olenkohan ymmärtäny ihan oikein?*kestovaipoista*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Niin ja T-S-I vaipat on kans edullinen "kestoilumuoto"

Ja jopa kaltaiseni poropeukalo osaa niitä ommella B)

:laugh: hauskasti sanottu.
olis ainakin joku "harrastus" jos rupeis sitten tutusumisen jälkeen ompelee itse...

Varo, niihin jää koukkuun ;) ihania kankaita on mieletön määrä :heart:

Täällä joku tuli just kangaskausta kun fleese, kuminauha ja tarranauha loppu kesken, poika on kestoillu koko ikänsä enemmän tai vähemmän täyskestoilulla, nykyisin pelkästään täyskestoillaan kun ei kestä kaupan vaippoja.

Ite tykkään taskuvaipoista, mulla on käytössä kolmea erimallista, kaik oon ite ommellu. Eli semmosia missä fleese tulee takamusta vasten ja pitää sen kuivana, sit ulkopinta on kosteuden pitävää pullia, väliin laitan joko froteeta tai bambufroteeta, josta tulee ohkasempi pakett kun tarviaa vähemmän kun imuteho on parempi. imut oon tehny vanhoista pyyhkeistä, niissä kun on imukyky jo valmiina.
Meillä on myös 5kipaletta kooshiesin aio vaippoja, nekin on ihan hyviä, saa laitettua lisä imua jos tarvii kun siinä on semmonen lipare minkä sisään voi laittaa imua jos niikseen, muuten tykkään mut mun mielestä tuo flanelli menee kamalan tönköks pesussa, meillä kun ei kuivausrumpua ole..

Ite tekemälä säästää paaaljon, vaipan hinnaks tulee alle 5? kun kaupasta ei taida taskuvaippa saada alle 16?, paitsi ehkä jotai poisto kappaleita..

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
http://www.sannanshoppi.net/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/sanna/Products/info01
Tonne mä olen yrittänyt saada mahdollisimman selkeän pikaoppaan.

ahaa..eli harsovaipan voi tehdä niin että taittelee harson ja laittaa sen vauvan päälle,nippaimella laittaa kiinni ja kuoren sitten siihen päälle??
tai taskuvaippa johon heittää vaikka imun ja sitten kuori?
mulla on äp:n kestovaippa ja jos oiekin sillä havainnollistin niin se sisempi (mikä sen nimi nyt onkaan?siinä on imu kiinni ommeltu??) laitetaan päälle ihan kun kertis ja sitten se kuori? samaan tyyliin mutta sitten ne tarrat kii..

hitto et oon kunnon älypää kun ei meinaa tajuu.
onko jossain jotain yleistä koko taulukkoa?tai osaako joku sano minkä kokonen vaippa menee 8kg vauvalle?

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
http://www.sannanshoppi.net/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/sanna/Products/info01
Tonne mä olen yrittänyt saada mahdollisimman selkeän pikaoppaan.

ahaa..eli harsovaipan voi tehdä niin että taittelee harson ja laittaa sen vauvan päälle,nippaimella laittaa kiinni ja kuoren sitten siihen päälle??
tai taskuvaippa johon heittää vaikka imun ja sitten kuori?
mulla on äp:n kestovaippa ja jos oiekin sillä havainnollistin niin se sisempi (mikä sen nimi nyt onkaan?siinä on imu kiinni ommeltu??) laitetaan päälle ihan kun kertis ja sitten se kuori? samaan tyyliin mutta sitten ne tarrat kii..

hitto et oon kunnon älypää kun ei meinaa tajuu.
onko jossain jotain yleistä koko taulukkoa?tai osaako joku sano minkä kokonen vaippa menee 8kg vauvalle?

Taskuvaipan päälle ei tarvitse enää kuorta. Taskuvaipassa uloin kerros on kosteussulkua. Mutta SISÄtaskuvaippa tarkoittaa sisävaippaa, johon voi lisätä imuja maun mukaan. Sisätaskuvaippa tarvitsee kuoren päälle.

Ja juu, eli se äitiyspakkauksen sisävaippa ensin päälle ja sitten kuori sen päälle.

8 kg vauvalle menee todennäköisimmin M-kokoinen vaippa, mutta riippuu vaipan valmistajasta ja kiloluokituksesta sekä vauvan mallista. Saattaa joissain vaipoissa olla L:kin.

Yhteistyössä