olenkohan mä jotenkin vääränkokonen tai jotain rinnoistani kun rintaliivit ei istu kunnolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kenGURU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kenGURU

Vieras
joko kuppi jää osaks tyhjilleen tai ympärys kiree/löysä.Nyt mulla on rintsikat kokoa 80a mut niis kuppiin jää tyhjää ja jos laitan 75b koon ni ympärys kai liian kiree ku jää jäljet ihoon mut sit kuppi hyvä...mikä koko sit olis? onko noissa jotain eroa jos on olkaimettomat,kun käytän sellasia.

Ja enneku kun jokuu rupee neuvomaan niin OLEN KYLLÄ menossa ihan liiviliikkeeseen mittauttamaan kokoni ja hakemaan ammattilaisen neuvoa asiaan mutta kun en nyt tiedä millon ehdin ja pääsen niin hätäapuna kyselen täällä jospa joku ihmettelis ja mun kansaa ja osais ehkä kertoa missä vika.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
sussa mitään vikaa oo, liivit on vääränkokoiset!

Jeh, samaa filosofiaa harjoitetaan Iso- ja pienikenkäisten yhdistyksen kotisivuilla.

"Oletko luullut, että jalkasi tai sinä itse olet liian lyhyt tai
liian pitkä, kun et ole löytänyt kaupoista haluamiasi kokoja?
Olet luullut väärin. Olet aivan oikean kokoinen,
mutta kaupan valikoima on ollut huono. "

Kokomerkinnöistä huolimatta liivien koot vaihtelevat huimasti eri valmistajien kesken. Toisilla a-kupin liivit ovat älyttömän pienet, toisilla taas menevät mielestäni jo b-kupin puolelle. Vain kokeilemalla löytyy oikea koko. Ja tosiaan mainitsemastasi liiviliikkeestä saat varmasti apua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No näin maalaisjärjellä ajateltuna ympärys 80 cm ok ja kuppi kokoa A ok, jotenkin olisko sit 80A mitenkään mahdollista...?

mutta tossahan just sanoin et nyt on kokoa 80a mut kuppiin jää tyhjää vaikka ympärys menee.

Alkuperäinen kirjoittaja kenGURU:
No näin maalaisjärjellä ajateltuna ympärys 80 cm ok ja kuppi kokoa A ok, jotenkin olisko sit 80A mitenkään mahdollista...?

mutta tossahan just sanoin et nyt on kokoa 80a mut kuppiin jää tyhjää vaikka ympärys menee.

Näköjään, mun moka. No sitten 80AA tai kokeilet jotain muuta liiviä koossa 80A, jos olisi parempi.

Kannattaa varmaan mitata ensin ihan mittanauhalla ne oikeat mitat.. Paljonko on mitta rinnan alta, sieltä missä se liivi kulkee ja sitten rinnan päältä. Kun vähennät isommasta luvusta pienemmän saat kuppikoon. Ja taulukosta näet, mikä kuppi pitäis olla sopiva.

AA = erotus n. 11cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm
Jos ympärysmitta on esimerkiksi 75 cm ja rintojen päältä mitattu 90 cm eli erotus on 15 cm, rintaliivien koko on B 75 tai 70 C.

Alkuperäinen kirjoittaja muumibuumi:
Kannattaa varmaan mitata ensin ihan mittanauhalla ne oikeat mitat.. Paljonko on mitta rinnan alta, sieltä missä se liivi kulkee ja sitten rinnan päältä. Kun vähennät isommasta luvusta pienemmän saat kuppikoon. Ja taulukosta näet, mikä kuppi pitäis olla sopiva.

AA = erotus n. 11cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm
Jos ympärysmitta on esimerkiksi 75 cm ja rintojen päältä mitattu 90 cm eli erotus on 15 cm, rintaliivien koko on B 75 tai 70 C.

Liivit päälläkö mitataan?

Ympärysmittaan voi saada väljyyttä sellaisilla pienillä paloilla, jotka kiinnitetään hakasiin. Esim Lindeksillä myydään niitä valk/musta/beige -pakkauksissa. Ainakin mulle noi on ainoa apu.

Ei ainakaan mulla päde ollenkaan tuo että tuolla ympärysmitan erotuksella sais muka kuppikoon. Sen mukaan mulle pitäs riittää tuo DD/E, mutta eipä ole toivoakaan että minun amberssonit niihin sais tungettua. Suurin osa liiveistäni jotka on sopivia on 75G, yhdet sopivat on 75FF ja yhdet 75F. Ja ei kaksien liivien perusteella voi sanoa että mikä sulle on se oikea koko. Varmaankin jossain muussa mallissa voi tuo 80A olla sopiva.

AA = erotus n. 11cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm

Jos rintojen alta on 75cm, ni eikös silloin oikea koko ole 75 eikä 70?

no mut tosiaan oon menossa tässä kunhan kerkeen ja pääsen niin liivikauppaan ihan mittauttamaan ja muutenki hakemaan jelppiä ni eiköhän se selvii.

josta tuli mieleen et mitkäs olis hyvät liiviliikkeet Turun ja Raision alueella?

AA = erotus n. 11cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm

Tuo 70C on sen rinnakkaiskoko

Joku täällä jo mainitsi noi välikappaleet joista saa hakasista vähän jeesiä.
Kaveri toi mulle jenkeistä wonderbraata ja vain yksissä koko oli "tiukka" ympärystöltä (vaikka samaa koko kaikki). Hain anttilasta ton välikappaleen ni johan olo varsin mukava :)

Liikkeissä tietävät. Hieno homma jos on korjattavissa noin, mutta siinä vaiheessa kun rinnat on eriparia ja pitäs jotain täytettä saada toiseen niiin se on aika plääh =(

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

AA = erotus n. 11cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm

Mutta siinähän on silloin pienempi ympärysmitta kaiken järjen mukaan, joten eikö se silloin ole liian pieni, jos ympärysmitta on 75cm?

Eihän kaikille sovi samanmallinen rintsikka :headwall: Kokeile muita malleja.

Yleensä mun täytyy kokeilla monet erilaiset rintaliivit (säätää hieman rinnakkaiskoossa) ja hyviä löytyy.

Mulla on lähes 80 rinnanalta, mutta rintojen muoto on sellainen, että 75 sopii usein paremmin kuin 80 pienemmällä kupilla. Mitoituksetkin vaihtelee merkeittäin. 85 kyllä olisi ihan väärä.

Mitata kannattaa liivien kans, jos rinnat riippuu, eihän niistä muuten oikeaa mittaa saa.

Mut ylipäätään rintaliivien materiaalit vaikuttaa siihen kokoon paljon. Toiset joustaa enemmän kuin toiset. Ja käytössä parhaatkin kankaat antaa jonkun verran periksi. Siks kannattaa joskus valita liivit jotka menee just siihen löysinpään kiinni. On sit kiristys varaa myöhemmin.

saako noita välikappaleita muun värisinä ku kamalana mummovärinä(puuteri)? saako mustina punasina ym.olis meinaa kiva et se väliosakin olis samaa väriä tai ees sävyä liivien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

AA = erotus n. 11cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm

Mutta siinähän on silloin pienempi ympärysmitta kaiken järjen mukaan, joten eikö se silloin ole liian pieni, jos ympärysmitta on 75cm?

En osaa selittää miten en menee,mut kuppi siinä on siis isomi/leveempi istuu liivit paremmin jos en ei siis toisessa olleet sopivat.Onhan niissä niitä hakasia millä lisätä mittaa ympärykseen.

Yhteistyössä