Olet sitä kauniimpi mitä vähemmän meikkaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "osku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"osku"

Vieras
Oletko tiennyt asian vai oletko toiminut aina väärin? Itse miehenä olen aina ollut sitä mieltä että luonnollisen näköinen nainen miellyttää silmää eniten.

"Tutkimus: Meikitön nainen viehättää miehiä eniten.

Tutkimuksessa 44 tarkkailijalle, joista puolet oli miehiä ja puolet naisia, näytettiin 44 naismallin kuvat, joissa he olivat meikattuina ja ilman meikkiä. Meikki oli luotu kasvoille sovelluksen avulla ja sitä pystyi muuntamaan asteittain. Näin tarkkailija pystyi löytämään mieluisimman meikin jokaiselle mallille.

Tutkimuksen naistarkkailijat valitsivat malleille hieman enemmän meikkiä kuin miehet, mutta ero ei ollut suuri.

Kun malleina esiintyneet naiset meikkasivat itsensä, he laittoivat jopa kolmasosan enemmän meikkiä mitä suurin osa tarkkailijoista piti viehättävänä.

Tutkimuksen mukaan sekä miehet että naiset ajattelevat, että muut ihmiset haluaisivat heidän meikkaavan enemmän. Todellisuus on kuitenkin toinen. Erityisesti miehet haluavat naisten meikkaavan vähemmän.

Tutkimus julkaistiin The Quarterly Journal of Experimental Psychology -lehdessä. "

Tutkimus: Meikitön nainen viehättää miehiä eniten | Meikki | Iltalehti.fi

Eiköhän näistäkin naisista aika moni ole kuitenkin kauniimpi meikattuna.

https://www.google.fi/search?q=julkkikset+ilman+meikki%C3%A4&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vdFpU-imIPOIyQObnoCIDw&ved=0CCwQsAQ&biw=1920&bih=955

Tuo otsikko väittää, että meikitön, mutta kuitenkin itse asiassa puhutaan, että meikkiä kuitenkin tulisi olla. Onko minun luetunymmärtämisessä joku vika?

Minä en meikkaa, koska en osaa, enkä ole harjoittelusta huolimatta oppinut. Joten laitan joko vain vähän ripsaria, huultenrajaukset ja peitevoidetta, tai sitten enimmäkseen olen kyllä aivan täysin ilman meikkiä. En vaan ole koskaan oppinut meikkaamaan. Varmaan liittyy siihen, kun minulla on myöskin tosi huono piirustustaito, kuvaussilmä jne. En vaan omaa tippaakaan siitä taiteenlajista.
: /

Jep. Mutta nyt onkin ollut kysymys naismalleista jotka taatusti ovat kivan näköisiä ilman meikkiäkin.
Itsellä on epätasaisen värinen iho ja vielä näin 35v.ikinuorenakin sinne tänne paukkaa finnejä ajoittain. Silmäpussit ikävä kyllä ovat alkaneet roikkumaan pian leuassa asti.

Lähdin yhtenä aamuna lähes meikittä töihin kun kelloni ei herättänytkään ja kiire tuli (normistikkaan en paljoa meikkaa). En todellakaan saanut ihailuja töissä vaan jopa pomo tuli kysymään olenko kipeä ja haluanko lähteä kotiin.

Lisäksi hyvä muistaa, että isolla osalla malleista löytyy kestopigmentointeja ja värjäyksiä sieltä täältä. Jopa ripsien pidennykset voi olla ja väittää etten ole meikannut, joopa joo!
Suomalaisista kaunottaristakin julkaistiin joku aika sitten kuvia joissa olivat "meikittä", mutta kuka vaan (ainakin nainen) osasi sanoa, että vaikka mitä kestorajausta ja lisäkettä oli naamassa monella. Joillain ihan selvästi jopa luomiväriäkin.

No, mutta jotkut on luonnostaan kauniita ja jotkut tarvii pientä avusta näyttääkseen "normaalimmeilta" :)

[QUOTE="jaahas";29868356]Jep. Mutta nyt onkin ollut kysymys naismalleista jotka taatusti ovat kivan näköisiä ilman meikkiäkin.
Itsellä on epätasaisen värinen iho ja vielä näin 35v.ikinuorenakin sinne tänne paukkaa finnejä ajoittain. Silmäpussit ikävä kyllä ovat alkaneet roikkumaan pian leuassa asti.

Lähdin yhtenä aamuna lähes meikittä töihin kun kelloni ei herättänytkään ja kiire tuli (normistikkaan en paljoa meikkaa). En todellakaan saanut ihailuja töissä vaan jopa pomo tuli kysymään olenko kipeä ja haluanko lähteä kotiin.

Lisäksi hyvä muistaa, että isolla osalla malleista löytyy kestopigmentointeja ja värjäyksiä sieltä täältä. Jopa ripsien pidennykset voi olla ja väittää etten ole meikannut, joopa joo!
Suomalaisista kaunottaristakin julkaistiin joku aika sitten kuvia joissa olivat "meikittä", mutta kuka vaan (ainakin nainen) osasi sanoa, että vaikka mitä kestorajausta ja lisäkettä oli naamassa monella. Joillain ihan selvästi jopa luomiväriäkin.

