Olenkohan liian mustasukkainen vai mitenkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain.

Vieras
On nyt vaan vähän surku. Tilanne on aika tyhmä ehkästä, mutta on vaan pakko kysyä et olenko liian mustis vai omaanko oikeasti erittäin huonon itsetunnon vaan?

Eli minä olen naimisissa, lapsiakin on minulla ja miehellä. Minulla on aina ollut vähän heikko itsetunto, mutta sitä ei kyllä ulkopuolisten silmiin huomaa.

TIEDÄN että jokaisessa parisuhteessa molemmilla osapuolilla on ollut elämää ennen toisen tapaamistakin. Sehän nyt on selvää.

Mieheni on aikoinaan ollut erään naisen kanssa erittäin hyvä ystävä, joskus seurustelivat hetken ja ovat nyt taas erittäin hyviä ystäviä. Tämä nainen seurustelee omalta taholtaan, on kihloissa tyttärensä isän kanssa ja aikovat naimisiin. Tämä nainen on todella kaunis ilman laittoakin, pitkä, hoikka, isot rinnat. Minä taas olen tälläinen "tavallinen", ja huomattavasti pienemmällä rintavarustuksella varustettu.
Tällä naisella on myös huono itsetunto mitä hän pönkittää laittamalla itsestään aika vähäpukeisia kuvia galleriaan ja facebookkiin. Ja odottelee sitten tuntemattomien kommentteja.
Niin, hänellä on siis avopuolisonsa kanssa lapsi, mutta ennen kun saivat lapsen niin halusi hän minun miehestäni lapselleen isän. Kyseli silloin aikoinaan etteikö mies voisi olla hänen kanssaan seksisuhteessa josta syntyisi lapsi. (En ollut silloin mieheni kanssa.)
Pari viikkoa sitten tämä nainen ja hänen miehensä oli meillä kylässä ja tapansa mukaan nainen oli lähestulkoon tissit silmissä push uppiensa kanssa ja aika avoimesti flirttaili miehelleni.
Tänään huomasin että hän oli laittanut facebookkiin ajasta jolloin hän oli mieheni kanssa joitain muistokirjoituksia, tyyliin "Muistatko kuinka meillä oli niin ihanaa..."

Mitähän tässä pitäisi ajatella? Onko hän mahdollisesti ihastunut mieheeni? Haluaako hän vain varatulta ihailua?

Pitää huomenna mieheltä kysyä että mikä tämä juttu on.
Olenko liian mustasukkainen vai mitenkä? Minulla on tosi, tosi paha mieli nyt. Ihan kun minulla ei olisi tarpeeksi itsetunto-ongelmia ilman tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Ällöttävä eukko! Hänellä on ongelmia ei sulla.

Sitä arvelenkin, mutta tämä kaikki vaikuttaa minun omaan itsetuntoon. Minä olen kahdesti sairastanut masennusta asian takia ja pelkään että taas sitä mennään...

Peesi.
Keskustele toki miehesi kanssa. Minusta et ole liian mustasukkainen koska nainen selvästi osoittaa mielekiintoa miestäsi kohtaan. Jos miehesi on fiksu hän ymmärtää kyllä ja ottaa etäisyyttä naikkoseen jos ei ymmärrä niin voit ehdottaa että ajattelee mitkä hänen tunteensa olisivat jos about sama tilanne olisi toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Se emäntä sais korjata käyttäytymistään. Sillä niitä ongelmia on, ei sulla. Mutta toki pitäisin mahdollisuuksien mukaan ukkoni kaukana moisesta lutkasta.

Tähän pyrinkin ja ei ne tapaa juurikaan ja jos tapaavat niin kauppareissulla ja mä olen aina mukana, samoin tämän naisen mies.
Miehelleni olen yrittänyt vihjata vähän aiheesta, mutta hän on vähän juntti ja kiltti. Ei halua loukata tätä naista mitenkään ja en nyt voi olla vaatimassa välien pois laittoa, ovat kuitenkin tunteneet niin kauan ja ovat todella hyviä ystäviä.

Asia vain raastaa minut loppuun. Mie en jaksa tuntea enään syyllisyyttä omasta ulkonäöstä, vaikka tuskin siinä sen kummempaa vikaa on. Kyllä minuakin on joskus kehuttu.

