Olenko tullut hulluksi vai voinko olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhhuh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huhhuh!

Vieras
Vai onko olemassa ns haamupotkuja jo synnyttäneillä? Siis minuaovat vaivanneetainakin 2kk potkut vatsassa. Tarkalleen juuri häpykummun päältä tai just sen yläpuolelta. Eilen yöllä, menin nukkumaan, alkoi kauhea pomppiminen kohdussa, tuntui siltä. Painoin sormet häpykummun yläpuolelle ja ei helkkari, joku tönäisi lujasti sormiani. Painoin yhä, "potkut" tuntuivat ihan säännöllisesti tai melkein, välillätuli yksi, sitten taas kaksi, yksi, kolme kertaa...
Oli aikas pelottavaa, voin kertoa :( Miksi siis, mitä tämä on? Tuntuu kuin iso elohiiri olisi kohdussa, ja se on just tuossa tuntuu mistä häpykarvoitus alkaa.

Tuli mieleen kun on ollut kuvotusta noin 2 viikkoa, en juuri ole syönyt, nyt taas ruoka maistuu vähän enemmän. Rinnat ollut sairaan kipeet, mutta ei enää. Menkat tullu oikein, mutta tulee verta myös vähän niinku koko ajan, eli ennen ku menkat alkaa saattaa tiputella ja menkkojen jälkeen, sitäkin ihmettelen mistä johtuu... :( Niin ja pillereitä syön.

Sulla on ilmaa suolistossa.

Jotta potkut tuntuisivat mahan päälle, pitäisi sun olla vähintään 22-25 viikolla raskaaana, jolloin kohtu olisi jo kasvanut varsin suureksi ja raskausmaha näkyisi päälle päin.

Mulla ei ollut ilmaa, tunnistan kyllä ne vaivat. Synnytyksestä on jo 4 vuotta, mutta luin että voi tulla ns valepotkuja. On tosi veikeitä kyllä :D Hyi, sormet ku pisti häpykummun päälle niin joku koputtelee sieltä toiselta puolen....Karmivaa :D

Mullakin joskus tuntuu vähän niinkuin pieniä potkuja, mutta ilma siellä vaan on kiertänyt..ennen lasta en muista tällaista olleen..kyllä joskus oon ihan säikähtänyt, että oonko raskaana. Mutta, jos epäilyttää niin tee ihmeessä testi! Kun menkathan saattaa tulla vaikka raskaana olisikin, varsinkin pillereitä käyttävällä saattaa vuotoja olla..

Olen nyt niin kuitenkin ihmeissäni "paniikissa" että aloitin aamuni suklaalla, yritän syödä jotain makeaa niinkuin illalla, jos potkut tuntuisivat taas, sittenhän olisin raskaana! Mutta en silti usko niin...

[QUOTE="Jjj";28211621].ennen lasta en muista tällaista olleen.. [/QUOTE]

Mä oon miettiny samaa. Tai sitten niihin ei oo vaan ennen kiinnittäny huomioo kun ei oo tienny miltä ne potkut tuntuu :)

Mulla potkii joka päivä. Kohtu on lihas ja se voi nykiä erinäisistä syistä ja ne tuntuu potkuilta. Minä en siis voi mitenkäöän olla raskaana kun synnytin vuoden vaihteessa ja sen verran otin osumaa synnytyksessä että ei ole vielä ollut yhdyntöjä.

Olenaina ollut hyvä syömään, nyt olen laihtunut ku en pariin viikkoon oo syönyt. Ei ole tapaistani siis. Mutta voi johtua kun on ollut muutto esim jokin stressi. No finnejäkin on tullut, niitäkään ei vuosiin ole näkyny. Voi johtua siitä, että muutamaan päivään ei ollut naamanpesu ainetta vaan käytin jotain ihme saippuaa. Kaikkiinselityksiin on syynsä. Ja tosiaan ku pillereitä käyttää voi tulla vuotoja. Sekin vaan, että olen käyttänyt jo kohta 6v ja nyt onalkanut 2-3kk aikana tuleen verta koska vaan...
Hyitässä nyt istun ja juon limsaaja pelottaa jos alkaa taas kohdussa tuntumaan jotain.

