olenkohan ymmärtäny ihan oikein?*kestovaipoista*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36

siis onko ne all-in-one vaipat semmosia joihin pitää lisätä vaans e imu?
vaionko ne taskuvaippoja?
oon yrittäny perehtyä kestoiluun mutta emmätajuu :headwall:
olis kiva alottaa kestoilu kun poika rupee syömään pikkusen kiinteitä,eli ei kakka oo enää semmosta..noh,vastasyntyneen kakkaa.

kivahan se olis jos asiat tehtäis mahdollisimman helpoiks mutta mitä suosittelet?ain-vaippoja vai niitä toisenlaisia..eli millaisia?
valistakaa tyhmää ja kertokaa kaikki.

olenko ymmärtäny oikein että käytetty kesto on parempi?

niinjuu ja se tärkein juttu toteutuksen kannalta,mitähän tuo huvi maksaa?

Muakin huvittais alkaa kestoileen mutta pää menee vaan enemmän sekasin kun noita nettikauppoja on sen sata, vaippoja on melkein yhtä paljon, merkkejä, tyylejä ym ym ym....

Se kiinnostus taitaa lopahtaa siihen kun en tiedä mikä olis oikeasti se paras millä aloittaa.

Haluaisin heti kunnon laatua enkä millään helpolla mutta huonommalla ja halvalla aloittaa.

mut ei oikeasti tiedä mikä ois hyvä. =/

Kantoliinan hommaamiseenkin meni tiws miten kauan kun ei tiennyt siitä mitään, ja tää on vielä paaaljon hankalampaa...

La pian ja ois kiva jos ois muutama kesto odottamassa.

kaikki joilta kysyy et mikä on paras, antaa vaan linkkejä sinne sun tänne. En mä tajua niistä mitään.

Mä haluisin tietää mikä on paras pitämään kuivana esim..
Siis mitä siihen pakettiin kuuluu jos vaikka menen kauppaan, että vauva pysyy sen reissun kuivana eikä mun tarvi pelätä että sillä on pian housut märät tai kakka pitkin selkää.

Mikä on paras materiaali ym ym ...

Hinnalla ei niin väliä kunhan sen vaipan kanssa ei mene hermot jos se vaan vuotaa jne..

All-in-one eli AIO-vaipat ovat valmiita paketteja; niihin ei yleensä tarvitse lisäillä mitään eli imut ovat jo valmiiksi (ja yleensä kiinteästi) niissä. Todella helppokäyttöisiä. Miinuksena se, että useimmat AIOt kuivuvat pesun jälkeen suht pitkään.

Taskuvaipat ovat noita, joihin lisäillään haluttuja imuja (esim. Fuzzi Bunz). Nämä ovat mielestäni myös tosi helppokäyttöisiä ja imukykyä pystyy säätelemään täytteiden määrällä ja laadulla.

Imut yleensä paranevat sitä mukaa, kun niitä pestään ja käytetään. Näin esimerkiksi hamppu-, bambu- ja froteeimujen sekä harsojen kohdalla. Esimerkiksi bambu ja hamppu ovat todella imukykyisiä.

Jos ihan uutena ostat kaikki mahdolliset systeemit, saattaa hinta kivuta yli 300e, käytettynä saa jopa puolella tuosta hinnasta. Mutta riippuu tosiaan siitä, mitä ja kuinka monta vaippaa ostat. Yleensä isoja paketteja myydään nettivaippakaupoissa halvemmalla. Mä en kuitenkaan heti ostaisi kauheaa satsia jotain tiettyä vaippaa, vaan ostaisin vaikka käytettynä itseä kiinnostavia vaippoja (ihan yksittäisiä) ja kokeilisin, mikä juuri omalle lapselle istuu parhaiten.