Taas meni yöunet ja aivan itkemiseks koko yö. Olo on kamalan ilkeä, tunne itse olevani se "paha" tässä.

Enhän mä mitenkään saa sitä naista muuttamaan käytöstään.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Peesi.
Keskustele toki miehesi kanssa. Minusta et ole liian mustasukkainen koska nainen selvästi osoittaa mielekiintoa miestäsi kohtaan. Jos miehesi on fiksu hän ymmärtää kyllä ja ottaa etäisyyttä naikkoseen jos ei ymmärrä niin voit ehdottaa että ajattelee mitkä hänen tunteensa olisivat jos about sama tilanne olisi toisinpäin.

Tätä ajattelin ehdottaakkin. Mutta kuten jo sanoin, tunnen olevani se "paha ja ilkeä" tässä.

Hei, ja kaikki sympatiat sinulle! Vaikutatte miehenne kanssa molemmat kilteiltä ihmisiltä, eikä siksi sinänsä ole äkkiseltään outoa, että miehesi ei jotenkin osaa tai koe voivansa tehdä asiassa mitään. Kuitenkin: sinun miehesi tehtävä ja velvollisuus on huolehtia sinun turvallisuudestasi, tietysti fyysisestikin, mutta ennen kaikkea emotionaalisesti, sinä olet hänen vaimonsa, ainoa sellainen ja hänen lastensa äiti. Sinun hyvinvointisi tulisi olla ensisijainen asia, mikä myös heijastuu koko perheen hyvinvointiin. Toisin sanoen sillä, että hän EI reagoi tavalla tai toisella "rajoja asettavasti" tähän selvästikin epäkypsään ja todella ajattelemattomaan naishenkilöön, hän ymmärtämättään antaa naiselle viestin, että naisen käytös on sallittua. Tätä miehet eivät usein tajua, varsinkaan jos heillä ei ole mitään kiinnostusta tälläista henkilöä kohtaan. Mutta asian pitäisikin olla niin, että vaikkei tämä liikuttaisi miestäsi millään tavalla, niin jos se tavalla tai toisella vahingoittaa hänen omiaan ja "suojeltaviaan", ketä tahansa perheenjäsentä, niin miehesi tulisi siinä tapauksessa toimia kuin mies ja osoittaa, että hän rakastaa perhettään ja on sitoutunut vain teihin ja vain sinuun omana vaimonaan ja pitää huolen, että te voitte hyvin ja olette onnellisia.

Naisen käytös on todella täysin asiatonta, loukkaavaa ja jopa pökerryttävää, ja minun mielestäni tuollaisen jatkuessa ei miehesi tulisi olla häneen yhteydessä. Mutta paras vaihtoehto tietysti olisi, että miehesi ottaisi ohjat käsiinsä (koska hän on tässä se avainhenkilö) ja ilmaisisi naiselle SELVÄSTI mahdollisimman monin tavoin, että hän itse kokee naisen käyttäytymisen epämiellyttävänä, vaikka arvostaakin ystävyyttä kovasti. Miehen ei minun mielestäni tälle naiselle tarvitse sen tarkempia syitä selittää, kyllä normaalihkoälyinenkin ihminen ymmärtää, miten naimisissaolevaa vastakkaista sukupuolta kohtaan käyttäydytään. Hyvää "lääkettä" tälle naiselle varmasti olisi, jos miehesi pyrkisi kehumaan sinua mahd. heidän ollessaan kahden kesken, julkisesti muidenkin seurassa ja osoittamaan selkeästi huomiota sinulle. Ja noihin facebook tm. -kommenteihin ei varmaan kannata kommentoida, tai jos niin syytä olisi laittaa tyyliin "aikaa aikaa kutakin, nyt olen onnellinen mies, oma vaimo kullan kallis..."

Ehkä miehellesi olisi tosiaan hyvä valaista tätä asiaa yleisestä naisnäkökulmasta eli kertoa, että sekä sinä että tämä "ystävä"-nainen tajuatte asiat tästä vinkkelistä, mutta miehen luontainen katsantokanta ja ymmärrys on toinen. Mutta tässä tapauksessahan se merkitsee, kuinka nainen naisena miehesi käytöksen tulkitsee.