[QUOTE="vieras";28211648]No ei kyllä tarvii olla niin pitkällä raskaana! Ihan yksilöllistä on.[/QUOTE]

Mahan sisällä ne potkut tuntuukin aikaisemmin, mutta että tuntuisivat kohdun sisältä mahan päälle käsiin, saa siinä aika pitkällä olla. Jos mahan sisällä tuntuvat esim ~rv 15-20, niin kyllä siitä aikaa menee mahanpäällisiin jokunen viikko vielä.

Mahan sisällä ne potkut tuntuukin aikaisemmin, mutta että tuntuisivat kohdun sisältä mahan päälle käsiin, saa siinä aika pitkällä olla. Jos mahan sisällä tuntuvat esim ~rv 15-20, niin kyllä siitä aikaa menee mahanpäällisiin jokunen viikko vielä.

Totta. Esikoisesta potkut tuntuivat vatsan päälle viikolla 24, kun itse tunsin ne viikosta 20 alkaen.

Minä tunnen potkut ihan alavatsassa, kevyesti. Sitten kun painoin sormet sitä kohtaa vasten missä potkut tuntuivat, tuntuivat ne tosi voimakkailta,just niinkuin jokin sielä pukkaisi pois painamiani sormia. Arvatkaa sainko eilen hyvin nukutuksi? :D Ne oli sellaisia oikein tökkäyksiä.
Nyt havaitsen että taas se alkaa... APUA APUA! Käyn vähän makaamassa sängylläniin tunnen helpommin...

Minä tunnen potkut ihan alavatsassa, kevyesti. Sitten kun painoin sormet sitä kohtaa vasten missä potkut tuntuivat, tuntuivat ne tosi voimakkailta,just niinkuin jokin sielä pukkaisi pois painamiani sormia. Arvatkaa sainko eilen hyvin nukutuksi? :D Ne oli sellaisia oikein tökkäyksiä.
Nyt havaitsen että taas se alkaa... APUA APUA! Käyn vähän makaamassa sängylläniin tunnen helpommin...

Okei, mä nyt toistan itseäni, TEE SE TESTI!

APUA, SE TAPAHTUI! siis menin äsken sängylle makaan, painelin taas kevyesti alavatsaa missä se eilen yöllä tuntui,no se tuntui taas, mutta pikkasen erissä kohtaa. Huh, mulla pelottaa :( Tuntuitaas sellainen tölväisy. Äskentässä istuessanikin ennen kun menin makaan, tuntui jotain vatsassa. En tiedä, mies varmaan pitäisi hulluna jos sanoisin, että ostetaan testi. Mutta ihan omanmielenrauhan vuoksi sen haluaisin tehdä. Kerran pistin miehen kädetkin alavatsalle, mutta se loppui silloin juuri. Hänkin varmasti tuntisine potkut kunpitäisi kättään siinä kohtaan. Nyt vielä täällä etsin kaapeista makeisia, jos nämä potkut alakavat voimistua, soitan miehelle että kipaisee apteekissa. Asumme maalla, ja kauppaan on jonkulainen matka, että ensitä nyt itse pääse hakemaan. :D

No hae se testi, sillähän se selviää.

Itsellänikin on just tollasta, mutta iso pieru/kakkavauva se sielä vaan kolkuttelee. Joku aika sitten oli kyllä pakko tehdä testikin, kun lisäks oli huonoo oloo ja olin unohtanut ottaa yhden pillerinkin... Mutta ei, sielä se pieru vaan kölli. Ei beibi.
Ja sillon kun mä olen oikeesti ollu raskaana, niin mulla on näkynyt ja tuntunut myös mahan päältä liikkeet tosi aikasin. Joskus 16-18 viikoilla jo.

Jään seuraileen "oireita". En usko enkä ole toivonut raskautta. Pillereitä tulee jsokus unohdettua mutta harvoin. Yleensämenen sänkyyn 11-1 aikaanja huomaan että jaa pilleri ja menen ottamaan. En usko myöskään kyllä että on pieru:D

Mulla tuntui esikoisesta rv 16 mahan päältä ja näkyi myös! Itse tunsin potkut rv 14 alkaen. Oon tosi hoikka, et ehkä sekin vaikutti.

Yhteistyössä