Olenkohan minä jotenkin tunteeton vai missä mättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Oma isäni on alkoholisti. Vanhempani erosivat kun olin alle vuoden vanha joten muistikuvat isästäni tuolta ajalta ymmärrettävästi uupuu täysin.

Äitini meni uusiin naimisiin kun olin neljän vanha ja sekä hän että uusi mies ovat lähes absolutisteja. Kävin isäni luona aina lomilla (hän asui yhdessä mummuni, ukkini, veljensä ja siskonsa perheen kanssa isossa asunnossa) ja tykkäsin joka kerta todella paljon. Isä oli aina yhtä ihana, näytti tunteensa ja todella osoitti että olen hänelle erittäin tärkeä. Yleensä hän pystyi olemaan juomatta mutta muistan kyllä senkin kerran kun minulle kerrottiin että "isä on lähteny kalalle". Yöllä katsoin ikkunasta kun isää nostettiin autosta ulos. Siinä hän sitten istui sänkynsä laidalla, viinapullo kädessä, itkien ja pyysi anteeksi. Mutta koskaan hän ei ole ollut paha minulle.

Kun kasvoin isommaksi, jäi yhteydenpitokin vähemmälle. Isä meni hoitoon kun olin jo aikuisiässä ja lapsiakin ehtinyt tehdä. Uskoin että hän on päässyt viinapirusta irti, kertoi jopa tulleensa uskoon. Kunnes eräänä iltana soitti ja sanoi että se on menoa nyt. Oli napannut pillereitä viinan kanssa mutta onneksi ehdin hälyttää apua paikalle. '

Tästä lähti alamäki joka on nyt siinä pisteessä että mies on aivan rappiolla. Olen nähnyt häntä viimeksi kolmisen vuotta sitten kun kävin isovanhempiani tapaamassa, samalla myös häntä. Mitä hän teki? Sitä samaa, haukkui itseään kuinka paska ihminen hän on ym. ja hoki kuinka rakas hänelle olen. En voinut olla isäni seurassa kauan, itku pääsi ja pois oli lähdettävä.

Nyt on tilanne se että siellä hän vieläkin sinnittelee. Ihmeen sitkeitä nuo alkoholistit tuntuvat olevan. Minusta vaan tuntuu jotenkin pahalta se etten tunne isääni kohtaan lähes mitään. Lähinnä hyvin lievää katkeruutta mutta en sen kummempaa. Olen kyllä tietoinen siitä että puhelu isän kuolemasta voi tulla milloin vaan mutta jotenkin tuntuu ettei se tunnu edes mitenkään pahalta. Tämä siis hirvittää minua; miten voin olla niin tunteeton miestä kohtaan joka kuitenkin on isäni ja josta minulla on silti ihan hyvät muistot? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No sun on ehkä pakko suojella itseäsi tunteilta, jotka on sulle liikaa? On ihan liikaa, että joudut pelätä, että sulle tärkeä ihminen kuolee.

Saattaa olla. Kun olen aina rakastanut isääni ja vaikka nyt aikuisiällä äitini on kertonut, millainen hän oli kun olin vauva, niin koskaan hän (äitini) ei ole isää minulle haukkunut tai mitään pahaa puhunut. Kun siis olin lapsi/nuori.
Hirvittää nyt sitten että miten voin olla näin tunteeton. :ashamed: Vai olenko sittenkään....

No äläs nyt. Tajua se, että ei ole sun vastuulla se, rakastatko isääsi. Hän on tosi hankala. Se on ihan liikaa, että sä joudut olla huolissaan siitä, että jos se vaikka tappaa itsensä. Jokainen rakastaa vanhempiaan ihan luonnostaan, mutta vaan sen verran, ku kykenee. Ei tämä nyt ole sun vikaas.

No äläs nyt. Tajua se, että ei ole sun vastuulla se, rakastatko isääsi. Hän on tosi hankala. Se on ihan liikaa, että sä joudut olla huolissaan siitä, että jos se vaikka tappaa itsensä. Jokainen rakastaa vanhempiaan ihan luonnostaan, mutta vaan sen verran, ku kykenee. Ei tämä nyt ole sun vikaas.

Kiitos sinulle. :hug: Tämä on nyt jostain syystä pyörinyt mielessä paljonkin ja olen saanut syyllistettyä itseni ihan täysin. :ashamed: Enkä oikein osaa tästä kenellekään puhua.

