pyjaman ja sukat + sukset. Toinen mummo on ollut hyvin vaihteleva, eli toi ristiäisiin lahjan, sitten ei vuosiin mitään, yhtäkkiä lähetti 3 v synttäreille jotain ja taas hiljaisuus ja nyt 5 v synttäreille lähetti lahjan.

En tiedä miksi. Kaikista on aina kiitetty + aina on kutsuttu juhliin + on käyty hänen luonaan. Hän ei oikein enää itse matkustele.

[QUOTE="suski";22530580]Ei ole törkeää. Kyllä mä ainakin haluan antaa sellaisia lahjoja, joista on oikeasti iloa :) .[/QUOTE]

Niin mäkin. Mutta täältä saa lukea että kuinka tämä on törkeää, kun kummi/mummi ym. saa ihan itse päättää, mitä haluaa ostaa, ja ihan sama oliko se jo tai oliko mieleinen.

[QUOTE="aapee";22530617]Siis mun äiti ja isä laittaa sen pyjaman ja sukat + sukset. Toinen mummo on ollut hyvin vaihteleva, eli toi ristiäisiin lahjan, sitten ei vuosiin mitään, yhtäkkiä lähetti 3 v synttäreille jotain ja taas hiljaisuus ja nyt 5 v synttäreille lähetti lahjan.

En tiedä miksi. Kaikista on aina kiitetty + aina on kutsuttu juhliin + on käyty hänen luonaan. Hän ei oikein enää itse matkustele.[/QUOTE]

Jos mummolla on muistisairauden alkua...

[QUOTE="Ehkäpä";22530672]Jos mummolla on muistisairauden alkua...[/QUOTE]

Se on aika valikoiva muistisairaus sitten.

Toisen lapsenlapsen kohdalla kun muistaa synttärit ja joulut, ja muistaa niistä muistamisista hehkuttaa mulle kahvipöydässä kun käymme.

Ja luulisi saavan aikaiseksi edes kortin lähetyksen, kun hän saa erikseen kutsun niin muistaa ainakin sen hetken ja miten joulun voi unohtaa?

Ei ole yhtään törkeää päin vastoin. Minustakin olisi kiva kuulla kummityttöni toiveita, muta vastaus on aina "ei ole mitään erityistä toivetta". 8- vuotiaalle alkaa olla aika hankala keksiä mitään mukavaa, kun ei itsellä ole noin iso lasta, eikä lähipiirissä muitakaan joilta kysyä.

[QUOTE="aapee";22530640]Niin mäkin. Mutta täältä saa lukea että kuinka tämä on törkeää, kun kummi/mummi ym. saa ihan itse päättää, mitä haluaa ostaa, ja ihan sama oliko se jo tai oliko mieleinen.[/QUOTE]

Minä olen sitä mieltä, että toivomuksia saa esittää, mutta kuten hyvin tiedämme, kaikki toiveet eivät aina toteudu.

Joskus toivomus voi olla helpotus lahjan antajalle, jos ei itse keksi mitään sopivaa.

Ei ole yhtään törkeää päin vastoin. Minustakin olisi kiva kuulla kummityttöni toiveita, muta vastaus on aina "ei ole mitään erityistä toivetta". 8- vuotiaalle alkaa olla aika hankala keksiä mitään mukavaa, kun ei itsellä ole noin iso lasta, eikä lähipiirissä muitakaan joilta kysyä.

Joo... jos ei osaa sanoa, niin ehkä joku uutuuslautapeli tai uutuuskirja (sen ikäiselle tarkoitettu) on sopiva perinne.

[QUOTE="qwer";22530793]Minä olen sitä mieltä, että toivomuksia saa esittää, mutta kuten hyvin tiedämme, kaikki toiveet eivät aina toteudu.

Joskus toivomus voi olla helpotus lahjan antajalle, jos ei itse keksi mitään sopivaa.[/QUOTE]

Meillä on nyt 3 viimeistä kertaa tullut sellaista joka meillä jo on, ja jota ei tarvita monta (tietty lautapeli, tietty kirja 2 kertaa) Olen pannut kiertoon, mutta siinä on oma vaivansa näin pienen kanssa selitellessä.

Varsinkin jos haluaa valita itse, niin pienellä vaivalla voi valita sellaista, missä se ei haittaa (esim. legoja tai barbin tai pet shopin, joita voi olla monta). Tai kuluvaa kuten askartelu/piirustustavaraa, puuhakirjaa, tusseja ym.

Yhteistyössä