Miehellesi lohdutukseksi, että ei hän ole ainoa moiseen hankalaan tilanteeseen joutunut, itselläni on useita miespuolisia ystäviä, jotka ovat joutuneet joskus itsestään riippumatta vastaavantapaiseen tilanteeseen ja ovat siitä selvinneet, kun ovat suoraselkäisesti asiaan tarttuneet. Ja totta puhuen, naiset sisimmässään aina arvostavat enemmän sellaista miestä, joka puolustaa perhettään kuin sellaista, joka antaa asioiden olla, siis nekin naiset, jotka näitä ongelmia aiheuttavat.

Sorry pitkäksi hulahtanut selostus, mutta tärkeä on asia, toivottavasti edes jostain kohdasta on pikkuisen apua. Ja parempaa vointia sinulle, olet 100%:n varmasti miehesi (ja monen muun) silmissä paljon viehättävämpi nainen kuin tämä ongelmatapaus!

Tuota, saakos esittää eriävän mielipiteen?

Eihän se nainen sille voi mitään jos hän on sun (ja muiden) mielestä kaunis. Ei siitä sen enempää..mut mä en jaksa millään uskoa että joku flirttais toisen miehen kanssa silloin kun oma kihlattu ja toisen vaimo on paikalla. Ainakaan tosimielellä, vitsinä ehkä.

Voisko olla että ylireagoit? Ehkä just johtuen sun huonosta itsetunnosta? Ja lieventävänä asianhaarana, kyllä mäkin oon entiselle laittanut fb:ssä jotain "muistatko" juttua eikä siinä oo mitään ollut takana sen kummempaa.

Toisaalta taas, joskus naiset etenkin on hirveen röyhkeitä tommosissa asioissa. tai mä sain tietyn kuvan silmiini heti tosta naisesta ap:n kertoman perusteella, ja tulee mieleeni yks meidän tuttu joka oli samanlainen tyrkky. ja kerran olikin sitten mieheltäni kaarrellen tivannut onko mieheni kiinnostunut. ja mies kun on ehkä vähän juntihko, ei ollut tajunnut mitä nainen hakee ja oli vastaillut että "oothan sä ihan kaunis ja todella mukava jne.." eli kun nainen ei suoraan kysynyt ei mies osannut suoraan kieltäytyä......ovelaa eikö? musta on tullut niin kyyninen että mä sanoisin että joskus nainen on naiselle susi ja kaivaa kuoppaa ihan vaikka kaverin jalkojen alle......

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Savosta:
Naisen käytös on todella täysin asiatonta, loukkaavaa ja jopa pökerryttävää, ja minun mielestäni tuollaisen jatkuessa ei miehesi tulisi olla häneen yhteydessä.

Entäs jos ap olisi mies, ja kyseesä olisi miespuolinen ex joka flirttailee ap:n vaimolle? Tuskin olisit ehdottamassa että vaimo luopuisi kaikista miespuolisista ystävistä ja ihailijoista jotka kehuvat häntä liikaa, tai muistavat häntä lämmöllä..

Noh, jokainen varmaan voi alkuperäisestä tekstistä tehdä tehdä omat johtopäätöksensä, onko kyseessä "liikaa kehuminen" tai "lämmöllä muistaminen". Jos kuka tahansa suhteen / perheen ulkopuolinen on oikeasti haitaksi suhteelle ja tekee sitä jopa tietoisesti, niin rajat pitää laittaa. Ja kannattanee lukea vähän eteenpäin, mitä oikeasti ehdotinkaan. Sitä paitsi, minkä ihmeen takia sama ei pätisi, vaikka kyseessä olisikin kaksi miestä ja yksi nainen???

Tosiasia on, että prioriteetit pitää olla kunnossa, jos haluaa terveen parisuhteen ja perheen. Ja olisi melko naiivia olla myöntämättä, että tämä maailma on pullollaan ihmisiä, jotka omaa egoaan pönkittääkseen, pahaa oloaan lievittääkseen ymv. ymv. toimivat typerästi toisten ihmisten kustannuksella. Mutta mikäli alkuperäinen kirjoitus on todellisuutta vastaava, ei tulkinnalle jää tässä tapauksessa kovin paljoa vaihtoehtoja.

Yhteistyössä