Olenkohan jotenkin tiukkis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Kyllä on ruvennut välillä ärsyttämään työpaikalla, kun sijaisia tulee ja sitten istutaan koko helkatin vuoro tietokoneen ääressä.Ennen kysyttiin mitä voi vuorossa tehä, nykyään kysyvät ekana tietokoneen salasanaa.Minä olen tottunut olemaan potilaiden kanssa osaston puolella, en kansliassa tietokonetta näpräämässä.Olen saanut aikoinaan sellaisen koulutuksen, kun nuorena tyttönä hoitohommiin lähdin, että minulle ei tulis mieleenkään lusmuilla koko hiivatin työvuoroa.
Nyt sanon myös, että meillä on paljon todella hyviä sijaisia, mutta taitaa nykyään myös koulusta päästä läpi paljon sellaisia, joita ei oikeasti koko homma kiinosta vähääkään.
Sontaa sataa niskaan, mutta satakoon.Oli pakko saada marmattaa.
Olen puhunut

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ehtii koneella istumaan?

olen työssä psykiatrisella pitkä aikais osastolla, joten sairaanhoitajankin toimenkuva on varmasti hieman toinen, kuin somaattisella puolella....Vaikeaa selittää, jos ei yhtään tiedä mitä siellä hoitajan työhön kuuluu. Ei kuitenkaan tippapullojen ym kanssa häärätä, niinkuin varmasti osalla on mielikuva sairaanhoitajan työstä

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:

olen työssä psykiatrisella pitkä aikais osastolla, joten sairaanhoitajankin toimenkuva on varmasti hieman toinen, kuin somaattisella puolella....Vaikeaa selittää, jos ei yhtään tiedä mitä siellä hoitajan työhön kuuluu. Ei kuitenkaan tippapullojen ym kanssa häärätä, niinkuin varmasti osalla on mielikuva sairaanhoitajan työstä

Mutta etkö vois tästä sanoa vaikka osastonhoitajalle,että delekoi hotsut töihin.Vaikka jututtaan asiakkaita...Kyllä ihmisellä pitää olla edes jonkulainen motivaatio kun töihin lähtee että sitä työtä sit kans tehhään.

joo....kyl tiedän työnkuvan, itsekin samoissa hommissa...ja kyl siel ehtii koneelle, jos haluu lusmuta....mutta en kyl sijaisena ite ilkeis koneella istuskella kun en vakkarinakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
joo....kyl tiedän työnkuvan, itsekin samoissa hommissa...ja kyl siel ehtii koneelle, jos haluu lusmuta....mutta en kyl sijaisena ite ilkeis koneella istuskella kun en vakkarinakaan.

Näinpä, mutta mikä työmoraali on tänä päivänä? monilla on työelämän "säännöt"ihan hepreaa ja hukassa tänä päivänä.
olen aikoinaan nuorena tyttönä "kovan koulun" käynyt....eli töitä on opetettu tekemään

Onko teillä käytössä omahoita/potilas "systeemiä", eikö tuollainen istuskelu jo näy potilaan psyykkisessä kunnossa...

Onko teillä käytössä omahoita/potilas "systeemiä", eikö tuollainen istuskelu jo näy potilaan psyykkisessä kunnossa...

no meillä pitkäaikaispuolella edetään pienin askelin, eikä päivän keikkalainen ole kenenkään omahoitaja.Me vakituiset hoitajat ollaan varsinaisia omia hoitajia ei keikalaiset. Toki vuorossa voi olla vastuuhoitajana jollekkin, mutta vaikeaa selittää meidän työn luonne ja sisältö.

no meillä pitkäaikaispuolella edetään pienin askelin, eikä päivän keikkalainen ole kenenkään omahoitaja.Me vakituiset hoitajat ollaan varsinaisia omia hoitajia ei keikalaiset. Toki vuorossa voi olla vastuuhoitajana jollekkin, mutta vaikeaa selittää meidän työn luonne ja sisältö.

Ite palaan kohta varahenkilöstöön psyk. sairaalaan. On muuten välillä jotenkin hankalaa jos on osastolla jossa on ollut vähemmän tai ei ollenkaan kun ei ole vastuupotilaiden sen päivän asioiden lisäksi mitään hommaa. Siis kukaan ei sano mitä pitäis tehdä, päätöksiä ei tietenkään voi tehdä. Toki potilaiden kanssa olo on tärkeää, istua vaikka ja jutella mutta joskus saa sitä työtä kysellä eikä silti saa mitään.. Ahistavaa vaan olla sitten.

Toinen vaihtoehto on ettei saa kunnon ohjeistusta hommaan, saa jonkun tehtävän muutei sitä mitä siihen kuuluu tms.

Nää nyt oli vaan yksittäisiä pointteja, tykkään kyllä työstäni :) Ja useimmiten on mullekin töitä ja muutenkin kivaa.

Voisko säästää keikkalaisen palkkakulut kokonaan, jos sitä ei siellä oikeasti tarvita?
Jos kerran koko vuoron voi istua koneella, niin miksi siitä pitäis palkka maksaa?
Ja kun kysyy tietokoneen salasanaa, vois tehdä periaatteet, että päivän keikkalaisille sitä ei saa antaa.

Noinhan se on. Mielenterveyspotilailla ei ole mitään lainsuojaa, heitä kohdellaa miten vain. Hoitoa ei ole ja jos hoitoon pääsee, se on tuota, sitomista ym. josta masentuu lisää.

Yhteistyössä