U
uusavuton(ko)
Vieras
Ajattelin ostaa kaupasta salaatinkastiketta, mutta hyllyllä aloin kaverin kanssa pohtia kuinka kauan se säilyy jääkaapissa. siis kun purnukassa on päiväystä jonnekin suunnilleen ensivuoden puolelle.. mutta ei kait se herranjumala niin pitkään avattuna voi säilyä? vai onko pumpattu niin täyteen jotain säilötäainetta, että säilyy? Ja eikö siitä menisi hukkaan puoli purkkia, jos ostaa puolen litran purkin, joka säilyisi vain pari päivää ja pitäis roskiin heittää loput?
Kaverin kanssa sitä mietittiin ja hyllyllä kävi joku vanhempi nainen pyörähtämässä. Kaverin mies oli sitten toisessa hyllyvälissä kuullut kun tämä nainen päivittelee ukkonsa kanssa nykyajan uusavuttomia, jotka ei edes tiedä salaattikastikkeen säilyvyydestä.....
Nii no, mä olen tässä viimeiset viisi vuotta väsännyt itse meidän salaatinkastikkeet enkä ostellut kaupasta. samaten kaverini.. Ollanko me nyt sitten uusavuttomia?
Kaverin kanssa sitä mietittiin ja hyllyllä kävi joku vanhempi nainen pyörähtämässä. Kaverin mies oli sitten toisessa hyllyvälissä kuullut kun tämä nainen päivittelee ukkonsa kanssa nykyajan uusavuttomia, jotka ei edes tiedä salaattikastikkeen säilyvyydestä.....
Nii no, mä olen tässä viimeiset viisi vuotta väsännyt itse meidän salaatinkastikkeet enkä ostellut kaupasta. samaten kaverini.. Ollanko me nyt sitten uusavuttomia?