Minusta sinä pelkäät niitä tunteita ja pelkäät mitä tapahtuun jos uskallat rakastaa ja sitten sulle soitetaan että huonosti on käynyt. :hug:

Tuossa voi kyllä olla perää. En ole koskaan menettänyt ketään todella läheistä joten muutenkin tuo kuolema on minulle "tabu", pelottava asia. Ehkä osaan lähestyä asiaa myös tältä kannalta enkä vaan pelkällä itsesyytöksellä. :flower:

Mulla vähän saman tapanen juttu, mutta liittyy kumminki hyvin läheiseen ihmiseen. Mun veli on narkomaani ja alkoholisti. Samoin veljen kihlattu käyttää runsaasti alkoholia. Ne oli täs jonkin aikaa hoidossa ensin Leppävaarassa kunnes ne siirty Kankaanpäähän ja ite sanovat että halua on muuttaa elämä raittiiks. Vaan paskanmarjat, näihin kun ei voi luottaa ja aina vaan niitä hyviä lupauksia joita ei sitten pystytä pitämään. Sisko soitti maanantai aamuna et on hakemassa veljee ja sen kihlattua sieltä Kankaanpäästä pois, ne ei halunnu olla siellä kun oli kuulema ikävä kaikkia. Samana iltana ne oli lähteny ryyppää ja veljen on ollu tietysti pakko saada huumeita. Veli joutuu tässä linnaanki 9 kuukaudeksi, pahoinpitelyjen ja huumausaine rikosten takia. Tuntuu pahalta ja en voi käsittää miks pitää tollai tuhota oma elämänsä ja siinä sivussa kaikkien läheisten. Meijän yks kaveri on kuollu huumeisiin, sillä oli yliannostus ja oli tukehtunu oksennukseensa. Pelkään todella paljon että mun veli kuolee tai sit tapahtuu jotai muuta hirveetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Mulla vähän saman tapanen juttu, mutta liittyy kumminki hyvin läheiseen ihmiseen. Mun veli on narkomaani ja alkoholisti. Samoin veljen kihlattu käyttää runsaasti alkoholia. Ne oli täs jonkin aikaa hoidossa ensin Leppävaarassa kunnes ne siirty Kankaanpäähän ja ite sanovat että halua on muuttaa elämä raittiiks. Vaan paskanmarjat, näihin kun ei voi luottaa ja aina vaan niitä hyviä lupauksia joita ei sitten pystytä pitämään. Sisko soitti maanantai aamuna et on hakemassa veljee ja sen kihlattua sieltä Kankaanpäästä pois, ne ei halunnu olla siellä kun oli kuulema ikävä kaikkia. Samana iltana ne oli lähteny ryyppää ja veljen on ollu tietysti pakko saada huumeita. Veli joutuu tässä linnaanki 9 kuukaudeksi, pahoinpitelyjen ja huumausaine rikosten takia. Tuntuu pahalta ja en voi käsittää miks pitää tollai tuhota oma elämänsä ja siinä sivussa kaikkien läheisten. Meijän yks kaveri on kuollu huumeisiin, sillä oli yliannostus ja oli tukehtunu oksennukseensa. Pelkään todella paljon että mun veli kuolee tai sit tapahtuu jotai muuta hirveetä.

:hug: Sinulla on rohkeutta kertoa kaikki tuo mustana. Arvostan sitä. Olet sinut asian kanssa, ainakin jollain tapaa.
Olen huomannut ettei alkoholistien/narkomaanien lupauksiin voi lähes (HUOM!) koskaan luottaa. Huom. siksi koska on heitäkin jotka parantuu, se on vaan hyvin pieni prosentti.
Toivon sinulle kovasti voimia ja jaksamista. Itselläni on äitipuoli (juu, isäni vaimo) Niuvanniemessä. Että hyvin menee heilläkin. :/

No person wants to go in the package, however you have to realize that your types of buyers will vary widely to ensure the range of advertising products you've will include brief one pagers for you to quite precise institutional-quality PowerPoint reports and alternative investigation for the people nearly all difficult for approval get-togethers. My own encounter have been in which marketing product primary manufactured to the greatest regular after which summarized in small "dumbed down" pieces after can be be extremely efficient and adaptable. michael zimmerman hedge fund However there are several more reasons behind the actual climbing popularity involving on the web searching.

Certainly not get away from ones handbag unattended in a very shopping cart solution, with a counter top or even in your car or truck http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Assist ones local community. Make use of a district party as well as charitable organisation and provides to get cash with them coming from buyers. Subsequently, question town class to advertise your small business thus to their customers. Choose the party thoroughly. Help all of them actively to interact with because of their customers and to open importance for their collection and for the organization simultaneously.