Kannattaa vierailla sivuilla www.kestovaippainfo.fi ja siellä mennä vaippatietokantaan. Sitten kirjoittaa hakusanaksi esimerkiksi taskuvaippa tai AIO ja sieltä niitä vaihtoehtoja sitten alkaa näkyä. Siellä on myös luettavissa ihmisten mielipiteitä kyseisistä vaipoista, jolloin saa tietoa esimerkiksi siitä, minkämalliselle lapselle ovat sopineet jne.

meidän lapsille on istunut kaikki vaipat, no, kaikki on mun itse ompelemia, mut olen kokeillut paljon eri kaavoja. suosittelisin kokeilemaan muotoonommeltuja tarrallisia sisävaippoja ja pul-kuorta, kaikista varmin paketti ainakin meillä, merkeistä en osaa sanoa kun en ole ostanut. popolini-merkkisiä sisävaippoja ja kuoria on ainakin meitä lähimmässä citymarketissa ollut tosi edullisesti, jos kokeilla haluaa helpolla...

nostelen vielä kun mulla näköjään tulee kaikki alotukset -ei ihmisten aikaan-

imetystukilista on mun mielestä vaikeaselkoinen tai sitten oon vaan älyllisesti hidas.
olis kiva kuulla käytännön vinkkejä ja ohjeita.
kattelin noita nettikauppoja ja A-I-O vaipat maksaa n.20e paljonkohan ne maksaa käytettynä?niitä tarvii varmaan olla aika monta?

Mäkin olen aloittamassa kestoilua ja kestovaippainfon sivuilla olen käynyt lukemassa ja myös keskusteluja olen lukenut. Nyt alkaa jo vähän ymmärtämään minkälaisia vaippoja on ym. Kannattaa myös liittyä kestoilukerhoon.

Rohkeasti kokeilemalla pääsee alkuun. Itse aloitin vasta kun tyttö 1v.
Tilasin yhden aio vaipan ja muutaman erilaisen taskuvaipan. Tuo aio oli kaikista huonoin. Taskuvaipat kuivuu nopeasti mut niitä on välillä hankala täyttää (riippuu mallista) kun ei meinaa suoraksi mennä ne imut sinne sisälle. Pitää pestä ainakin 4 kertaa koneessa ennen ku imu alkaa kunnolla imeä. Meille paras vaippa on bum genius 2.0 taskuvaippa.

Suosittelisin harsoja ja fleeceisiä kuorivaippoja, yöksi vähän jämäkämpi kuten popolino tms "muovinen" kuori, niin ei livahda pissavahingot sivusta tai läpi.

Harsot on helppokäyttöisiä, itse aina pesun jälkeen taittelen ne valmiiksi ja näin ollen on kätevää vaihtaa harsot kastuneista uusiin. Käytän lisäimua päällä tai sitten kahta harsoa päällekkäin. Välillä menee yhdelläkin harsolla vähän aikaa, kun osaa arvioida tuleeko pissaa vai ei, tai paljon tai vähän.

Mulle selkeni moni asia, kun kävin kestovaippainfossa, jossa pääsi livenä hypistelemään eri vaippoja ja kuuli toisten kokemuksia. Sitten myös tuo KESTOILU kerho, on sellanen mistä on saanu paljon hyviä neuvoja. Minäkin vannoutunu kertisten käyttäjä oon nyt täyskestoilija "pikku-ukolla":D

Villahousut ovat myös hyvä vaihtoehto kuoreksi sisävaipoille. Ite tykkään kovasti Tirsokas merkkisestä vaipasta, kotimainen ja laadukas. Tuolla kestovaippainfon sivuilla myös ihmiset myy käytettyjä vaippoja, sieltä olen tehnyt monet edulliset kaupat ja saanut hyviä vaippoja käyttöön.

kestovaippakerhoon vaan, salasana on kestovaippa.

ja taskuvaippaan laitetaan imua tarpeen mukaan. on olemassa sellaisia taskuvaippoja joissa uloin kangas pitää kosteutta, eli ei tule pissat läpi. ja sellaisia, missä uloin kangas ei pidä kosteutta (sisätasku) ja se tarvitsee päälleen kosteutta pitävän kuoren, vaippakuoren PUL-kankaasta tai villavaipat.

ja kestovaipan imukyky yleensä paranee pesuissa, siksi käyetty kesto voi imeä enemmän. mutta sekin on merkkikohtaista, justiinsa tuli vastaan sellaisai AIO-vaippoja joissa imukyky on surkea tsiljoonan pesun jälkeen.

käyettyjä kestoja kattelen mieluiten babyidean sivuilta, kestovaippainfossa tuppaa olemaan aika korkeita hintoja.

Yhteistyössä