Olenko vainoharhainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustasukkainen turhasta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustasukkainen turhasta?

Vieras
Minulla on ongelma. Aluksi se ei vaikuttanut isolta ongelmalta mutta ajan kuluessa se on kasvanut aina vain suuremmaksi ja suuremmaksi. Alan jo uskoa, että olen vainoharhainen!

Ongelmani on avomieheni keskustelut mesengerissä muiden naisten kanssa. Näitä naisia on useita, joiden kanssa ajatuksiaan vaihtaa. Minulle kertoo heidän olevan vain kavereita ja ne on tuttuja vuosien takaa (ei kylläkään ole koskaan tavannut heitä). Koko yhdessä olomme ajan hän on pitänyt yhteyttä näihin ystäviinsä.

Minua loukkaa tässä kirjoittelussa hänen valehtelunsa. Hän esittää naisille muuta kuin on. Hän on sinkku ja poikamies. Hänellä ei ole avovaimoa eika pientä lasta kotona. Mitä tällaisesta tulisi ajatella? Monet riidat on asiasta käyty. Monesti olen kertonut kuinka tällainen käytös minua loukkaa, syö luottamusta häneen, tekee minua epävarmaksi, saa minut tuntemaan itseni riittämättömäksi ja jotenkin tuntuu, että hän häpeää minua. Joskus ajattelen, että hän kaipaa poikamiesaikaansa ja elää sitä elämää netissä näiden naisten kanssa, joille voi olla kuka vain.

Millainen hän sitten muuten on? Ilman tätä touhua, hän olisi ihanne avomies. Hän saa minut tuntemaan itseni rakastetuksi, hän välittää minusta, on hyvä isä tytölle, vastuuntuntoinen ja hänen kanssaan on ihana olla. Siksi minun on hirveän vaikea sulattaa näitä keskusteluja.

Minua pelottaa kovasti, että hän saa toisen naisen rakastumaan itseensä (tapasimme itsekkin netin kautta) ja että menetän hänet. Tämä asia ahdistaa minua todella kovasti! Olen saanut jonkinlaisia paniikkikohtauksia, kun olen ajatellut avomieheni toimintaa. Iltaisin minun on mahdoton nukahtaa, yöllä heräilen synkkiin ajatuksiini ja pelkoihini. Mies vannoo, ettei minulla ole syytä pelätä yksin jäämistä. Pelkään silti. Se pelko on niin voimakasta, että salpaa minulta hengen. Yöt on siksi vaikeimpia, kun on aikaa ajatella. Kärsin kaiken lisäksi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, johon saan lääkkeillä apua ja ne ovat minua auttaneet.

Olenko minä vainoharhainen, kun tämä minua loukkaa ja pelottaa? Onko minulla oikeutta pyytää miestäni lopettamaan tämä harrastus? Sitä olen pyytänyt ja vastaus oli ettei hän aio hylätä ystäviään. Mitä ihmettä minun pitäisi ajatella asiasta ja toimia?

Kiitos vastanneille!

Moi!

Mielestäni mies ei kuulosta ymmärtävän asian vakavuutta. Voi olla, että messenger-keskustelut ovat viattomia, mutta en usko että voit nappia painamalla päästä pahoista aavistuksistasi eroon.

Mies ei ota naisen vikinää tosissaan ennenkuin nainen lähtee kävelemään.
Älä vingu ja "kitise", vaan tee selväksi että se nettipiru on nyt viemässä mieheltä perheen. Kuulostaa kohtuuttomalta, mutta elämä on valintoja: ihme on jos miehen pitää valita mese vs. perhe ja hän valitsee mesen!

Mutta hänen pitää vain sitä ennen tiedostaa että kyse on tosiaan valinnasta: molempia ei voi saada. Kun ethän sinäkään voi. Sinä olet miehesi kanssa yhtä lailla, samassa parisuhteessa, etkä sinä silti missään mesessä ukoille rupattele.

Tule olemaan vaikeaa: kyse ei kai liene siitä, että mies ei rakastaisi tai kunnioittaisi...
mutta teepä sama hänelle sulattaisiko?. voi olla että kun mies on aina perheessään vähän ulkopuolinen eikä kädet ole täynnä töitä, niin tulee niin helpoksi vähän "helpottaa" taakkaansa.

Kannatta mennä terapiaan ehkä...kun kyseessä on kuitenkin lapset ja kaikki.

Olisi kurjaa jos perheenne hajoaisi lopullisesti vain sen takia, että miehesi ei ota tuota uhkaa vakavasti, tai sen takia että sinä kärvistelisit siinä kunnes sekoat.