No, mutta jotkut on luonnostaan kauniita ja jotkut tarvii pientä avusta näyttääkseen "normaalimmeilta" :)[/QUOTE]
Ehkä olet näitä, joilla meikkiä on aavistuksen verran liikaa ja näytit vaan kummalliselta, kun et näyttänyt yhtään omalta itseltäsi meikkeinesi. :D Kyse tottumuksesta. :p

Tuossa tutkimuksessa oli malleja, jotka ovat yleensä jo luonnonkauniita. Meikki oli tehty tietokonesovelluksella(!). Hemmetti, näyttivät varmaan aika kamalalta, ei tietokoneella ole hyvä meikata tai saa luonnollista lopputulosta.

Tässä esimerkin vuoksi yksi nainen joa näyttää miehen silmään kauniimmalta meikkaamattomana:

Pamela_Anderson_No_Makeup_copy.jpg

[QUOTE="jaahas";29868356]Jep. Mutta nyt onkin ollut kysymys naismalleista jotka taatusti ovat kivan näköisiä ilman meikkiäkin.
...
Lisäksi hyvä muistaa, että isolla osalla malleista löytyy kestopigmentointeja ja värjäyksiä sieltä täältä. Jopa ripsien pidennykset voi olla ja väittää etten ole meikannut, joopa joo![/QUOTE]

Näinpä. Jos asia testattaisiin suomalaisilla, vaaleilla tavisnaisilla joilla ei ilman meikkiä ole juurikaan ripsiä eikä kulmia, ja joiden naama punoittaa sieltä sun täältä, niin tasan tarkkaan nätein ei olisi se meikitön.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Aikoinaan opiskeluaikaan oli parhaiten vientiä raflassa, kun saunanraikkaina lähdettiin kämppisen kanssa. Tai kämppis ei kyllä ilman ripsaria ja peitevoidetta kyllä lähtenyt edes roskia viemäään.

Nykyään olen sitä mieltä, että tarvitsen ainakin vähän väriä kulmiin ja tummien silmänalusten peittoa, että olisin vähän kauniimpi.

Moni kyllä pilaa ulkonäkönsä paksulla luonnottomalla pakkelilla.

Eiköhän se oma kauneuskäsitys ole se joka ratkaisee miten ihminen itsensä kokee.
Ei lämmitä yhtään vaikka kaikki maailman miehet kuorossa kehuisivat kauniiksi jos ei itse siihen usko.
Luonnollista kauneutta kannatan minäkin, silti parantelen luonnon antamaa ihan päivittäin mutta niin ettei sitä moni huomaakaan.

[QUOTE="osku";29868395]Tässä esimerkin vuoksi yksi nainen joa näyttää miehen silmään kauniimmalta meikkaamattomana[/QUOTE]

Ja kuinkahan paljon noilla kuvilla on "ikäeroa".
Ja muutenkin värisuhteet ihan erilaiset kuvissa.

No, mutta jotkut on luonnostaan kauniita ja jotkut tarvii pientä avusta näyttääkseen "normaalimmeilta" :)[/QUOTE]

Juuri näin. Monessakin yhteydessä näytetään usein "ilman meikkiä" -kuvia, vaikka ihan selvästi näkee, että meikkiä on.

Meikkaan hyvin vähän, myös juhliin. Koen, etten tarvitse paljoa meikkiä.

Mä en ole ikinä tajunnut juhlameikkikonseptia.
Miksi juhliin pitäisi meikata raskaammin? Mä haluun ainakin olla juhlissa raikkaan ja kauniin näköinen, mikä ei suurella meikkimäärällä onnistu.

Oikeastaan ainoa tilanne, jolloin joskus meikkaan raskaammin on jotkut seksileikit ja nekin sellaset, että moni ikäiseni (eli nuori ja iho vielä kuulas) käyttää sellaisia arkisin.
Noh, ei tarvi sit ihmetellä jos rupsahtaa aikaisin, kun nuoresta saakka vetänyt kauheat maalit naamaan (ja monilla lisäksi päihteet, einekset ym). :/

Ihme kun muistan lukeneeni miten joku oli toivonut lisää meikkiä tyttöystävälleen, miehiä ihmettelemässä meikittömiä kuvia miten ei voi olla sama henkilö. Kyllä kaunis nainen on kauniimpi ilman meikkiä mutta suurinosalla pieni lisäys kaunistaa. Itse en tosin arkena käytä kun olen kotiäiti. En jaksa ja olen luotu tummilla karvoilla. Silti ripsiväri ja pieni ehostus kaunistaa. Sellainen kevyt ohut peite kasvoille josta kuultaa läpi.

Mulla riippuu unesta ja syömisistä, et kaunistaako pieni ehostus vai onko ihan täysin ilman paras.

Hyvillä unilla ja ruoalla on (omasta mielestäni) paras kokonaan ilman (tai no taivutan ripset ja harjaan kulmat), mutta huonommilla unilla ja mässytyksillä vaikkapa jonkun juhlakauden jälkeen tarvii sen pienen ehostuksen piilottaakseen väsymyksen/huonojen ruokavalintojen merkit.
Terveen näköinen iho ja silmät menee vaan pilalle pienestäkin ehostuksesta, lähtee se "joku juttu" pois.

[QUOTE="vvieras";29868664]Ja koko jutun otsikko on väärin "vähän meikkiä" ei meikitön. Selvästi siis pieni ehostus kaunistaa.[/QUOTE]

Joku ohuelti siveltävä hieman sävyttävä meikkivoide, huulikiilto, kevyt kulmien korostus, ripsari, vähän aurinkopuuteroa ja poskipunaa. Noilla saa ihan naturellin kivan pirtsakan lukin.

Ja on mun mielestä huomattavasti energisemmän näköinen kuin ihan ilman meikkiä.

Mineraalimeikit ei vedä ihoa tukkoon.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä