Olenkos nyt hirveä äiti ja lapsen isän kiusaaja!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Lapsi vajaa puolitoista vuotias ja minä olen hänet aina päätoimisesti hoitanut. Silloin kun vielä oltiin yhdessä (ennen tytön 1v synttäreitä ) ei ex halunnut laittaa tyttöä pienenä päiväkotiin ja arvosti kotihoitoa.

Nyt se ehdotti, että kun näkee vain joinain viikonloppuna lasta, että hänelle otettaisiin kaksoiskuntalaisuus (mikä lie mut sitä tuskin tarvitsee!!) jotta voisi olla isällään arkisin, päivät päiväkodissa ja sitten ne pari tuntia illasta ennen nukkumaankäyntiä isän kanssa!! Asutaan siis reilu 200km toisistamme.

On se kiva huomata, miten toinen ajattelee yhä lapsen etua. Ja joittenkin mielestä mä olen taas kamala äiti, kun en salli sitä että tyttö laitettaisiin päiväkotiin kun se on ihan hyvin ollut kaikkien asianomaisten tiedossa, että hoidan häntä kotona vielä monta vuotta kun kerta keikkatöissäkin pääsen tienaamaan rahaa.

Ja jonain päivänä jos hoitoon menee, niin ei todellakaan KAHTEEN eri päikkäriin! |O

Onneksi se ei saa tuollaista älytöntä vaatimusta läpi lastenvalvojalla. Mutta hyvä kirjata kaikki tarkasti ylös, kun arvasin että se yrittää ruveta hankalaksi. Onhan se aina ollut minäminäminäminäminäminäminä ihminen :headwall:

tää ei varsinaisesti liity aiheeseen mut kuin te asutte niin kaukana toisistanne?Aattelin vaan että eikös olis helpompaa asua vähän lähekkäin...
mutta typerä ajatus exältäs tosiaan!

et ole. mitä iloa lapsella on sit mennä päiviks hoitoon vaan et isä voi nähdä illalla pari tuntia. mieleemmin niin et on pidennetyn viikonlopun isällään jos se vaan lapsen isälle onnistuu.

Tytön isä haki työsiirtoa kotikonnuilleen ja ala on sellainen että niitä siirtoja tulee jos on tullakseen. Itse löysin uuden kumppanin täältä seudulta joten jäin asumaan tänne missä asuttiin exän kanssa.

Pidennetyt vkonloput, lomat ym on ok, saa tyttöä minun puolesta aina kun on siihen mahdollisuus ja tietää sen mutta sen töistähän ne on kiinni.

Lapsen etua ajatellen en suostuisi tuollaiseen ehdotukseen minäkään. Ehkä isä ei ole ajatellut asiaa loppuun asti. Ehkä hän pelkää vieraantuvansa lapsestaan, kun kerran välimatkaa on noin paljon. Sinänsä ymmärrän kyllä isääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Lapsi vajaa puolitoista vuotias ja minä olen hänet aina päätoimisesti hoitanut. Silloin kun vielä oltiin yhdessä (ennen tytön 1v synttäreitä ) ei ex halunnut laittaa tyttöä pienenä päiväkotiin ja arvosti kotihoitoa.

Nyt se ehdotti, että kun näkee vain joinain viikonloppuna lasta, että hänelle otettaisiin kaksoiskuntalaisuus (mikä lie mut sitä tuskin tarvitsee!!) jotta voisi olla isällään arkisin, päivät päiväkodissa ja sitten ne pari tuntia illasta ennen nukkumaankäyntiä isän kanssa!! Asutaan siis reilu 200km toisistamme.

On se kiva huomata, miten toinen ajattelee yhä lapsen etua. Ja joittenkin mielestä mä olen taas kamala äiti, kun en salli sitä että tyttö laitettaisiin päiväkotiin kun se on ihan hyvin ollut kaikkien asianomaisten tiedossa, että hoidan häntä kotona vielä monta vuotta kun kerta keikkatöissäkin pääsen tienaamaan rahaa.

Ja jonain päivänä jos hoitoon menee, niin ei todellakaan KAHTEEN eri päikkäriin! |O

Onneksi se ei saa tuollaista älytöntä vaatimusta läpi lastenvalvojalla. Mutta hyvä kirjata kaikki tarkasti ylös, kun arvasin että se yrittää ruveta hankalaksi. Onhan se aina ollut minäminäminäminäminäminäminä ihminen :headwall:

ja sinä olet myös minäminäminä itse ihminen ollut

Leija; emme ole vielä käyneet lastenvalvojalla, menemme ensi kuussa. En keksi mitään älytöntä, mitä hän voisi yrittääkään, lapsi on kotihoidossa minulla viikot ja isällä niin paljon kuin hän vaan pystyy pitämään, se on ok minulle eikä tilanteessa oikein muita vaihtoehtoja olekaan.

Tyttöni tuulispää; ymmärrän myös että pelkää vieraantuvansa lapsesta, mutta en usko.. aiemminkin jo yhteiselomme aikana on ollut pitempiä aikoja pois lapsen luota eli sinänsä ei tilanne hirveästi poikkea aiemmasta. Harvoin suhteemme aikana isä ehti viettää pariakaan vapaapäivää putkeen tytön kanssa, toisin kuin nykyään.

Yhteistyössä