Kyllä ongelma on jo sen laatuinen, että hakekaa apua. Vaikka miehen harrastus on viatonta laatua hänelle itselleen, ei se ole sitä sinulle ja teidän elämällenne, koska se vaikuttaa sinuun noin.

Miehesi ai todellakaan tajua nyt, mikä on tilanne. Sanat eivät riitä sinua vakuuttamaan, tarvitaan tekoja. Ulkopuolisen asiantuntijan kanssa saisitte keskusteltua asiasta siten, että mieskin ymmärtää ja keskustelu pysyy johdonmukaisena. Asiantuntija myös osaa antaa näkökulmia pohdittavaksenne ja ohjailee keskustelua oikeaan suuntaan.

Synnytyksen jälkeinen masennus ei ole leikin asia, se on vakava asia, joka jättää jälkensä, jollei sitä hoideta hyvin. Siinä tarvitaan kumppanin tukea ja ymmärrystä.

Harmillisen usein nuoret isät eivät ole riittävän kypsiä tajuamaan tilanteen vakavuutta, vaan porskuttavat itse kuten ennenkin.

Miehesi on mieleltään vielä täysin lapsi. Sinun täytyy kouluttaa häntä kovalla kädellä, että hän kasvaa siitä ja tajuaa perheen merkityksen. Olen itse kouluttanut rajusti miestäni kun on ollut ilkeilevä minua kohtaan...

Hanki vuokra-asunto ja muuta hetkeksi sinne, ihan vaan yhtäkkiä sanomatta hänelle mitään, tai muuta jonkun tuttavasi luokse hetkeksi. Hän tulee sinne rukoilemaan sinua tulemaan takaisin aivan varmasti. Et suostu heti, vaan asetat ehtoja; siis nettinaiset pois heti. Siinä kaikki, varmasti tehoaa!

"Minua loukkaa tässä kirjoittelussa hänen valehtelunsa. Hän esittää naisille muuta kuin on. Hän on sinkku ja poikamies. Hänellä ei ole avovaimoa eika pientä lasta kotona. Mitä tällaisesta tulisi ajatella? Monet riidat on asiasta käyty. Monesti olen kertonut kuinka tällainen käytös minua loukkaa, syö luottamusta häneen, tekee minua epävarmaksi, saa minut tuntemaan itseni riittämättömäksi ja jotenkin tuntuu, että hän häpeää minua. Joskus ajattelen, että hän kaipaa poikamiesaikaansa ja elää sitä elämää netissä näiden naisten kanssa, joille voi olla kuka vain."

Tämä kohta mättää ja pahasti. Miehesi haluaa pitää takaovea auki ja esittää poikamiestä. Toki ihmisellä saa olla meseystäviä vastakkaisesta sukupuolesta, mutta mikä on se syy miksi mies esittää poikamiestä?

Vaikuttaa siltä että hän pönkittää itsetuntoaan "vierailla" naisilla. Muutenkin liiallinen netissä roikkuminen syö parisuhdetta, oli se sitten pelaamista tai sättäämistä.

Pariterapiaa suosittelen minäkin, ehkä ulkopuolisen sanominen samasta asiasta avaisi miehesi silmät ja auttaisi häntä ymmärtämään että hän loukkaa tahallisesti sinua.

Mielenkiinnosta kysyn, että mistä tiedät miehesi mese keskustelujen sisällön?

Toivottavasti miehesi ei yritä tehdä sinusta tahallisesti mustasukkaista, koska se menee jo henkisenväkivallan puolelle. Sinussa ei ole vikaa ja ymmärrän täysin että olet peloissasi ja mustasukkainen.

Liian usein naiset ovat liian lepsuja miehilleen. Luullaan että "keskustelu" on joku tapa tulla miehen kanssa toimeen. Oikeasti mies pyyhkii naisen sanoilla persettään. "Joo joo, kyllä kulta, anteeksi kulta , tulen kohta nukkumaan, joo joo" Mutta joku syyhän miehelläkin on olla naisensa kanssa- ainoa koulutuskeino on se että näyttää ettei niele kaikkea.J a mies varmasti vedättää just niin paljon kuin voi, jos saa selville että muija ei lähde kuitenkaan minnekään. Muija rakastaa lapsia ja kahlii itsensä miehen nilkkaan, eikä uskalla lähteä. Siinähän miehen on hyvä pitää pelejään. Mies näkee että hymyilemällä ja rakastamalla 5 minuuttia viikossa, mies saa naisen nainen leppymään usean yön valvomisesta koska on niin kurja ja rakkaudentarpeessa. Mies menee joka kerralla askeleen pitemmälle.

Mies on kuin koira: komennat sen paikalleen maahan, ja käännät selkäsi: tottelevaisuuskoulutuksen varhaisessa vaiheessa olevaan koiraan voit luottaa kuin kiveen: se hivuttaa itseään varmasti metrin eteenpäin sillä aikaa kun selkäsi on käännettynä. jos et pane lujaa lujaa vastaan, pian se istuu lempi-sohvallasi ja murisee emännälleen.

Lue koiran koulutusopasta: sieltä löydät niksit miehen ojentamiseen. Se on niin että haista vittu on haista vittu, ja mesekeskustelut voi tulkita kyllä niin haista vittu hommaksi miehen puolelta, ettei sitä pese mitkään selitykset. Älä mene halpaan mokomassa vedätyksessä.

On tuo minusta kummallista. Itse olen harrastanut nettideittailua ja useimmiten sitten siirtynyt jatkamaan juttuja meseen, kun siellä on paljon helpompi kirjoitella. Mutta aina kun olen aloittanut vakavan seurustelun, olen lopettanut muiden naisten kanssa mesettämisen. Minulla tosin mesettäminen ko. naisten kanssa ei ollut "pelkkää" ystävyyttä, vaan jonkin sortin vipinää oli kuvioissa. Ei niihin liittynyt välttämättä seksiä eikä välttämättä edes tapaamista, joidenkin ihmisten kanssa tutustelu vain jäi sille asteelle. Mutta korostan sitä että ne katkesivat kun kerroin alkavani seurustelemaan. Ehkä joku olisi halunnut jatkaa jutustelua, mutta minusta oli parempi lopettaa kokonaan. Ainakin jatkaminen olisi tuntunut pettämiseltä.

Mutta meitä on niin moneen junaan. Aloittajan mukaan, mies ei ollut kertonut suhteesta eikä lapsesta, joten se tekee asiasta vielä kummallisemman. Eikä ole minusta normaalia.

En jaksanut lukea muita vastauksia, mutta näin äkkiseltään tuntuu että miehellesi on ns. jäänyt päälle se netissä "tutustuminen". Miehesi kokee varmaan saavansa sitä kautta naisten ihailua ja tuntevansa itsensä vielä haluttavaksi/halutuksi. Välttämättä hän ei aio näitä naisia tavata tai muuta vastaavaa, haluaa vaan säilyttää tunteen että hän vielä kelpaa naisille. Vaikeaa neuvoa mitä sinun kannattaisi tehdä asialle, mutta ei tuo minusta ole sallittavaa parisuhteessa (ainakaan minun).

Voisitko kertoa miehelle ensin kasvokkain , miten tuo sinuun suhteeseenne vaikuttaa.. Tuollainen käytös vaikuttaa voimakkaasti naisen psyykkeeseen. Miehet ei vain ymmärrä sitä omaa kivaa etsiessään että se vie pohjan siitä todellisesta elämästä sinun kanssasi ja teidän yhteisen lapsen..
Jos kanttia kestää ota mese osoite ja ala ystäväksi tälle miehellesi. siellähän on se sähköposti puolikin tai vain treffipuolelle viestiä kun herra ei ole paikalla..
Sitä kautta selviää mitä hän todellisuudessa hakee.. eroa sinusta vai
jotain pikku kivaa..
Yleensä se on niin että kun nainen näyttää mistä kana pissii - sitten vasta tulee se väläys miehellekin että tätä minä oikeesti haluan .
Varaudu siihenkin että hän etsii jo uutta ja silloin sinä jäät kuitenkin ilman vastauksia.
Ja näihin sinä tuon käytöksen jälkeen olisit oikeutettu jo lapsenkin takia.
Miehesi käytös ajaa sinut pikku hiljaa masennukseen ( jos ette pysty puhumaan ),ja se ei pikku lapsen äitinä ole oikein hyvä tulevaisuus..
Kaikki miehet jotka minun kanssa seukkaavat , lopettavat siksi ajaksi . Ja kun taas etsitään uutta palataan mesettämään poikamiehenä ...

Yritä sitä puhumista kasvokkain.. Ja pihtaamalla ajat miehen helpommin mese seuralaisten eteen. Kannattaa siis ne perhe strategiat miettiä tarkkaan,
kun alatte keskustelemaan. .. Pidetään peukkuja että mies tajuaa.. :))

Yhteistyössä